Considering the world we live in, some unorthodox natural movements, which may be considered normal, are expressed as natural disasters when they come together with the human element and cause material or moral damages. Even though the natural events in which people experience the said losses are on the agenda, the fact that the cases in which the said losses were not observed are not widely covered in the media supports what we have said. As a matter of fact, when we look at our history and fiqh sources, it will be observed that this is the case. Natural disasters, which are human in the center, have also been the subject of our fiqh resources. That is to say, although the offer and acceptance has been realized, the issues such as who should bear the damage that occurs in the event that the unfinished contracts are partially or completely affected by natural disasters, especially since the acceptance has not taken place, occupy an important place in the Islamic law of obligations. This situation may pose a problem for a normal sacrificial worship, as well as affecting contracts such as sale, rent, trust and pledge. Although natural disasters can affect such contracts in the form of partial and total losses, after briefly explaining the types of natural disasters in our fiqh sources in this study, we will try to explain the responsibilities of the parties in the contracts in the event of impossibility of performance as a result of universal losses, without going into details.
Fiqh Natural Disaster Execution of Debts Perished Impossibility Damage
Proje Değil
Yaşadığımız yer küre için düşünüldüğünde belki olağan olarak nitelendirilebilecek alışılmışın dışındaki bazı doğal hareketler, insan unsuruyla bir araya gelip maddi veya manevi hasarlara yol açtığında doğal âfet olarak ifade edilmektedir. Şu an içerisinde bulunduğumuz dönemde de insanların söz konusu kayıpları yaşadığı doğal olayların gündem edilip söz konusu kayıpların gözlenmediği vakaların medyada çokça yer almaması da söylediklerimizi destekler mahiyettedir. Nitekim tarih ve fıkıh kaynaklarımıza bakıldığında da durumun böyle olduğu müşahede edilecektir. Merkezinde insan olan doğal âfetler fıkhi kaynaklarımızın da konusu olmuştur. Şöyle ki icap - kabul gerçekleşmiş olsa da özellikle kabz edilmediği için tamamlanmamış akitlerin doğal âfetlerden kısmen veya tamamen etkilenmesi durumunda meydana gelen zarara kimin katlanması gerektiği gibi hususlar İslâm borçlar hukukunda önemli bir yer işgal etmektedir. Bu durum normal bir kurban ibadeti için problem teşkil edebileceği gibi satım, kira, emanet ve rehin gibi akitleri de etkilemektedir. Doğal âfetler bu gibi akitleri kısmi ve külli telefler şeklinde etkileyebildiği halde biz bu çalışmada fıkıh kaynaklarımızda yer edinen doğal âfet türlerini kısaca izah ettikten sonra külli telefler neticesinde meydana gelen ifa imkânsızlıklarında akitlerde tarafların sorumluluklarını detaylara girmekten sarf-ı nazar ederek öz bir şekilde izah etme gayreti içerisinde olacağız.
Fıkıh, Doğal Âfet, Borçların İfasi, Telef, İmkansızlık, Zarar.
Sisteme Yüklendi
Yok
Proje Değil
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk ve Din |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje Değil |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Tevilat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.