Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin çevresel düşünce ve çevresel davranışlarının farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacı ile yapılmış nicel bir çalışmadır. Araştırmaya 37 erkek 188 kadın olmak üzere toplam 225 okul öncesi öğretmeni katılım sağlamıştır. Araştırma verileri 2022 – 2023 eğitim öğretim yılı içerisinde öğretmenlere ölçek uygulanarak toplanmıştır. Araştırma verileri Uzun ve Sağlam (2006) tarafından geliştirilmiş olan Çevresel Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler arasında istatistiksel farka bakmak için t Testi ve Tek Yönlü ANOVA yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyet, lisans döneminde çevre eğitimi alma, hizmet yılı, yaş, sosyo-ekonomik düzey algıları ve yaşam alanlarına göre çevresel düşünce ve davranışları arasında istatistiksel olarak bir fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin çevre eğitimine yönelik hizmetiçi eğitim almalarına göre çevresel davranışları arsında bir fark olduğu görülmüştür.
Çevresel Düşünce Çevresel Davranış Okulöncesi Öğretmeni Environmental Thinking Environmental Behavior Preschool Teacher
This research is a quantitative study conducted with the aim of determining whether the environmental thoughts and environmental behaviors of preschool teachers differ according to different variables. A total of 225 preschool teachers, 37 male and 188 female, participated in the study. Research data were collected by applying a scale to teachers in the 2022-2023 academic year. Research data were collected with the Environmental Attitude Scale developed by Uzun and Sağlam (2006). The t-Test and One-Way ANOVA were performed to look at the statistical difference between the obtained data. According to the results obtained, there was no statistical difference between the environmental thoughts and behaviors of preschool teachers according to gender, environmental education in undergraduate period, years of service, age, socio-economic level perceptions and living areas. It has been observed that there is a difference between the environmental behaviors of the teachers according to their in-service training on environmental education.
Çevresel Düşünce Çevresel Davranış Okulöncesi Öğretmeni Environmental Thinking Environmental Behavior Preschool Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 19 |