Paylaşımlı mikro-mobilite hizmetleri, dünya genelinde özellikle büyük şehirlerde hızla benimsenmiştir. Son zamanlarda, bireylerin sürdürülebilir bir ulaşım sistemini desteklemek amacıyla çevre dostu ulaşım modlarına geçiş yapmaları teşvik edilmektedir. Bu nedenle, literatürde, yol kullanıcılarının mikro-mobilite araçlarını kullanma eğilimleri ve potansiyelleri araştırılmaktadır. Bu çalışma, üniversite öğrencilerini hedef alarak, cinsiyet ve yolculuk süresi değişkenleri açısından ilk ve son kilometre (ilk ve son adım) yolculukları için mikro-mobilite araçlarını kullanma eğilimlerini analiz etmektedir. Çalışmada, makine öğrenmesi yaklaşımıyla k-En Yakın Komşu (kNN) ve Lojistik Regresyon (LR) algoritmaları kullanılmış ve karşılaştırılmıştır. Üniversite öğrencileri arasında mikro-mobilite araçlarının potansiyel kullanımını ölçmek amacıyla 150 öğrenciyle yüz yüze anket yapılmıştır. Sonuç olarak, LR modelinin doğruluk açısından kNN modelinden (sırasıyla 0,63 ve 0,43) daha iyi olduğu görülmüştür. Öte yandan, çalışmamıza katılan erkek öğrencilerin %51,82'si ve kadın öğrencilerin %62,50'si, yolculuklarının herhangi bir aşamasında mikro-mobilite araçlarını tercih etme eğiliminde olmadıklarını belirtmiş, potansiyel kullanıcılar için ana zorluğun “güvenlik” kriteri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Cinsiyet k-en yakın komşu lojistik regresyon makine öğrenmesi mikro-mobilite
Shared micro-mobility services have swiftly become widely adopted in major urban centers globally. In particular, individuals are encouraged to transition to environmentally friendly modes of transportation to support a sustainable transportation system. For this reason, the tendencies and potential of individuals to use micro-mobility vehicles are being investigated. This paper focused on university students, analyzing their preferences for using micromobility vehicles, particularly for first-mile or last-mile trips in terms of gender and travel time variables. In the study, k-Nearest Neighbors (kNN) and Logistic Regression (LR) algorithms are used in machine learning approach and they were compared. A face-to-face survey was conducted with 150 students randomly to measure the potential use of micromobility vehicles among university students. As a result, LR model is better than kNN model according to the accuracy of the models, 0,63 and 0,43 respectively. On the other hand, 51,82% of male students and 62,50% of female students participating in our study reported that they are not inclined to prefer micromobility vehicles at any stage of their trips, and the main challenge for the potential users is safety.
Gender k-nearest neighbors logistic regression machine learning micro-mobility
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ulaştırma Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 46 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.