Bu makale, uluslararası ilişkiler disiplininde temel bir kavram olan anarşi olgusunu realizm, liberalizm ve İngiliz Okulu perspektiflerinden ele almaktadır. Her bir kuramsal yaklaşımın anarşi kavramına atfettiği anlam, uluslararası sistemin doğasını ve devletler arası ilişkileri yorumlama biçimlerini derinden etkilemektedir. Realist yaklaşım anarşiyi uluslararası sistemin kaçınılmaz ve değişmez bir özelliği olarak görürken, liberalizm bu durumu kurumlar ve işbirliği yoluyla aşılabilir bir engel olarak değerlendirmektedir. İngiliz Okulu ise anarşiyi yalnızca kaosla özdeşleştirmemekte; aynı zamanda uluslararası toplumun oluşumunu mümkün kılan bir düzen unsuru olarak da ele almaktadır. Bu doğrultuda çalışma, söz konusu üç kuramsal yaklaşımın anarşiye dair temel varsayımlarını karşılaştırmalı bir şekilde inceleyerek, anarşi olgusunun farklı düşünsel geleneklerde nasıl anlamlandırıldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
This article examines the concept of anarchy, which is a fundamental concept in the discipline of international relations, from the perspectives of realism, liberalism and the English School. The meaning that each theoretical approach attributes to the concept of anarchy profoundly affects the nature of the international system and the ways in which it interprets relations between states. While the realist approach sees anarchy as an inevitable and unchangeable feature of the international system, liberalism considers this situation as an obstacle that can be overcome through institutions and cooperation. The English School, on the other hand, does not only identify anarchy with chaos; it also considers it as an element of order that makes possible the formation of international society. In this context, the study aims to reveal how the concept of anarchy is interpreted in different intellectual traditions by comparatively examining the basic assumptions of these three theoretical approaches regarding anarchy.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uluslararası Siyaset |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 6 |