Bu araştırmanın ana amacı, üniversite öğrencilerinin stres seviyelerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Katılımcılar, İstanbul Ticaret Üniversitesi’ne devam eden farklı bölüm ve sınıflardan öğrencilerdir. Ölçeğin ilk bölümünde; cinsiyet, yaş, mezun olunan lise, fakülte, bölüm ve kalınan yerden oluşan “Kişisel Bilgi Formu” bulunmaktadır. Ölçeğin ikinci bölümünde, Baltaş ve Baltaş (2000) tarafından geliştirilen “Stres Ölçeği” yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans, yüzde ve aritmetik ortalama, t testi ve tek yönlü varyans analizi, Student-Newman-Keuls tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada bazı kişisel özellikler ile stres düzeyi arasında fark bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.