İnsan: sanat ve bilimi ortak bir duyguda bileştiren temel güç. Sanat ve bilim yöntemleri bakımından farklılık gösterirler ancak, arayışları aynı yöndedir. İnsanla ilgili düşünceler sanat ve bilimde bir benzerlik ilgisi içindedirler. Günümüz için de bu durum değişmemiştir. Heykel Sanatında insana duyulan ilgi hemen her dönemde kendine özgü bir yer bulmuştur. Günümüz sanatı içinde bu olgu değişmemiş, beden bilimsel bilgiler ışığında yeni bir boyut kazanmıştır. Kuantum dünyasında yapılan bilimsel araştırmalar ve elde edilen bilgiler düşünce dünyamızı radikal bir biçimde değişikliğe uğratmıştır. Antony Gormley’in figüratif heykelleri bu anlamda öncü bir güce sahiptir. İnsan bedeni ve onun altında kuantum(atom-altı parçacıklar) dünyasının gizemli gerçekliği bedene bakışımızı ve beden hakkındaki düşüncelerimizi değiştirmiştir. Kuantum dünyasındaki yansımaların açıkça görüldüğü sanatçılardan biri de Antony Gormley’dir. Çağdaş bir sanatçı olarak, günümüz beden plastiğine yeni özgün yorumlar getiren Antony Gormley’in figüratif heykelleri, bu ilişkiler bağlamında değerlendirilmektedir. Bedenin fiziksel ve ruhsal varlığı, kuantum dünyasında parçacık-dalga ilişkisinde figüaratif yeni imgeler olarak kendilerini göstermektedirler. Bu makalede, kuantum teorileri üzerinden A. Gormley’in figüratif heykelleri irdelenmiş ve değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 17 |