This study aims to try to understand the perceptions, opinions, thoughts and experiences of foreign teachers working in primary schools that provide international education in Türkiye. This research was conducted using qualitative method and in-depth interview technique. The study group comprised 10 foreign teachers working in an international school in Istanbul, none of whom were Turkish citizens. The interviews were conducted between April and June 2023 and lasted from 60 to 120 minutes. According to the findings; all the teachers had at least seven years of teaching experience in both national and international curriculums, were between the age of 34-44, mostly married with kids. Teachers defined international education as an educational philosophy that raised multicultural, multilingual, tolerant, openminded, respectful world citizens. Finally, these results were discussed in the context of different studies in the literature. Some suggestions were presented for both educational institutions and further researches about the field.
Bu çalışmanın amacı, ülkemizde sınırlı çalışmanın gerçekleştirilmiş olduğu uluslararası eğitim veren ilkokullarda görev alan yabancı uyruklu öğretmenlerin uluslararası eğitim üzerine algı, görüş, düşünce ve deneyimlerinin anlaşılmaya çalışılmasıdır. Araştırma, nitel yöntem ve derinlemesine mülakat tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında uluslararası eğitime dahil olan, hiçbir ulusal eğitim sistemine bağlı olmayan, eğitim dili İngilizce olan ve ilköğretim düzeyinde eğitim veren okullarda öğretmenlik yapan kişiler araştırmanın evrenini oluştururken, İstanbul’da bir uluslararası okulda görev alan, hiçbiri Türk olmayan ve mümkün olduğu kadar farklı ülkelerin vatandaşı olarak belirlenmiş olan 10 yabancı öğretmen çalışma grubunu oluşturmaktadır. Görüşmeler Nisan-Haziran 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş olup 60-120 dakika arası sürmüştür. Veri doygunluğuna ulaşılması ile görüşmeler sonlandırılmıştır. Verilerin incelenip kategorilendirilmesi sonucu elde edilen bulgulara göre görüşülen öğretmenlerin hepsinin en az 7 yıllık öğretmenlik tecrübesi vardır. Hepsi uluslararası eğitim veren okulların yanı sıra kendi vatandaşı oldukları ülkelerin ulusal eğitimlerinde de öğretmen olarak görev almışlardır. Öğretmenlerin uluslararası eğitimi çok kültürlü, çok dilli, hoşgörülü, farklılıklara saygılı, araştırmacı, dünya vatandaşı bireyler yetiştiren bir eğitim felsefesi olarak tanımladıkları ve bu kavramlar arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Sonuç bölümünde ise ulaşılan bulguların literatürde mevcut diğer araştırmalar ile değerlendirilerek hem eğitim kurumları hem de gelecekte yapılacak çalışmalar için birtakım öneriler sunulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İlköğretim, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 25 |