Allah’ın kelamı olarak Kur’an-ı Kerim, kelam disiplini başta olmak üzere İslam düşünce geleneğinde muhtelif şekillerde tartışma konusu olmuştur. Kelam ekolleri bu meseleyi Allah’ın isim ve sıfatları, kelamın ezelî olup olmaması, Kur’an’ın harf ve sözcüklerinin konumu gibi açılardan tartışmış ve İslam düşünürleri de bu ekoller arasından birini tercih ederek diğerlerini eleştiriye tabi tutmuştur. İnanç ve usul konusundaki problemleri Allah’ın Kelamı meselesiyle ilişkilendiren Davud elKayserî ise bu meselede farklı görüşlere karşı tutumunda özgün bir yaklaşım geliştirmiş, fikirlerini de benzer bir yolla temellendirmiştir. Bu makalede onun Keşfü’l-Hicâb an Kelâmi Rabbi’l-Erbab adlı eserinden hareketle Allah’ın Kelamı konusundaki görüşleri değerlendirilecektir.
Kelam Zâtî Kelam Sıfatî Kelam Kur’an-ı Kerim Varlık Mertebeleri
Qur’an as Speech of God has been discussed thoroughly in Islamıc tradition especially in Kalam literatüre. Kalam schools discussed this question in terms of names and attributes of God, whether the speech is eternal or not, situation of Qur’an’s letters and words. Islamic thinkers has gave preference to one of these schools and criticized the others. But Daud al-Qaysari who related all of problem about faith and method to Speech of God developed an original approach to assert different views of these schools and his thought were grounded same way. In this paper we will assert his approach about Speech of God based on his book Keşfü’lHicâb an Kelâmi Rabbi’l-Erbab
Speech Essential Speech Attributional Speech The Holy Qur’an Hierarchy of Being
Diğer ID | JA22AC39TK |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 3 |