Satın alma, bir çok alanda karşılaşılabilen çok kriterli bir karar verme problemidir. Analitik Hiyerarşi Proses (AHP) yöntemi çok sayıda kriteri hiyerarşik yapıda bir araya getirerek kullanıcının subjektif etkisinin karara yansıtılmasında başarıyla kullanılagelmiştir. Otomobil satın alma probleminde, işlemin satın alıcı için ifade ettiği önem, kısıtlar, kişisel değer yapısının yanında, satıcının teknik bilgi tabanı da önem ifade etmektedir. Bu çalışmada, bahsedilen bu iki yönlü etkiyi bir araya getirerek, daha sağlıklı karar alınabilmesi amacıyla AHP ve hedef programlama yöntemlerinden yararlanan örnek bir karar destek modeli önerilmiştir. Yöntem, Türkiye pazarında önemli paya sahip bir otomobil markasının modelleri arasında seçim yapmak amacıyla uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir
Otomobil Satın Alma Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Hedef Programlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.