Yıl 2019, Cilt 1 , Sayı 4, Sayfalar 39 - 44 2019-10-15

Leonardo da Vinci İtalyan ressam, düşünür, hezarfen ve mühendistir. O, Hegel’in “deha sanatçı” tanımına birebir uymaktadır. Yaşamı boyunca asla dogmalara boyun eğmemiş ve kendi çizgisinde yoluna devam etmiştir. Onun çizgisi kuşkusuz hakikati aramak ve onun işçiliğini yapmaktı. Bu çalışmada Leonardo da Vinci ile ilgili başlıca düşünürlerin görüşleri alınmıştır. Bu görüşler çerçevesinde onun dehası ve sanat anlayışı ile ilgili ortaya çıkan veriler resim eğitimi ile ilgili önerilerle ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuç; sanat eğitimi alan öğrencilerin merak duygularının köreltilmemesi, sürekli çeşitli disiplinlerden veri alınması ve bunun yanında sağlam desen ve estetik eğitimi verilmesidir. Derslerde konu verilmesi yerine öğretmenle özgün bir tasarım ortaya çıkması için ortaklaşa bir sonuca varılması esas olmalıdır. Atölyelerde özgür düşünce esas olmalıdır. 
Leonardo da Vinci, Resim Eğitimi, Desen
  • Akkaya, T., Beksaç, E. (1990). Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
  • Albayrak, M. (2012). Estetik’in Serüveni. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Alparslan, G. U. (2017). Günümüz Sanatçılarına Geçmişten Bir Yol Gösterici: Leonardo da Vinci. Bilim ve Ütopya Dergisi, 273, 50-51.
  • Bayav, D. (2009). Leonardo Da Vinci’de Sanat, Bilim Ve Etkileşim. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 123-142.
  • Bulut, Ü. (2003). Avrupa resminde üslup ve anlam ilişkisi. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
  • Bulut, Ü., Alparslan, G. U. (2017). Rembrandt van Rijn ve Desen Atölyesi. Pamukkale Üniversitesi 1. Uluslararası Sanat Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, 387 – 399.
  • Da Vinci, L. (2018). Defterler. Turhan Ilgaz (Çev.). İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
  • Eşen, A. C. (2015). Resim Sanatı Tarihinde Devrimler ve Karşıdevrimler. İstanbul: Kaynak Yayınları.
  • Gombrich, E. H. (2007). Sanatın Öyküsü. Erol Erduran, Ömer Erduran (Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Petrov, G. (1979). Büyük Sanatçılar ve Üstin Yapıtları. Hasip A. Aytuna (Çev.). İstanbul: İnkılap ve Aka Basımevi.
  • Read, H. (2014). Sanatın Anlamı. Nuşin Asgari (Çev.). İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Vasari, G. (2013). Sanaçıların Hayat Hikayeleri. Elif Gökteke (Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Yetkin, S. K. (1945). Leonardo da Vinci’nin Sanatı. Ankara: Maarif Matbaası.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-5491-2916
Yazar: Görkem Utku ALPARSLAN
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 15 Ekim 2019

Bibtex @sanat ve edebiyat { temelegitim638732, journal = {Temel Eğitim}, issn = {2528-892X}, eissn = {2667-7857}, address = {Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Davutpaşa Kampüsü 34220 Esenler İstanbul}, publisher = {Yıldız Teknik Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {1}, pages = {39 - 44}, doi = {}, title = {Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi}, key = {cite}, author = {ALPARSLAN, Görkem Utku} }
APA ALPARSLAN, G . (2019). Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi. Temel Eğitim , 1 (4) , 39-44 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/temelegitim/issue/49907/638732
MLA ALPARSLAN, G . "Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi". Temel Eğitim 1 (2019 ): 39-44 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/temelegitim/issue/49907/638732>
Chicago ALPARSLAN, G . "Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi". Temel Eğitim 1 (2019 ): 39-44
RIS TY - JOUR T1 - Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi AU - Görkem Utku ALPARSLAN Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Temel Eğitim JF - Journal JO - JOR SP - 39 EP - 44 VL - 1 IS - 4 SN - 2528-892X-2667-7857 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Temel Eğitim Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi %A Görkem Utku ALPARSLAN %T Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi %D 2019 %J Temel Eğitim %P 2528-892X-2667-7857 %V 1 %N 4 %R %U
ISNAD ALPARSLAN, Görkem Utku . "Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi". Temel Eğitim 1 / 4 (Ekim 2019): 39-44 .
AMA ALPARSLAN G . Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi. temelegitim. 2019; 1(4): 39-44.
Vancouver ALPARSLAN G . Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi. Temel Eğitim. 2019; 1(4): 44-39.