Amaç: Zorbalık yapan 11-12 yaş grubu çocuklar için geliştirilen Kişilerarası İlişki Modeli'ne temellendirilmiş Akran Zorbalığı Danışmanlık Programı'nın etkinliğinin değerlendirildiği bir araştırmanın çalışma protokolünü ve AZDP’nın içerik, akış ve eğitim yöntemlerini belirleme sürecini raporlamaktır.
Yöntem: Bu makalede, müdahale-kontrol gruplu ön test-son test deneysel tasarıma sahip bir araştırmanın çalışma protokolü 'Spirit Checklist/Protocol Version' rehberliğinde yazılmıştır.
Bulgular: Akran Zorbalığı Danışmanlık Programı'na dahil olan çocukların zorbalığa yönelik bakış açılarının düzeldiği, empati becerilerinin arttığı, arkadaşlık ilişkilerinin geliştiği ve öfke kontrollerinin arttığı belirlenmiştir.
Sonuç: Bu makale, teoriye dayalı hemşirelik bakımı/yaklaşımları geliştirecek lisansüstü öğrencilere ve zorbalık yapan öğrencilere bakım verecek okul hemşirelerine örnek olması açısından önemlidir. Geliştirilen danışmanlık programının kapsamlı olması ve etkinliğinin farklı parametrelerle değerlendiriliyor olması bu araştırmanın üstünlüğünü ortaya koymaktadır.
Teşekkür: Bu danışmanlık programının geliştirilmesinde değerli katkılarda bulunan Prof. Dr. Naime Altay’a ve Dr. Öğretim Üyesi Evrim Kızıler’e teşekkürlerimi sunarım.
Aim: The purpose of this article is to report the study protocol of a research in which the effectiveness of the Peer Bullying Counseling Program (PBCP) based on the Interpersonal Relationship Model developed for 11-12 year old bullying children was evaluated, and the process of determining the content, flow, and educational methods used in the PBCP.
Methods: In this article, the study protocol of a pretest-posttest experimental design research with an intervention-control group was written under the guidance of 'Spirit Checklist/Protocol Version'.
Results: It was determined that the perspectives of the children included in the Peer Bullying Counseling Program improved, their empathy skills increased, their friendship relations improved, and their anger control increased.
Conclusions: This article is important as it sets an example for graduate students who will develop theory-based nursing care/approaches and school nurses who will care for bullying students. The fact that the developed counseling program is comprehensive and its effectiveness is evaluated with different parameters reveals the superiority of this research.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |