The objective of this research is to reveal the effectiveness of children's magazines in teaching history subjects, which have an important place in the social studies curriculum, and to provide a perspective for social studies teachers who are in the know. In order to achieve this aim, all issues of TRT Çocuk and Bilim Çocuk magazines between 2011 and 2015 were read and coded with another social studies education expert in order to minimize the amount of errors. As a result of the coding, six subsections were determined: "historical figures, historical events, historical artifacts, cultural history, inventions and discoveries and historical information". The data obtained from the research conducted using the document analysis technique was analyzed using the content analysis technique. According to the findings, it can be said that children's magazines can be used effectively in teaching history achievements, especially in the "Culture and Heritage" learning area. In addition, preparing in-class activities based on children's magazines can help lessons be more productive. Finally, when we look at the two magazines examined in terms of providing data richness for teaching history subjects, it has been determined that TRT Çocuk magazine stands out.
Children’s magazine history social studies teaching social studies course curriculum
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersi öğretim programında önemli bir yer tutan tarih konularının öğretiminde ne düzeyde etkili olduğunu ortaya koyarak işin mutfağında yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerine bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek amacıyla TRT Çocuk ve Bilim Çocuk dergilerinin 2011-2015 yılları arasındaki bütün sayıları hata miktarını en aza indirebilmek amacıyla başka bir sosyal bilgiler eğitimi uzmanı ile birlikte okunarak kodlanmıştır. Yapılan kodlamalar sonucunda “tarihi şahsiyetler, tarihi olaylar, tarihi eserler, kültür tarihi, buluşlar ve keşifler ve tarihi bilgiler” olmak üzere altı alt bölüm belirlenmiştir. Doküman incelemesi tekniğinden faydalanılarak yürütülen araştırmada elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çocuk dergilerinin başta “Kültür ve Miras” öğrenme alanı olmak üzere tarih kazanımlarının verilmesinde etkili bir şekilde kullanılabileceği söylenebilir. Bunun yanında çocuk dergileri temele alınarak sınıf içi etkinlikler hazırlanması derslerin daha verimli geçmesine hizmet edebilecektir. Son olarak incelenen iki derginin tarih konularının öğretimine veri zenginliği sağlama açısından değerlendirildiğinde ise TRT Çocuk dergisinin ön plana çıktığı tespit edilmiştir.
Çocuk dergisi tarih sosyal bilgiler öğretimi sosyal bilgiler dersi öğretim programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 25 |