BibTex RIS Kaynak Göster

Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 8, 131 - 142, 01.12.2005

Öz

Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 8, 131 - 142, 01.12.2005

Öz

Bu makalede şirketlerin başarılı olabilmeleri için hangi noktalara dikkat etmeleri gerektiği irdelenmiş ve beş ana kriter üzerinde durulmuştur: Çalışanların memnuniyeti, müşterilerin memnuniyeti, stratejik planlama, toplum üzerindeki etki ve finansal sonuçlar. Başarı kriterlerinin ölçümü bulanık mantık yöntemi ile yapılmıştır. Yöntemi uygularken her ana kriter hiyerarşik olarak alt kriterlere bölünmüştür. Bir ağaç diyagramı ile gösterilen bu hiyerarşik açılımın en altındaki noktalar için anketler düzenlenmiştir. Bir tekstil firmasında yapılan anket çalışması ile alınan sonuçlar bulanık mantık yöntemi ile ölçülmüş ve firmanın mevcut durumu tespit edilmiştir. Sonuç matrisinde düşük bulunan değerlerin nereden kaynaklandığının ve bu değerleri etkileyen alt kriterlerin neler olduğunun bulunması için duyarlılık analizi yapılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilek Erik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Erik, D. (2005). Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi. İstanbul Commerce University Journal of Science, 4(8), 131-142.
AMA Erik D. Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi. İstanbul Commerce University Journal of Science. Aralık 2005;4(8):131-142.
Chicago Erik, Dilek. “Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi”. İstanbul Commerce University Journal of Science 4, sy. 8 (Aralık 2005): 131-42.
EndNote Erik D (01 Aralık 2005) Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi. İstanbul Commerce University Journal of Science 4 8 131–142.
IEEE D. Erik, “Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi”, İstanbul Commerce University Journal of Science, c. 4, sy. 8, ss. 131–142, 2005.
ISNAD Erik, Dilek. “Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi”. İstanbul Commerce University Journal of Science 4/8 (Aralık 2005), 131-142.
JAMA Erik D. Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi. İstanbul Commerce University Journal of Science. 2005;4:131–142.
MLA Erik, Dilek. “Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi”. İstanbul Commerce University Journal of Science, c. 4, sy. 8, 2005, ss. 131-42.
Vancouver Erik D. Firmaların Başarı Kriterlerinin Tanımlanmasi Ve Çalışanların Memnuniyeti Kriterinin Bulanık Mantık Yöntemi İle Ölçülmesi. İstanbul Commerce University Journal of Science. 2005;4(8):131-42.