Vehicle Routing Systems and Saving Algorithm Application
Yıl 2012,
Cilt: 11 Sayı: 21, 41 - 51, 01.06.2012
Burak Kosif
İsmail Ekmekçi
Kaynakça
- Ballou, R.H.,1999, Business LogisticsManagement:Planning, Organizingand Controlling TheSupply Chain, McGraw-Hill.
- Bowersox, D.J.,Closs D.J.,1996, Logistical Management-TheIntegrated Supply Chain Process, McGraw-Hill Companies, Inc., New York.
- Erel, R.,1995, Taşıt Rotalaması ve Çizelgelemesi: Otobüsle Kentler arası Yolcu Taşımacılığı için Bir Model, Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, İstanbul.
- Eryavuz, M., 2001, Araç Rotalama Problemi ve Örnek Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
- Kaya, T., 2005, Denizyolu Taşımacılığında Yolcu Talebine Bağlı Taşıt Rotalama ve Çizelgeleme, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
- Kocaoğlu, B., 2003, Üçüncü Parti Lojistik Yönetim Sistemlerinde Dağıtım Planlaması Faaliyetleri ve Türkiye’deki Firmaların Uygulamada Karşılaştığı Sorunların Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
- Tan, K.C., 2000, A Framework of Supply Chain Management Literature, Europan Journal of Purchasing Supply Management.
Araç Rotalama Sistemleri ve Tasarruf Algoritması Uygulaması
Yıl 2012,
Cilt: 11 Sayı: 21, 41 - 51, 01.06.2012
Burak Kosif
İsmail Ekmekçi
Öz
Taşımacılığın işletmeler için giderek artan bir maliyet kalemi haline gelmesi ve zamanında teslimatın değer kazanmasından dolayı günümüz işletmeleri lojistik bilimine önem vermiştir. Lojistik yönetiminde en önemli kararlar dağıtım noktalarının rotalanması ve çizelgelenmesi faaliyetidir. Araç rotalama ve çizelgeleme işletmelerin günümüzde araçlardan en etkin şekilde yararlanabilmesi ve pazarda rekabet avantajı kazanması için önemli bir değişkendir. Bu çalışmanın amacı, araç rotalama ve çizelgeleme yöntemlerinden biri olan “tasarruf algoritması” kullanarak Türkiye’deki önemli bir lojistik firmasının müşteri taleplerinin karşılanmasının optimizesi ve lojistik maliyetlerinin minimize edilmesidir
Kaynakça
- Ballou, R.H.,1999, Business LogisticsManagement:Planning, Organizingand Controlling TheSupply Chain, McGraw-Hill.
- Bowersox, D.J.,Closs D.J.,1996, Logistical Management-TheIntegrated Supply Chain Process, McGraw-Hill Companies, Inc., New York.
- Erel, R.,1995, Taşıt Rotalaması ve Çizelgelemesi: Otobüsle Kentler arası Yolcu Taşımacılığı için Bir Model, Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, İstanbul.
- Eryavuz, M., 2001, Araç Rotalama Problemi ve Örnek Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
- Kaya, T., 2005, Denizyolu Taşımacılığında Yolcu Talebine Bağlı Taşıt Rotalama ve Çizelgeleme, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
- Kocaoğlu, B., 2003, Üçüncü Parti Lojistik Yönetim Sistemlerinde Dağıtım Planlaması Faaliyetleri ve Türkiye’deki Firmaların Uygulamada Karşılaştığı Sorunların Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, İstanbul.
- Tan, K.C., 2000, A Framework of Supply Chain Management Literature, Europan Journal of Purchasing Supply Management.