We are living in a world where product life is continuously getting shorter.We are talking more about the speed of product development, set-up reducton during changeovers from one product to the next, production lead-time, delivery time, inventory turn-over, assets turn-over etc. All of these competences imply time reduction in all phases of supply chain management. Companies with full competences in compressing time in all supply chain processes are bound to get better share of the declining market during the küresel crisis. It is intended in this article to bring out the importance of time factor not only to companies, but also to countries like Turkey who has managed to sustain its economic development along with cronicle current deficit. But how long?
Ürün ömrünün sürekli kısaldığı günümüzde; ürün geliştirme hızı, üretim sürecinde makine kurgulama, ayar ve takım değiştirme hızı, üretim ve teslimat hızı, stok devir hızı, varlık devir hızı gibi zaman faktörünü ön plana çıkaran yetkinliklerde üstün başarı sağlayan firmalar, kriz döneminde daralan pazardan rakiplerine üstünlük kurarak daha kolay çıkış yolu bulabilirler. Üretim faktörlerinin etkin ve verimli kullanılması ve tedarik zinciri yönetiminde sağlanan üstün başarı, daralan piyasa ve kar marjları düşünüldüğünde, zamana dayalı rekabet stratejisinin önemini daha da belirgin hale getirmektedir. Bu yazıda firmaların ve uzun yıllardır kronik cari işlemler açığı ile ekonomik büyümesini sürdüren (ama nereye kadar?) Türkiye gibi ülkelerin dikkatlerine zamanın önemi sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 24 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.