Bu araştırmanın amacı, gelecekte öğretmenlik mesleğini devam ettirecek olan sınıf öğretmeni adaylarının farklılaştırılmış öğretime yönelik öz yeterlik algılarını incelemek üzere belirlenmiştir. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının farklılaştırılmış öğretime yönelik öz yeterlik algılarının incelenmesi, nicel araştırma desenlerinden tarama modelinde betimsel bir bakış açısıyla ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu amaçla araştırmanın örneklemini 196 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve “Farklılaştırılmış Öğretim Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının farklılaştırılmış öğretime yönelik öz yeterlik algıları cinsiyet değişkenine göre kadın öğretmen adaylarının lehine olup, sınıf düzeyi değişkenlerine göre ise sınıf düzeyi arttıkça farklılaştırılmış öğretime yönelik öz yeterlik düzeyinin arttığı görülürken genel olarak öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretime yönelik öz yeterlik algılarının ortalamanın üstünde olduğu sonucuna varılmıştır.
Farklılaştırılmış Öğretim Sınıf Öğretmeni Adayı Öz Yeterlik.
The purpose of this study is to examine the self-efficacy perceptions of prospective primary school teachers who will continue their teaching profession in the future towards differentiated instruction. In this study, it was attempted to examine the self-efficacy perceptions of prospective primary school teachers towards differentiated instruction from a descriptive perspective in the survey model, one of the quantitative research designs. For this purpose, the sample of the study consisted of 196 prospective primary school teachers. Convenient sampling method was used to determine the sample of the study. In the research process, "Personal Information Form" and "Differentiated Instruction Self-Efficacy Scale" created by the researchers were used as data collection tools. According to the findings of the research, the self-efficacy perceptions of prospective primary school teachers towards differentiated instruction were in favor of female ones according to the gender variable, and according to the grade level variables, it was seen that the level of self-efficacy towards differentiated instruction increased as the grade level increased, and in general, it was concluded that the self-efficacy perceptions of prospective primary school teachers towards differentiated instruction were above average.
Differentiated instruction prospective classroom teacher self-efficacy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 19 |