Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 25 Sayı: 111, 254 - 263, 01.10.2018

Öz

İnsan ve çevre
sağlığına zarar vermeyen, sosyal sorumluluk bilinciyle üretilmiş organik tekstil
ürünlerini satın alma ve kullanma eğilimde olan bilinçli tüketicilerin sayısı
giderek artmaktadır. Yoğun rekabetin yaşandığı tekstil ve konfeksiyon
sektöründe işletmeler organik ürünler üreterek farklılık yaratabilir ve rekabet
üstünlüğü elde edebilirler. Bu araştırmanın amacı; organik tekstil ürünlerine
yönelik tüketici tutumlarının incelenmesidir. Araştırma kapsamında literatür
taramasının yanısıra Kocaeli ve İstanbul’da toplam 437 kişiye anket
uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan
bulgular yorumlanmıştır. Bu araştırmanın tekstil ve konfeksiyon sektöründe
faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama ve marka yöneticilerine, moda
tasarımcılarına, tüketicilere ve araştırmacılara katkı sağlaması
beklenmektedir. 

Kaynakça

  • Bayraktar, T., (2005), Tekstil ve Konfeksiyon Sektöründe Ekoloji ve Ekolojik Etiketler, İTKİB Genel Sekreterliği, İstanbul.
  • Kuyumcu, O., Türkiye’de Organik Tekstil Sektörü ve Organik Tekstillerin Sunduğu Fırsatlar, Organik Tekstil Nedir, https://www.dunya.com/gundem/turkiye039de-organik-tekstil-sektoru-ve-organik-tekstillerin-sundugu-haberi-112121, Erişim Tarihi: 09.04.2018.
  • Erdil, T. S. ve Uzun, Y., (2009), Marka Olmak, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Godin, S., (2003), Bütün Pazarlamacılar Yalancıdır, Çev. Serpil Demirci ve Gürcan Günay, Elma Yayınevi, Ankara.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G., (2002), Tüketici Davranışı, 6. Baskı, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Bocock, R., (2005), Tüketim, Çev. İrem Kutluk, 2. Baskı, Dost Yayınları, Ankara.
  • Zaltman, G. ve Zaltman, L. (2017), Pazarlama Metaforları, Çev. Ümit Şensoy, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Khare, A. ve Varshneya, G., (2017), Antecedents to Organic Cotton Clothing Purchase Behaviour: Study on Indian Youth, Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 21(1), 51-69.
  • Ergür, A. (2002), Tekstil Terimleri Sözlüğü, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
  • Tarakçıoğlu, I., (2008), Organik Pamuk ve Tekstil Sanayi, İstanbul Ticaret Odası Yayını, İstanbul.
  • Aldanondo-Ochoa, A. M. ve Almansa-Saez, C., (2008), The Private Provision of Public Environment: Consumer Preferences for Organic Production Systems, Land Use Policy, 26, 669-682.
  • Sarıkaya, N., (2007), Organik Ürün Tüketimini Etkileyen Faktörler ve Tutumlar Üzerine Bir Saha Çalışması, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 110-125.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I., (2017), Pazarlama 4.0, Çev. Nadir Özata, Optimist Yayınevi, İstanbul.
  • Göklüberk Özlü, P. ve Saatçıoğlu, K. (2015), Etik Moda Kavramı ve Tasarımcılar, İdil Dergisi, 4(15), 87-110.
  • Gam, H. J., Cao, H., Farr, C. ve Kang, M., (2010), Quest for the Eco-appreal Market: A Study of Mothers’ Willingness to Purchase Organic Cotton Clothing for Their Children, International Journal of Consumer Studies, 34, 648-656.

The Examination of Consumer Attitudes towards Organic Textile Products

Yıl 2018, Cilt: 25 Sayı: 111, 254 - 263, 01.10.2018

Öz

The number of conscious consumers who are inclined to buy and use
organic textile products which are produced with social responsibility
consciousness that do not harm human and environmental health are increasing.
In the textile and apparel sector where intense
competition is experienced, businesses can make a difference and gain
competitive advantage by producing organic products.
The purpose of this research is to examine consumer attitudes towards
organic textile products.
Within the scope
of the research,
besides the literature review a total of 437 people
were applied surveys in Kocaeli and Istanbul.
The findings of the analysis of the data obtained from the surveys were
interpreted.
It is expected that this research will contribute to
the marketing and brand managers of businesses of the textile and apparel sector,
fashion designers, consumers and researchers.  

Kaynakça

  • Bayraktar, T., (2005), Tekstil ve Konfeksiyon Sektöründe Ekoloji ve Ekolojik Etiketler, İTKİB Genel Sekreterliği, İstanbul.
  • Kuyumcu, O., Türkiye’de Organik Tekstil Sektörü ve Organik Tekstillerin Sunduğu Fırsatlar, Organik Tekstil Nedir, https://www.dunya.com/gundem/turkiye039de-organik-tekstil-sektoru-ve-organik-tekstillerin-sundugu-haberi-112121, Erişim Tarihi: 09.04.2018.
  • Erdil, T. S. ve Uzun, Y., (2009), Marka Olmak, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Godin, S., (2003), Bütün Pazarlamacılar Yalancıdır, Çev. Serpil Demirci ve Gürcan Günay, Elma Yayınevi, Ankara.
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G., (2002), Tüketici Davranışı, 6. Baskı, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Bocock, R., (2005), Tüketim, Çev. İrem Kutluk, 2. Baskı, Dost Yayınları, Ankara.
  • Zaltman, G. ve Zaltman, L. (2017), Pazarlama Metaforları, Çev. Ümit Şensoy, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Khare, A. ve Varshneya, G., (2017), Antecedents to Organic Cotton Clothing Purchase Behaviour: Study on Indian Youth, Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 21(1), 51-69.
  • Ergür, A. (2002), Tekstil Terimleri Sözlüğü, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
  • Tarakçıoğlu, I., (2008), Organik Pamuk ve Tekstil Sanayi, İstanbul Ticaret Odası Yayını, İstanbul.
  • Aldanondo-Ochoa, A. M. ve Almansa-Saez, C., (2008), The Private Provision of Public Environment: Consumer Preferences for Organic Production Systems, Land Use Policy, 26, 669-682.
  • Sarıkaya, N., (2007), Organik Ürün Tüketimini Etkileyen Faktörler ve Tutumlar Üzerine Bir Saha Çalışması, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 110-125.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I., (2017), Pazarlama 4.0, Çev. Nadir Özata, Optimist Yayınevi, İstanbul.
  • Göklüberk Özlü, P. ve Saatçıoğlu, K. (2015), Etik Moda Kavramı ve Tasarımcılar, İdil Dergisi, 4(15), 87-110.
  • Gam, H. J., Cao, H., Farr, C. ve Kang, M., (2010), Quest for the Eco-appreal Market: A Study of Mothers’ Willingness to Purchase Organic Cotton Clothing for Their Children, International Journal of Consumer Studies, 34, 648-656.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Azizağaoğlu Bu kişi benim 0000-0003-1816-0603

Barış Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 25 Sayı: 111

Kaynak Göster

APA Azizağaoğlu, A., & Aksu, B. (2018). Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi. Tekstil Ve Mühendis, 25(111), 254-263.
AMA Azizağaoğlu A, Aksu B. Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi. Tekstil ve Mühendis. Ekim 2018;25(111):254-263.
Chicago Azizağaoğlu, Arzu, ve Barış Aksu. “Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi”. Tekstil Ve Mühendis 25, sy. 111 (Ekim 2018): 254-63.
EndNote Azizağaoğlu A, Aksu B (01 Ekim 2018) Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi. Tekstil ve Mühendis 25 111 254–263.
IEEE A. Azizağaoğlu ve B. Aksu, “Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi”, Tekstil ve Mühendis, c. 25, sy. 111, ss. 254–263, 2018.
ISNAD Azizağaoğlu, Arzu - Aksu, Barış. “Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi”. Tekstil ve Mühendis 25/111 (Ekim 2018), 254-263.
JAMA Azizağaoğlu A, Aksu B. Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi. Tekstil ve Mühendis. 2018;25:254–263.
MLA Azizağaoğlu, Arzu ve Barış Aksu. “Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi”. Tekstil Ve Mühendis, c. 25, sy. 111, 2018, ss. 254-63.
Vancouver Azizağaoğlu A, Aksu B. Organik Tekstil Ürünlerine Yönelik Tüketici Tutumlarının İncelenmesi. Tekstil ve Mühendis. 2018;25(111):254-63.