Kınalızade Ahlak-ı Nasıri ile başlayan gelenekte Ahlak-ı Alai adıylaTürkçe bir felsefe metni oluşturmuştur. O gelenekteki bilgileri dikkatealmakla birlikte lojik prensipleri de ihmal etmemiştir. İkisi arasındauyumsuzluk olduğunda sorunu çözme denemesinde bulunmuştur. Bunlardanbiri de bölme yöntemiyle hikmet terimi taksim edildiğinde üçüncüderecedeki bölmede karşımıza yine hikmetin çıkmasıdır. Bu bölmemetoduna aykırıdır. Öyleyse bu sorunu gidermenin yolu hakikaten bunlarınaynı şey olup olmadıklarını tespittir. Nitekim Kınalızade ilkini bilgi olarak,ikinciyi de yetenek olarak değerlendirir ve sorunu çözmeye çalışır.
Kınalızadah writes a philosophical text in the title of “Akhlaq-ıAlai” in Turkish which began with Akhlaq-ı Nasiri. He considers thephilosophical tradition but he has not neglected the logical principles. WhenKınalızadah finds a problem between philosophical tradition and logicalprinciples he tries to solve it. One of them is that when the term wisdom isdivided by method of division it would come into open the term wisdom inthe third degree, too. That is contrary to the method of division. So, the wayto resolve that problem is to determine if they are the same thing. In fact,Kınalzadah solves the problem in which the first is speculative knowledge,the other is ability of soul.
Diğer ID | JA22AM69KP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 5 |