This study examines the Virtue-Value-Action (EDE) Framework, which is the basis of the 2024 Turkey Century Education Model. The research addresses the integration of this framework into educational programs and its role in values education processes. The EDE Framework aims to support the ethical, emotional and social development of individuals by focusing on basic umbrella values such as justice, respect and responsibility. This framework encourages individuals to internalize values from an early age and to turn these values into action in a way that will provide social benefit. In the study, the 2024 Education Model Common Text was analyzed using the document review method. The findings revealed the theoretical foundations and application dimensions of the EDE Framework. The values determined in the EDE Framework were associated with concrete goals and action steps in the education process. It has been stated that methods such as drama, role playing, and educational games used in educational processes allow students to understand values concretely and apply them in their lives. However, it has been determined that there are some difficulties such as teacher training and material deficiencies during the implementation of the framework. In this context, the learning environment should be enriched with structures where students can explain their ideas, think about values and make decisions. In this context, it has been emphasized that in-service training for teachers should be increased and professional development opportunities should be provided. In conclusion, strengthening the integration of the Virtue-Value-Action Framework into the education system will make a significant contribution to Turkey's education policy and pave the way for a more effective and sustainable application of values education in education.
Bu çalışma, 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temelinde yer alan Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi’ni incelemektedir. Araştırma, bu çerçevenin eğitim programlarına entegrasyonu ve değerler eğitimi süreçlerindeki rolünü ele almıştır. EDE Çerçevesi, adalet, saygı ve sorumluluk gibi temel çatı değerleri merkeze alarak, bireylerin gelişim alanlarını desteklemeyi hedeflemektedir. Bu çerçeve, bireylerin erken yaşlardan itibaren değerleri içselleştirmesini ve bu değerleri toplumsal fayda sağlayacak şekilde eyleme dönüştürmesini teşvik etmektedir. Çalışmada, doküman incelemesi yöntemiyle, 2024 Maarif Modeli Ortak Metni ve Öğretme Kılavuz Kitabı 3. Modül Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi analiz edilmiştir. Bulgular, EDE Çerçevesi’nin teorik temelleri ve uygulama boyutlarını ortaya koymuştur. EDE Çerçevesi’nde belirlenen değerler, eğitim sürecinde somut hedefler ve eylem adımlarıyla ilişkilendirilmiştir. Eğitim süreçlerinde kullanılan drama, rol oynama, eğitsel oyunlar gibi yöntemlerin, öğrencilerin değerleri somut bir şekilde anlamalarına ve yaşamlarında uygulamalarına olanak sağladığı belirtilmiştir. Bu çerçevede öğrenme ortamı; öğrencilerin fikirlerini açıklayabildiği, değerler üzerine düşündüğü ve kararlar alabildiği yapılarla zenginleştirilmelidir. Ancak, çerçevenin uygulanması sırasında öğretmen eğitimi ve materyal eksiklikleri gibi bazı zorlukların bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda, öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimlerin artırılması ve profesyonel gelişim fırsatlarının sağlanması gerektiği vurgulanmıştır. Sonuç olarak, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi’nin eğitim sistemine entegrasyonunun güçlendirilmesi, Türkiye’nin eğitim politikasına önemli bir katkı sağlayacak ve eğitimde daha etkili ve sürdürülebilir bir değerler eğitimi uygulamasının önünü açacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 27 |