Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 38, 172 - 189, 31.12.2020

Öz

Bu çalışmada, raylı sistemlerde araç ihtiyacının karşılanması için, Türkiye’de gerçekleştirilebilecek yatırım modelleri analiz edilmiştir. Yatırım modellerinde, dört araçtan oluşan bir metro dizisinin “Gövde Son Montajı”ndan başlayarak müşteri tarafından geçici kabul tamamlanıncaya kadar olan süreçler dikkate alınmıştır. Metro aracının üretim hızına bağlı olarak inşa edilmesi gerekli olan “Gövde Son Montaj Tesisi”nin altyapısı ve yatırım maliyetleri hesaplanmıştır. Yapılacak yatırımın karşılanması için gerekli olan yıllık üretim miktarları, toplam üretim süreleri ve toplam üretim miktarları belirlenen altı farklı senaryo için finansal açıdan analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, metro aracı üretiminde Gövde Son Montaj Tesisi kurulumu için yatırım kararı alınması durumunda, en uygun tesis altyapısı ve toplam yatırım maliyeti belirlenmesi hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Birol, F., (2019), The Future of Rail Opportunities for Energy and the Environment, France, International Energy Agency (IEA), 20-22.
  • Hein, A.P., Otto, A., (2016), Huge Value Pool Shifts Ahead-How Rolling Stock Manufacturers Can Lay Track for Profitable Growth, Dusseldorf, Munich, Germany, McKinsey&Company, 12-13.
  • Nippon Sharyo, (2020), 08.01.2020. https://www.n-sharyo.co.jp/company/index_e.html, https://www.n-sharyo.co.jp/business/tetsudo_e/maiking.htm.
  • Pektaş, İ., (2019), Raylı Ulaşım Sistemleri Sektör Analizi, Ankara, Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi (ARUS), 12-13.

ROLLING STOCK FINAL ASSEMBLY FACILITY INSTALLATION AND FINANCIAL EVALUATION OF THE INVESTMENT

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 38, 172 - 189, 31.12.2020

Öz

In this study, investment models for rolling stock final assembly facility installation that can be performed in Turkey were analyzed. In the investment models, the processes starting from Carbody Final Assembly until the provisional acceptance by the customer were taken into the consideration for metro sets consisting of four metro vehicles. The infrastructure and investment costs of the Carbody Final Assembly Facility, which should be built depending on the production speed of the metro vehicle, were calculated. Annual production amounts, total production times and total production amounts required to cover the investment to be made were analyzed financially for six different scenarious. As a result of the study, it is aimed to determine the most appropriate facility infrastructure and total investment cost if decision is taken for establishment of Carbody Final Assembly Facility for the metro vehicle production.

Kaynakça

  • Birol, F., (2019), The Future of Rail Opportunities for Energy and the Environment, France, International Energy Agency (IEA), 20-22.
  • Hein, A.P., Otto, A., (2016), Huge Value Pool Shifts Ahead-How Rolling Stock Manufacturers Can Lay Track for Profitable Growth, Dusseldorf, Munich, Germany, McKinsey&Company, 12-13.
  • Nippon Sharyo, (2020), 08.01.2020. https://www.n-sharyo.co.jp/company/index_e.html, https://www.n-sharyo.co.jp/business/tetsudo_e/maiking.htm.
  • Pektaş, İ., (2019), Raylı Ulaşım Sistemleri Sektör Analizi, Ankara, Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi (ARUS), 12-13.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hüsnü Levent Pandül Bu kişi benim 0000-0002-7823-2026

Tuncer Toprak 0000-0002-0931-4087

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Pandül, H. L., & Toprak, T. (2020). METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Commerce University Journal of Science, 19(38), 172-189.
AMA Pandül HL, Toprak T. METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Commerce University Journal of Science. Aralık 2020;19(38):172-189.
Chicago Pandül, Hüsnü Levent, ve Tuncer Toprak. “METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ”. İstanbul Commerce University Journal of Science 19, sy. 38 (Aralık 2020): 172-89.
EndNote Pandül HL, Toprak T (01 Aralık 2020) METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Commerce University Journal of Science 19 38 172–189.
IEEE H. L. Pandül ve T. Toprak, “METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ”, İstanbul Commerce University Journal of Science, c. 19, sy. 38, ss. 172–189, 2020.
ISNAD Pandül, Hüsnü Levent - Toprak, Tuncer. “METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ”. İstanbul Commerce University Journal of Science 19/38 (Aralık 2020), 172-189.
JAMA Pandül HL, Toprak T. METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Commerce University Journal of Science. 2020;19:172–189.
MLA Pandül, Hüsnü Levent ve Tuncer Toprak. “METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ”. İstanbul Commerce University Journal of Science, c. 19, sy. 38, 2020, ss. 172-89.
Vancouver Pandül HL, Toprak T. METRO ARACI GÖVDE SON MONTAJ TESİSİNİN KURULUMU VE YATIRIMIN FİNANSAL DEĞERLENDİRİLMESİ. İstanbul Commerce University Journal of Science. 2020;19(38):172-89.