Purpose: Depending on the occupational loading, back pain is frequently encountered in
teachers. The aim of this study is to examine the correlations of age, body mass index (BMI),
working posture and working experience with back pain in teachers.
Methods: A total of 88 teachers (44 male, 44 female) were included in this study. Mean age,
mean height, mean body weight, mean BMİ and mean working years of teachers were (39.78
± 9.14 years), (169.69 ± 8.77 cm), (73.83 ± 14.92 kg), (25.53 ± 4.28 kg/m2), (15.36 ± 9:54
years). Quebec Back Pain Disability Scale (QBPDS) was used to assess complaints of back
pain, while the Ovako Working Posture Analysis System (OWAS) was used to assess working
posture. The relation between back pain disability level and age, BMI, working posture and
working years were investigated by Spearman correlation coefficient.
Results: There was a positive low correlation between the working years and QBPDS
(rho:0,281 p:0,008). There was a positive moderate correlation between age and QBP-
DS (rho:0,350 p:0,001). While OWAS was positively low correlated with QBPDS (rho:0,285
p:0,007), there was no correlation between BMI and QBPDS (rho:0,036 p:0,741). According to
the OWAS scoring, teacher’s working posture risk level were 58 % (n:51) category 1, 30.7 %
(n:27) category 2, 10.2 % (n:9) category 3, 1.1 % (n:1) category 4.
Discussion: According to our results; age, working years and working posture correlated with
the back pain disability level in teachers. Therefore, training of the teachers about the back
ergonomy and/or pain and especially in teachers with advanced age and working years revise
the working hours and rest periods are recommended.
Amaç: Öğretmenlerde, mesleki yüklenmelerden dolayı bel ağrısı sıklıkla görülen bir durumdur.
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerde yaş, vücut kitle indeksi (VKİ), çalışma postürü ve çalışma
yılının bel ağrısıyla olan ilişkisini incelemektir.
Yöntem: Çalışmaya 88 öğretmen (44 erkek, 44 bayan) dahil edildi. Öğretmenlerin ortalama
yaşları 39,78 ± 9,14 yıl, ortalama boy uzunluğu 169,69 ± 8,77 cm, ortalama vücut ağırlığı
73,83 ± 14,92 kg, ortalama VKİ 25,53 ± 4,28 kg/m2 ve ortalama yıllık çalışma süreleri 15,36
± 9,54 yıl idi. Öğretmenlerin bel ağrısı ile ilgili şikayetleri Quebec Bel Ağrısı Özürlülük Ölçeği
(QBAÖÖ) ile değerlendirilirken, çalışma postürleri için Ovako Çalışma Postürü Analiz Sistemi
(OÇPAS) kullanıldı. Bel ağrısı etkilenim derecesi ile yaş, VKİ, çalışma postürü ve çalışma yılı
arasındaki ilişki Spearman korelasyon katsayısı kullanılarak incelendi.
Sonuçlar: Çalışma yılı ile QBAÖÖ skoru arasında (rho:0,281 p:0,008) düşük derecede pozitif
korelasyon bulundu. Yaş ile QBAÖÖ skoru arasında (rho:0,350 p:0,001) orta derecede pozitif
korelasyon bulundu. OÇPAS ile QBAÖÖ (rho:0,28 p:0,007) skoru arasında düşük derecede
pozitif korelasyon bulunurken, VKİ ile QBAÖÖ (rho:0,036 p:0,741) skoru arasında herhangi
bir ilişki görülmedi. OÇPAS skorlama sonuçlarına göre öğretmenlerin çalışma postürü risk
seviyesi; % 58’inde (n:51) kategori 1, % 30,7’sinde (n:27) kategori 2, % 10,2’sinde (n:9)
kategori 3, % 1,1’inde (n:1) kategori 4 olarak bulundu.
Tartışma: Bu sonuçlara göre yaş, çalışma yılı ve çalışma postürünün öğretmenlerde bel ağrısı
özürlülük düzeyi ile ilişkili olduğu görüldü. Bu nedenle öğretmenlere de bel ağrısı ile ilgili
ergonomik eğitim verilmesi, çalışma yılı ve yaşı ilerlemiş olan öğretmenlerde çalışma saatleri
ve dinlenme periyotlarının düzenlenmesi önerilmektedir.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 2 |