Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Virtue-Value-Action Framework of the Turkey Century Education Model

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 27, 106 - 121, 11.09.2025
https://doi.org/10.52105/temelegitim.1758139

Öz

This study examines the Virtue-Value-Action (EDE) Framework, which is the basis of the 2024 Turkey Century Education Model. The research addresses the integration of this framework into educational programs and its role in values education processes. The EDE Framework aims to support the ethical, emotional and social development of individuals by focusing on basic umbrella values such as justice, respect and responsibility. This framework encourages individuals to internalize values from an early age and to turn these values into action in a way that will provide social benefit. In the study, the 2024 Education Model Common Text was analyzed using the document review method. The findings revealed the theoretical foundations and application dimensions of the EDE Framework. The values determined in the EDE Framework were associated with concrete goals and action steps in the education process. It has been stated that methods such as drama, role playing, and educational games used in educational processes allow students to understand values concretely and apply them in their lives. However, it has been determined that there are some difficulties such as teacher training and material deficiencies during the implementation of the framework. In this context, the learning environment should be enriched with structures where students can explain their ideas, think about values and make decisions. In this context, it has been emphasized that in-service training for teachers should be increased and professional development opportunities should be provided. In conclusion, strengthening the integration of the Virtue-Value-Action Framework into the education system will make a significant contribution to Turkey's education policy and pave the way for a more effective and sustainable application of values education in education.

Kaynakça

  • Akpınar, B., Özer, B., Oral, B., ve Köksalan, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin program geliştirme ve felsefi düzlemden analizi. EKEV Akademi Dergisi, (99), 59-73.
  • Alamdar, S. G., ve Ceylan, M. (2025). Çocuk Edebiyatı yapıtlarının Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi açısından incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 223-260.
  • Aristoteles. (1998). Nicomachean ethics (Çev. Ed. W. D. Ross). Oxford University Press.
  • Arslan, A., ve Çelikel, S. (2025). Okul Öncesinden Hayat Bilgisi Dersine Erdem-Değer-Eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Arslan, A., ve Elma, M. (2022). İlkokul öğrencilerinin değerlere bakış açılarının kök değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 20(44), 385–416 https://doi.org/10.34234/ded.1129404
  • Arslan, A., ve Ulaş, A. H. (2022). Değer odaklı aile eğitim programının anne babalık becerilerine, aile iklimine ve değer odaklı yaşama etkisi. International Journal of New Approaches in Social Studies, 6(1), 88-109. https://doi.org/10.38015/sbyy.1097582
  • Ateş, H. (2025). Cumhuriyetten günümüze ilkokul programları bağlamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarına genel bakış. The Journal of Academic Social Science, 162(162), 89-116.
  • Avcı, E. K., ve Kayabaşı, Z. E. K. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının amaçlarındaki değerlerin içerik analizi (1936–2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 27–56.
  • Berk, Ş. ve Özer, B. (2024). “Türkiye Yüzyılı” Maarif Modeli (TYMM) Öğretim programlarına ilişkin düşünceler. Journal of History School, 73, 3241-3256.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (2017). Eğitim araştırmalarına giriş: Tanımlar, araştırma problemi, öneriler ve rapor yazma (S. Sidekli, Çev.) (O. Köksal, Çev. Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri, 17-48.
  • Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). (2020). What is SEL? CASEL. https://casel.org 24.10.2024 tarihinde erişildi.
  • Ceylan, T. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli DKAB öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, (63), 1-16. https://doi.org/10.29288/ilted.1598481
  • DEM. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” değerlendirme ve öneriler. Değerler Eğitimi Merkezi.
  • Dewey, J. (2004). Democracy and education. Dover Publications. (Original work published 1916)
  • Direk, İ. N., ve Batmaz, O. (2024). Okul öncesi eğitim programlarına bir bakış: 2013 ve 2024 programlarının karşılaştırılması. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 15, 866–880. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1442767
  • Doğan, S., ve Aşlamacı, İ. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin değer eğitimi açısından analizi. Çukurova Araştırmaları, 11(1), 72-90. http://dx.doi.org/10.29228/cukar.80525
  • Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82(1), 405–432. https://doi.org/10.1111/j.14678624.2010.01564.x
  • Efe, M. E. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli: Eğitimde kültürel değerler ve dijitalleşme perspektifi. Route Educational & Social Science Journal, 11(6), 213-224.
  • Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T., Haynes, N. M., ... & Shriver, T. P. (1997). Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. ASCD.
  • Ersoy, E. (2018). Sosyolojide değerler ve değer araştırmaları. Journal of International Social Research, 11(56). https://doi.org/10.17719/jisr.20185639009
  • Ertek Eroğlu, B., Eker, Z., ve Eker, C. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli okul öncesi eğitim programının hassas beceriler açısından incelenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 24(2).
  • Esemen, A. (2020). Hayat bilgisi öğretim programı kazanımlarının kök değerler ile ilişkisinin değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 16–29. https://doi.org/10.46762/mamulebd.741720
  • Gürek, M., ve Akça, B. K. (2024). İlköğretim Çağında Sosyal ve Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişiminde Okulların Rolü. Socıal Mentalıty And Researcher Thınkers Journal (Smart Journal), 8(60), 1127-1132. https://doi.org/10.29228/Smryj.63018
  • Güneş, G., ve Yıldırım, Y. (2024). 2018 ve 2024 hayat bilgisi dersi öğretim programlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi: 2018 ve 2024 hayat bilgisi dersi öğretim programı. International Journal of education and Science Research, 1(1), 66-84.
  • Kohlberg, L. (1984). Essays on moral development: Vol. 2. The psychology of moral development. Harper & Row.
  • Köseoğlu, E., ve Şahin, K. (2024). İlkokul hayat bilgisi dersi öğretim programlarının (2018–2024) karşılaştırmalı analizi. Journal of Social Perspective Studies, 1(2), 51–65. https://doi.org/10.5281/zenodo.13988232
  • Lickona, T. (1992). Educating for character: How our schools can teach respect and responsibility. Bantam Books.
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Erdem, değer ve eylem çerçevesi. MEB. https://tymm.meb.gov.tr/beceriler/erdem-deger-eylem-cercevesi
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı 3. Modül Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). TYMM öğretim programları ortak metni. Millî Eğitim Bakanlığı. https://tymm.meb.gov.tr
  • Noddings, N. (2013). Education and democracy in the 21st century. Teachers College.
  • Önder. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” değerlendirme raporu. Önder.
  • Öngören, H., ve Yılmaz, A. (2024). Investigation of secondary school students’ social-emotional learning and friendship-making skills in terms of various variables. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi. https://doi.org/10.53444/deubefd.1391617
  • Özer, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Öğretmen Kılavuz Kitabı, 3. Model Erdem Değer Eylem Çerçevesi.
  • Ryan, K., & Bohlin, K. E. (1999). Building character in schools: Practical ways to bring moral instruction to life. Jossey-Bass.
  • Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A visionary new understanding of happiness and well-being. Free. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı.
  • Taş, Ş., Şentürk, Ş. ve Şiraz, F. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) okul öncesi eğitim programının, program ögeleri açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitimde Nitel Araştırmalarda Mükemmellik Arayışı Dergisi (UENAMAD), 3(2), 85-99.
  • TEDMEM. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ortak metni ve taslak öğretim programlarına ilişkin değerlendirmeler. Türk Eğitim Derneği.
  • Üzümcü, M., ve Abanoz, S. (2024). Program tasarımı yaklaşımları bağlamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programı. Mevzu–Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 795–826.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin.
  • Yıldırım, Y. (2024). Değer odaklı eğitimler ve değerler eğitimi. Y. Yıldırım (Ed.), Değer odaklı eğitimler içinde (ss. 1–23). Pegem Akademi.
  • Yıldırım, Y., ve Çalışkan, A. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin 21. yüzyıl insan profili açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(26), 204–220. https://doi.org/10.55605/ejedus.1548121
  • Yiğitce, A. N., ve Şentürk, Ş. (2024). Erdemli İnsan Algısı Ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 43(1), 397–449. https://doi.org/10.7822/omuefd.1334877
  • Yurdakal, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: 2024 İlkokul Türkçe Dersi öğretim programının (1, 2, 3 ve 4. sınıflar) incelenmesi. Temel Eğitim, 24, 76–88.

TYMM Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi'nin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 27, 106 - 121, 11.09.2025
https://doi.org/10.52105/temelegitim.1758139

Öz

Bu çalışma, 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temelinde yer alan Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi’ni incelemektedir. Araştırma, bu çerçevenin eğitim programlarına entegrasyonu ve değerler eğitimi süreçlerindeki rolünü ele almıştır. EDE Çerçevesi, adalet, saygı ve sorumluluk gibi temel çatı değerleri merkeze alarak, bireylerin gelişim alanlarını desteklemeyi hedeflemektedir. Bu çerçeve, bireylerin erken yaşlardan itibaren değerleri içselleştirmesini ve bu değerleri toplumsal fayda sağlayacak şekilde eyleme dönüştürmesini teşvik etmektedir. Çalışmada, doküman incelemesi yöntemiyle, 2024 Maarif Modeli Ortak Metni ve Öğretme Kılavuz Kitabı 3. Modül Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi analiz edilmiştir. Bulgular, EDE Çerçevesi’nin teorik temelleri ve uygulama boyutlarını ortaya koymuştur. EDE Çerçevesi’nde belirlenen değerler, eğitim sürecinde somut hedefler ve eylem adımlarıyla ilişkilendirilmiştir. Eğitim süreçlerinde kullanılan drama, rol oynama, eğitsel oyunlar gibi yöntemlerin, öğrencilerin değerleri somut bir şekilde anlamalarına ve yaşamlarında uygulamalarına olanak sağladığı belirtilmiştir. Bu çerçevede öğrenme ortamı; öğrencilerin fikirlerini açıklayabildiği, değerler üzerine düşündüğü ve kararlar alabildiği yapılarla zenginleştirilmelidir. Ancak, çerçevenin uygulanması sırasında öğretmen eğitimi ve materyal eksiklikleri gibi bazı zorlukların bulunduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda, öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitimlerin artırılması ve profesyonel gelişim fırsatlarının sağlanması gerektiği vurgulanmıştır. Sonuç olarak, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi’nin eğitim sistemine entegrasyonunun güçlendirilmesi, Türkiye’nin eğitim politikasına önemli bir katkı sağlayacak ve eğitimde daha etkili ve sürdürülebilir bir değerler eğitimi uygulamasının önünü açacaktır.

Kaynakça

  • Akpınar, B., Özer, B., Oral, B., ve Köksalan, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin program geliştirme ve felsefi düzlemden analizi. EKEV Akademi Dergisi, (99), 59-73.
  • Alamdar, S. G., ve Ceylan, M. (2025). Çocuk Edebiyatı yapıtlarının Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi açısından incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 223-260.
  • Aristoteles. (1998). Nicomachean ethics (Çev. Ed. W. D. Ross). Oxford University Press.
  • Arslan, A., ve Çelikel, S. (2025). Okul Öncesinden Hayat Bilgisi Dersine Erdem-Değer-Eylem. Asya Studies, 9(31), 89-106. https://doi.org/10.31455/asya.1609975
  • Arslan, A., ve Elma, M. (2022). İlkokul öğrencilerinin değerlere bakış açılarının kök değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 20(44), 385–416 https://doi.org/10.34234/ded.1129404
  • Arslan, A., ve Ulaş, A. H. (2022). Değer odaklı aile eğitim programının anne babalık becerilerine, aile iklimine ve değer odaklı yaşama etkisi. International Journal of New Approaches in Social Studies, 6(1), 88-109. https://doi.org/10.38015/sbyy.1097582
  • Ateş, H. (2025). Cumhuriyetten günümüze ilkokul programları bağlamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarına genel bakış. The Journal of Academic Social Science, 162(162), 89-116.
  • Avcı, E. K., ve Kayabaşı, Z. E. K. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programlarının amaçlarındaki değerlerin içerik analizi (1936–2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 27–56.
  • Berk, Ş. ve Özer, B. (2024). “Türkiye Yüzyılı” Maarif Modeli (TYMM) Öğretim programlarına ilişkin düşünceler. Journal of History School, 73, 3241-3256.
  • Best, J. W., & Kahn, J. V. (2017). Eğitim araştırmalarına giriş: Tanımlar, araştırma problemi, öneriler ve rapor yazma (S. Sidekli, Çev.) (O. Köksal, Çev. Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri, 17-48.
  • Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). (2020). What is SEL? CASEL. https://casel.org 24.10.2024 tarihinde erişildi.
  • Ceylan, T. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli DKAB öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, (63), 1-16. https://doi.org/10.29288/ilted.1598481
  • DEM. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” değerlendirme ve öneriler. Değerler Eğitimi Merkezi.
  • Dewey, J. (2004). Democracy and education. Dover Publications. (Original work published 1916)
  • Direk, İ. N., ve Batmaz, O. (2024). Okul öncesi eğitim programlarına bir bakış: 2013 ve 2024 programlarının karşılaştırılması. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 15, 866–880. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1442767
  • Doğan, S., ve Aşlamacı, İ. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin değer eğitimi açısından analizi. Çukurova Araştırmaları, 11(1), 72-90. http://dx.doi.org/10.29228/cukar.80525
  • Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82(1), 405–432. https://doi.org/10.1111/j.14678624.2010.01564.x
  • Efe, M. E. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli: Eğitimde kültürel değerler ve dijitalleşme perspektifi. Route Educational & Social Science Journal, 11(6), 213-224.
  • Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T., Haynes, N. M., ... & Shriver, T. P. (1997). Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. ASCD.
  • Ersoy, E. (2018). Sosyolojide değerler ve değer araştırmaları. Journal of International Social Research, 11(56). https://doi.org/10.17719/jisr.20185639009
  • Ertek Eroğlu, B., Eker, Z., ve Eker, C. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli okul öncesi eğitim programının hassas beceriler açısından incelenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 24(2).
  • Esemen, A. (2020). Hayat bilgisi öğretim programı kazanımlarının kök değerler ile ilişkisinin değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 16–29. https://doi.org/10.46762/mamulebd.741720
  • Gürek, M., ve Akça, B. K. (2024). İlköğretim Çağında Sosyal ve Duygusal Öğrenme Becerilerinin Gelişiminde Okulların Rolü. Socıal Mentalıty And Researcher Thınkers Journal (Smart Journal), 8(60), 1127-1132. https://doi.org/10.29228/Smryj.63018
  • Güneş, G., ve Yıldırım, Y. (2024). 2018 ve 2024 hayat bilgisi dersi öğretim programlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi: 2018 ve 2024 hayat bilgisi dersi öğretim programı. International Journal of education and Science Research, 1(1), 66-84.
  • Kohlberg, L. (1984). Essays on moral development: Vol. 2. The psychology of moral development. Harper & Row.
  • Köseoğlu, E., ve Şahin, K. (2024). İlkokul hayat bilgisi dersi öğretim programlarının (2018–2024) karşılaştırmalı analizi. Journal of Social Perspective Studies, 1(2), 51–65. https://doi.org/10.5281/zenodo.13988232
  • Lickona, T. (1992). Educating for character: How our schools can teach respect and responsibility. Bantam Books.
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Erdem, değer ve eylem çerçevesi. MEB. https://tymm.meb.gov.tr/beceriler/erdem-deger-eylem-cercevesi
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı 3. Modül Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). TYMM öğretim programları ortak metni. Millî Eğitim Bakanlığı. https://tymm.meb.gov.tr
  • Noddings, N. (2013). Education and democracy in the 21st century. Teachers College.
  • Önder. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” değerlendirme raporu. Önder.
  • Öngören, H., ve Yılmaz, A. (2024). Investigation of secondary school students’ social-emotional learning and friendship-making skills in terms of various variables. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi. https://doi.org/10.53444/deubefd.1391617
  • Özer, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Öğretmen Kılavuz Kitabı, 3. Model Erdem Değer Eylem Çerçevesi.
  • Ryan, K., & Bohlin, K. E. (1999). Building character in schools: Practical ways to bring moral instruction to life. Jossey-Bass.
  • Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A visionary new understanding of happiness and well-being. Free. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı.
  • Taş, Ş., Şentürk, Ş. ve Şiraz, F. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) okul öncesi eğitim programının, program ögeleri açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitimde Nitel Araştırmalarda Mükemmellik Arayışı Dergisi (UENAMAD), 3(2), 85-99.
  • TEDMEM. (2024). “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ortak metni ve taslak öğretim programlarına ilişkin değerlendirmeler. Türk Eğitim Derneği.
  • Üzümcü, M., ve Abanoz, S. (2024). Program tasarımı yaklaşımları bağlamında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programı. Mevzu–Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 795–826.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin.
  • Yıldırım, Y. (2024). Değer odaklı eğitimler ve değerler eğitimi. Y. Yıldırım (Ed.), Değer odaklı eğitimler içinde (ss. 1–23). Pegem Akademi.
  • Yıldırım, Y., ve Çalışkan, A. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin 21. yüzyıl insan profili açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(26), 204–220. https://doi.org/10.55605/ejedus.1548121
  • Yiğitce, A. N., ve Şentürk, Ş. (2024). Erdemli İnsan Algısı Ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 43(1), 397–449. https://doi.org/10.7822/omuefd.1334877
  • Yurdakal, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: 2024 İlkokul Türkçe Dersi öğretim programının (1, 2, 3 ve 4. sınıflar) incelenmesi. Temel Eğitim, 24, 76–88.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Adem Arslan 0000-0002-7848-7395

Erken Görünüm Tarihi 11 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 11 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 4 Ağustos 2025
Kabul Tarihi 11 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2025). TYMM Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi’nin İncelenmesi. Temel Eğitim, 7(27), 106-121. https://doi.org/10.52105/temelegitim.1758139

24007          Open_Access_logo_with_dark_text_for_contrast%2C_on_transparent_background.png                      240px-Cc-nc.svg.png No APCs or Submission Charges           Copyright.svg Authors Hold Copyright without Restrictions