Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 14 - 31, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2010) 1-17.
  • Akın, M. & Baştuğ, A. (2005). Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ön Araştırma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 7, Sayı: 1.
  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24:1-10
  • Akpınar, E., Aktamış, H., & Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi Dersinde Eğitim Teknolojisi Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET January. ISSN: 1303-6521 volume:4 Issue:1.
  • Akpınar, Y. (2013). Öğretmenlerin Yeni Bilgi Teknolojileri Kullanımında Yükseköğretimin Etkisi: İstanbul Okulları Örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET. ISSN: 1303-6521 volume:2 Issue:2 Article:11.
  • Aksoy, H. H., (2003). Eğitim Kurumlarında Teknoloji kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1: (4), Ankara: Eğitim-Sen, 4-23.
  • Arpa, M. (2017). Gelişen Eğitim Teknolojilerinin Eğitim Programlarına Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt: 6, Sayı: 3, Makale No: 11, ISSN: 2146-9199.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz Yeterlik Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21: 1-8.
  • Aygün, H.A. (2009). Yeni İlköğretim Programının Uygulanmasıyla Eğitim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri (İstanbul İli Ümraniye İlçesi Örneği), Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baki, A., Yalçınkaya, H.A., Özpınar, İ., & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. Vol:1 No:1, 67-85.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Derg.,7(1), 231-274.
  • Chen, F. H., Looi, C. & Chen, W. (2010). Integrating Technology in the Classroom: Favourable Conditions for Teachers’ Upward Developmental Trajectories. Proceedings of the 18th International Conference on Computers in Education. Putrajaya, Malaysia: Asia-Pacific Society for Computers in Education.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21: 19-28.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. & Menzi, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterlilikleri ile Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291.
  • Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease Of Use, And User Acceptance Of Information Technology. MIS Quarterly, Vol. 13, No. 3, pp.319-340.
  • Demiraslan, Y. & Koçak Usluel, Y. (2005). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, ISSN: 1303-6521 volume:4, Issue:3, Article:15.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. & Eyduran, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi. Cilt 6, Sayı 3, Aralık 2009.
  • Howard, P. E. N., Rainie, L. & Jones, S. (2001). Days and Nights on the Internet: The Impact of a Diffusing Technology. American Behavioral Scientist. 45 (3), 383-404.
  • İnel, D., Evrekli, E. & Balım, A.G. (2011). Öğretmen Adaylarının Fen Ve Teknoloji Dersinde Eğitim Teknolojilerinin Kullanılmasına İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (2), 128-150.
  • İpek, C. & Acuner, Y.H. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:12, Sayı:2, Sayfa 23-40.
  • Karaman, K., (2010). Küreselleşme ve Eğitim. Zeitschrift für die Welt der Türken. 2 (3), s.134.
  • Karaoğlan Yılmaz, G.F. & Binay Eyuboğlu, F.A. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları Ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle Ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Education Science and Technology. 4 (1), 1-17, e-ISSN:2458-8628.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (20. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, Ş., (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri- İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3 (4), s.117.
  • Kaya, Z. & Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen Eğitimine Teknoloji Entegrasyonu Modelleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi. Batı Anadolu eğitim Bilimleri Dergisi, ISSN 1308 – 8971. Cilt: 04, Sayı: 08, 57-83.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M., & Seferoğlu, S.S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri.
  • Kerlinger, F. N., Lee, H. B. (1999). Foundations Of Behavioral Research. New York: Harcourt College Publishers.
  • Liao, Z. & Cheung, M. T. (2001). Internet-based e-shopping and consumer attitudes: an empirical study. Information & Management. 38: 299-306. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Öztürk, T. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi (Balıkesir Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Russell, M., Bebell, D., O’Dwyer, L. & O’Connor, K. (2003). Examining Teacher Technology Use. Implications for Preservice and Inservice Teacher Preparation. Journal of Teacher Education. 54 (4), 297-310.
  • Saygıner, Ş. (2016). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlilik Düzeyleri İle Teknolojiye Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:13, Sayı:34, s.298-312.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A. & Seferoğlu, S. S. (2012). Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması. Akademik Bilişim, 1-3 Şubat, Uşak Üniversitesi/Uşak.
  • Şad, S. N. & Nalçalı, Ö. İ. (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:11, Sayı:1, ss:177-197.
  • Şahin, A. (2011). Öğretmen Algılarına Göre Etkili Öğretmen Davranışları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:12, Sayı:1, Sayfa 239-259.
  • Şişman, A. (2002). Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, ISSN: 1303-6521 volume:1 Issue:1 Article:10.
  • Tekinarslan, E. (2008). Eğitimciler İçin Temel Teknoloji Yeterlikleri Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Electronic Journal of Social Sciences. C.7 S.26 (186-205).
  • Tınmaz, H. (2004). An Assessment of Preservıce Teachers’ Technology Perceptıon In Relatıon To Theır Subject Area. The Graduate School Of Socıal Scıences Of Mıddle East Technıcal Unıversıty.
  • Toker, S. (2004). An Assesment Of Pre-Service Teacher Education Program In Relation To Technology Training For Future Practice: A Case Of Primary School Teacher Education Program, BURDUR. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ursavaş, Ö.F., Şahin, S. & Mcilroy, D. (2014). The Role of Discipline in Determining Turkish Pre-Service Teachers' Behavioral Intentions to Use ICT. Education and Science, Vol 39 (2014) No:175 136-153.
  • Usta, E. & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlikleri ve Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, ISSN 1303-5134, Cilt:7 Sayı:1.
  • Venkatesh, V. & Davis, F. D. (2000). A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies. Management Science. 46(2):186-204.
  • Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö. & Altunçekiç, A. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 355-366.
  • Yavuz, S. & Coşkun, E. A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ve Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34: 276-286.
  • Yenice, N. & Özden, B. (2015). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının ve Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 25, 175-201.
  • Yeşilyurt, E. (2006). Öğretmenlerin Öğretim Araç ve Gereçlerini Kullanma Durumlarını Etkileyen Faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. & Pehlivan, S. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:11, Sayı:1, Sayfa (105-118).
  • Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P. & Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz- Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 30 (2006) 278-287.
  • Zhang, Y., & Espinoza, S. (1998). Relationships among computer self-efficacy, attitudes toward computers, and desirability of learning computer skills. Journal of Research on Computing in Education. 30(4), 420–436.

Using Technology in Education, Self-efficacy and Technology Acceptance Levels of Teacher Candidates

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 14 - 31, 30.12.2019

Öz

The aim of this study is to determine the level of acceptance of technology by prospective teachers and their level of self-efficacy perception of using technology in education. In this study, mixed research method is used. The study group consists of 280 prospective teachers who are studying in different departments and different classes at Amasya University Faculty of Education. The data of the study were collected using personal information form, the technology acceptance scale and the using technology in education self-efficacy perception scale. Data collected mean, standard deviation, min. max. independent sample t, ANOVA, regression and Pearson r correlation analysis were used on colllected data. Results showed that, the technology acceptance levels and the self-efficacy levels of using technology in education of teacher candidates are high enough and these levels do not differ by gender. The score of the CEIT department, highest than others. Moreover, the lowest levels belong to teacher candidates at the Mathematics Education Department. As teacher candidates use technology in education and self-efficacy belief levels increase, their level of acceptance of technology in education also increases. The candidates of teachers express that they will use technology as a basis in their professional lives to enrich the teaching and improve themselves and give the student a better education.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2010) 1-17.
  • Akın, M. & Baştuğ, A. (2005). Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ön Araştırma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 7, Sayı: 1.
  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı Ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24:1-10
  • Akpınar, E., Aktamış, H., & Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi Dersinde Eğitim Teknolojisi Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET January. ISSN: 1303-6521 volume:4 Issue:1.
  • Akpınar, Y. (2013). Öğretmenlerin Yeni Bilgi Teknolojileri Kullanımında Yükseköğretimin Etkisi: İstanbul Okulları Örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET. ISSN: 1303-6521 volume:2 Issue:2 Article:11.
  • Aksoy, H. H., (2003). Eğitim Kurumlarında Teknoloji kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1: (4), Ankara: Eğitim-Sen, 4-23.
  • Arpa, M. (2017). Gelişen Eğitim Teknolojilerinin Eğitim Programlarına Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt: 6, Sayı: 3, Makale No: 11, ISSN: 2146-9199.
  • Aşkar, P. & Umay, A. (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz Yeterlik Algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21: 1-8.
  • Aygün, H.A. (2009). Yeni İlköğretim Programının Uygulanmasıyla Eğitim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri (İstanbul İli Ümraniye İlçesi Örneği), Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baki, A., Yalçınkaya, H.A., Özpınar, İ., & Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. Vol:1 No:1, 67-85.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Derg.,7(1), 231-274.
  • Chen, F. H., Looi, C. & Chen, W. (2010). Integrating Technology in the Classroom: Favourable Conditions for Teachers’ Upward Developmental Trajectories. Proceedings of the 18th International Conference on Computers in Education. Putrajaya, Malaysia: Asia-Pacific Society for Computers in Education.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. & Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21: 19-28.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. & Menzi, N. (2012). Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterlilikleri ile Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291.
  • Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease Of Use, And User Acceptance Of Information Technology. MIS Quarterly, Vol. 13, No. 3, pp.319-340.
  • Demiraslan, Y. & Koçak Usluel, Y. (2005). Bilgi Ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, ISSN: 1303-6521 volume:4, Issue:3, Article:15.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. & Eyduran, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi. Cilt 6, Sayı 3, Aralık 2009.
  • Howard, P. E. N., Rainie, L. & Jones, S. (2001). Days and Nights on the Internet: The Impact of a Diffusing Technology. American Behavioral Scientist. 45 (3), 383-404.
  • İnel, D., Evrekli, E. & Balım, A.G. (2011). Öğretmen Adaylarının Fen Ve Teknoloji Dersinde Eğitim Teknolojilerinin Kullanılmasına İlişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (2), 128-150.
  • İpek, C. & Acuner, Y.H. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:12, Sayı:2, Sayfa 23-40.
  • Karaman, K., (2010). Küreselleşme ve Eğitim. Zeitschrift für die Welt der Türken. 2 (3), s.134.
  • Karaoğlan Yılmaz, G.F. & Binay Eyuboğlu, F.A. (2018). Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Tutumları, Dijital Yerli Olma Durumları Ve Teknoloji Kabulü Arasındaki İlişkinin Birbirleri İle Ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Education Science and Technology. 4 (1), 1-17, e-ISSN:2458-8628.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (20. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, Ş., (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri- İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3 (4), s.117.
  • Kaya, Z. & Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen Eğitimine Teknoloji Entegrasyonu Modelleri ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi. Batı Anadolu eğitim Bilimleri Dergisi, ISSN 1308 – 8971. Cilt: 04, Sayı: 08, 57-83.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M., & Seferoğlu, S.S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri.
  • Kerlinger, F. N., Lee, H. B. (1999). Foundations Of Behavioral Research. New York: Harcourt College Publishers.
  • Liao, Z. & Cheung, M. T. (2001). Internet-based e-shopping and consumer attitudes: an empirical study. Information & Management. 38: 299-306. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2004). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Öztürk, T. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi (Balıkesir Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Russell, M., Bebell, D., O’Dwyer, L. & O’Connor, K. (2003). Examining Teacher Technology Use. Implications for Preservice and Inservice Teacher Preparation. Journal of Teacher Education. 54 (4), 297-310.
  • Saygıner, Ş. (2016). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlilik Düzeyleri İle Teknolojiye Yönelik Algıları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:13, Sayı:34, s.298-312.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A. & Seferoğlu, S. S. (2012). Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması. Akademik Bilişim, 1-3 Şubat, Uşak Üniversitesi/Uşak.
  • Şad, S. N. & Nalçalı, Ö. İ. (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:11, Sayı:1, ss:177-197.
  • Şahin, A. (2011). Öğretmen Algılarına Göre Etkili Öğretmen Davranışları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:12, Sayı:1, Sayfa 239-259.
  • Şişman, A. (2002). Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönündeki Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, ISSN: 1303-6521 volume:1 Issue:1 Article:10.
  • Tekinarslan, E. (2008). Eğitimciler İçin Temel Teknoloji Yeterlikleri Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Electronic Journal of Social Sciences. C.7 S.26 (186-205).
  • Tınmaz, H. (2004). An Assessment of Preservıce Teachers’ Technology Perceptıon In Relatıon To Theır Subject Area. The Graduate School Of Socıal Scıences Of Mıddle East Technıcal Unıversıty.
  • Toker, S. (2004). An Assesment Of Pre-Service Teacher Education Program In Relation To Technology Training For Future Practice: A Case Of Primary School Teacher Education Program, BURDUR. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ursavaş, Ö.F., Şahin, S. & Mcilroy, D. (2014). The Role of Discipline in Determining Turkish Pre-Service Teachers' Behavioral Intentions to Use ICT. Education and Science, Vol 39 (2014) No:175 136-153.
  • Usta, E. & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Yeterlikleri ve Teknoloji Kullanımına İlişkin Algıları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, ISSN 1303-5134, Cilt:7 Sayı:1.
  • Venkatesh, V. & Davis, F. D. (2000). A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies. Management Science. 46(2):186-204.
  • Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö. & Altunçekiç, A. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 355-366.
  • Yavuz, S. & Coşkun, E. A. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ve Düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34: 276-286.
  • Yenice, N. & Özden, B. (2015). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik Algılarının ve Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 25, 175-201.
  • Yeşilyurt, E. (2006). Öğretmenlerin Öğretim Araç ve Gereçlerini Kullanma Durumlarını Etkileyen Faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. & Pehlivan, S. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:11, Sayı:1, Sayfa (105-118).
  • Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P. & Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz- Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 30 (2006) 278-287.
  • Zhang, Y., & Espinoza, S. (1998). Relationships among computer self-efficacy, attitudes toward computers, and desirability of learning computer skills. Journal of Research on Computing in Education. 30(4), 420–436.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Recep Çakır 0000-0002-2641-5007

Yeliz Altıntaş 0000-0002-0313-8617

Feray Uğur Erdoğmuş 0000-0002-9401-3405

Özgen Korkmaz 0000-0003-4359-5692

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Kabul Tarihi 15 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakır, R., Altıntaş, Y., Uğur Erdoğmuş, F., Korkmaz, Ö. (2019). Using Technology in Education, Self-efficacy and Technology Acceptance Levels of Teacher Candidates. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 1(1), 14-31.

2617220107