Bu çalışmanın amacı; STEM eğitimi anlayışının en somut uygulamalarından biri olan alan gezileriyle, erken çocukluk döneminden itibaren STEM alanlarını tanıtmak ve bu alanlar ile ilgili kariyer farkındalığı oluşturmaktır. 2017/2018 Eğitim-öğretim yılı 1. Döneminde ERÜ Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümüne, Kayseri’de bir ilkokulda 2. Sınıfa giden 24 öğrenci ile bir gezi düzenlenmiştir. Çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış ve öğrencilerin gezi ile ilgili görüşleri alınmıştır. Gezi esnasında öğrencilerin çalışmalardan oldukça keyif aldıkları, dikkatlerinin uzun süre dağılmadığı ve gezi-gözlem yaptıkları bölüm ile ilgili kariyer farkındalığı oluştuğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak iyi planlanmış bir STEM kariyer gezisinin amaçlarına ulaşabilir olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: STEM Eğitimi,Gezi,İlkokul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Astronomik Bilimler (Diğer) |
Bölüm | Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |
TJAA, Türk Astronomi Derneğinin (TAD) bir yayınıdır.