Görsel öğelerin ders kitaplarında kullanılması matematik eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada ders kitaplarında görsel öğelerin kullanımının matematik öğretmeni adaylarının beklentilerini karşılama düzeyi incelenmiştir. Çalışma nitel, yorumlayıcı paradigmaya sahip, özel durum çalışmasıdır. Veri görsel öğelerin matematik konularına uygunluğunu değerlendiren 4 sorudan oluşan bir ölçek ve mülakat aracılığı ile veriler toplanmıştır. Bunlara ek olarak belge analizi yapılmıştır. Veriler Marmara Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim dalında okuyan 4. sınıf öğrencilerinden 46’sının katılımı ile toplanmıştır. Veriler betimsel istatistik yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, mevcut ders kitaplarındaki görsel öğelerin kullanımı öğretmen adaylarının beklentilerinin çok altında kalmaktadır. Öneri olarak ise ders kitaplarının konuları ve içeriği tekrar gözden geçirilip optimal seviyede görsel öğelerle desteklenerek öğretmen ve öğrencilere sunulması gerekliliği düşünülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 16 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.