In this article emphasis is given upon the importance of the changing dimensions of the social life and the consumer behaviour in the world markets in global. The same principles are valid for the textile exporters trying to enter the EC markets. The concepts such as market segmentation, market share, product, pricing and distribution have to be remluated in the light of these social changes.
Bu maknle dflnya pazarlannda ya,wmakta olan toplumsal geli~meler r&zda, ihracatta baganya etkileyen tuketici dmranr$larmdaki de&meleri genel hatlarryla ele almaktadtr. Bu de&imler AT
pazarlarrna girmek isteyen tekstil ihracatdarr i~in de ge~erli olup, ozellikle pazar bolumlendirmesi, pazar payr, mamul, fiyatlama we dagrtrm gibi pazarlama knvrnmlannn yeni boyutlar ~ercevesinde yakla$mayr gerektirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 1989 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1989 Cilt: 3 Sayı: 18 |