Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin Tek Sağlık yaklaşımının benimsediği insan, hayvan ve çevre sağlığı etkileşimi ve sağlığın gelişimi için 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin ulaşılabilirliği hakkındaki görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Bir devlet üniversitesinin sağlık bilimleri fakültesinde üçüncü ve dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim gören 239 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilen tanımlayıcı tipteki araştırmada, veriler Tanımlayıcı Özellikler Formu, İnsan, Hayvan ve Çevre Sağlığı Etkileşimine Yönelik Anket Formu ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin Ulaşılabilirliği Hakkında Görüş Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, minimum-maximum) yararlanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada, öğrencilerin %85.4’ünün daha önce Tek Sağlık yaklaşımını duymadığı belirlenmiştir. Ancak öğrencilerin Tek Sağlık yaklaşımının benimsediği sağlık anlayışını ortaya koyan ifadelere en düşük %71.1 ve en yüksek %95.8 düzeyinde tamamen katıldıkları saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin, insan, hayvan ve çevre sağlığının gelişimi için 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin ulaşılabilirliğini en düşük %38.1 ve en yüksek %68.6 düzeyinde uzun vadeli olarak değerlendirdikleri tespit edilmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin insan, hayvan ve çevre sağlığının karşılıklı etkileşiminin önemini anlamalarına fırsat sağlayacak Tek Sağlık yaklaşımı ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin hemşirelik eğitimi içerisine dahil edilmesi, multidisipliner uygulama alanları oluşturulması ve yapılacak çalışmalarla literatürün zenginleştirilmesi önerilmektedir.
Hemşirelik hemşirelik öğrencisi sürdürülebilir kalkınma tek sağlık Nursing nursing student one health sustainable development
-
-
Yazarlar araştırmaya katılmayı kabul eden tüm öğrencilere teşekkürlerini sunar.
Aim: The study aims to determine the opinion of nursing students about the human, animal and environmental health interaction adopted by the One Health approach and the accessibility of the 2030 Sustainable Development Goals for health development.
Material and methods: In the descriptive study carried out with 239 nursing students studying at the third and fourth grade in a health sciences faculty of a state university, the data were collected with the Descriptive Characteristics Form, the Questionnaire Form for the Interaction of Human, Animal and Environmental Health, and the Opinion Form on the Accessibility of the 2030 Sustainable Development Goals. Descriptive statistics (number, percentage, mean, standard deviation, minimum-maximum) were used in the analysis of the data.
Results: In the study, it was determined that 85.4% of the students had not heard of the One Health approach before. However, it was determined that the students completely agreed with the statements that reveal the understanding of health adopted by the One Health approach at the lowest level of 71.1% and the highest level of 95.8%. In addition, the students evaluated the national accessibility of the 2030 Sustainable Development Goals for the development of the human, animal and environmental health as long-term at the lowest level of 38.1% and the highest 68.6%.
Conclusion: It is suggested that the One Health approach and 2030 Sustainable Development Goals, which will provide an opportunity for nursing students to understand the importance of mutual interaction between human, animal and environmental health, should be included in nursing education. Also, multidisciplinary practices should be created and the literature should be enriched with further studies on the subject.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |