Ecotourism is ecologically sustainable tourism, focusing on natural areas. Its aim is to foster
environmental and cultural understanding, appreciation and conservation. Geotourism is
ecotourism with an added geological theme.
Geotourism has great potential as a new niche ecotourism product, but will require the same
disciplines that apply to other niche, ‘high value’ tourism activities. Where ever tourism
contributes a direct environmental benefit to a visited location, its clients gain empathy for the
holistic heritage of the area, and this reward creates enhanced customer loyalty to the operator.
The Commonwealth Government’s 1994 National Ecotourism Strategy considered that
ecotourists may include a mix of independent travelers, people who travel in organised groups
of a scientific, educational or recreational nature, and individuals or families who are interested
in an ecotourism experience as part of a varied holiday. Whilst based on limited sources, the
Strategy then considered that the ecotourist appears to be well educated, professional/semiprofessional,
20-50 years of age, independent and individualistic, looking for alternatives to be
traditional tourist destinations and experiences, and with significant spending power.
Having regard to demographic and lifestyle considerations, it is hoped that geotourism, if
positioned as a supplementary, knowledge-adding product within an attractive ecotourism
experience, will attract a different demographic i.e. affluent ‘over 45 y.o.’ customers. These
may come from amongst geoscience professionals from within these segmentations, as well as
their partners and friends, particularly through alumni and professional societies such as the
Geological Society of Australia.
Given the relatively small size of the Australian ‘geoscience interest’ market, product content
packaging will be critical. To address this issue, Leisure Solutions® and the School of
Marketing, Tourism & Leisure at Edith Cowan University are currently undertaking a
cooperative market research survey of members of the Geological Society of Australia.
This paper addresses the rationale for and scope of this research work as well as reviews other
available research material which can assist marketers in understanding who are the people most
likely to be interested in geotourism, as well as introducing some of the preliminary results from
this study.
Sustainable Geotourism Marketing Over 45 y.o. Geotourists Alumni Experiential Tourism.
Ekoturizm, doğal alanlara odaklanan, sürdürülebilir ekolojik turizmdir. Bunun amacı, çevre ve kültürel farkındalığı desteklemek, bu konudaki olanakların kıymetini bilmek ve korumaktır. Jeoturizm, ekoturizmin jeolojik bir eklenti içeren halidir.
Jeoturizm, büyük bir potansiyeli olan yeni bir ekoturizm ürünüdür ve diğer “yüksek değerli” turizm alanlarına uygulanan kurallar bu alan için de geçerlidir. Turizm her zaman ziyaret edilen yere çevresel fayda ile birlikte bu zenginliklere ziyaretçilerin empati duymasını da sağlar, böylece operatöre de daha fazla müşteri memnuniyeti yansır.
İngiliz Devletler Topluluğunun 1994’te belirlediği Ulusal Ekoturizm Stratejisi’nde belirtildiği üzere ekoturistler, birbirinden bağımsız seyahat eden insanların bir karışımı olabileceği gibi, bilimsel, eğitsel ya da manzara seyretme amacıyla organize olmuş insan gruplarından ve tatilin bir bölümünü ekoturizm deneyimine ayıran bireyler veya ailelerden oluşabilir. Kısıtlı kaynaklara rağmen bu stratejide ekoturistlerin iyi eğitimli, profesyonel/yarı profesyonel, 20 ile 50 yaşları arasında, bağımsız ve bireyci, geleneksel turistik destinasyonlardan farklı seçenekler ve farklı deneyimler arayan ve önemli harcama gücüne sahip olduklarını varsaymıştır.
Demografik ve yaşam tarzları göz önüne alındığında jeoturizmin, ilgi çekici bir ekoturizm faaliyeti içinde tamamlayıcı, bilgi verici bir faaliyet olarak planlanması halinde, 45 yaş üstü zengin müşterileri çekeceği beklenmektedir. Bu müşteriler profesyonel yerbilimcileri arasından olabileceği gibi, Avusturalya Jeoloji Birliği gibi profesyonel topluluklar ve/veya bunların arkadaşları veya mezunları arasından da olabilir.
Avusturalya “yerbilimleri ile ilgilenme” pazarının görece sınırlı oluşu, bu konuda hazırlanacak paketin içeriğini kritik hale getirmektedir. Bu sorunu çözmek üzere Leisure Solutions® şirketi ile Edit Cowan Üniversitesi, Pazarlama, Turizm ve Serbest Zaman Planlama Okulu iş birliği ile Avusturalya Jeoloji Birliği üyeleri pazarı konusunda araştırma yürütülmektedir.
Bu makalede, söz konusu araştırma çalışmasının gerekçeleri ve kapsamı ele almakta ve diğer ulaşılabilir araştırma malzemeleri gözden geçirilerek jeoturizm ile ilgilenmesi olası insanların kimler olabileceği hakkında üretilen ön bulgular sunulmuştur.
Sürdürülebilir Jeoturizm Pazarlama 45 yaş üstü Jeoturistler Mezun dernekleri deneysel turizm.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yer Bilimleri ve Jeoloji Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Tercüme Makale |
Yazarlar | |
Çevirmenler | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 66 Sayı: 1 |
Yazım Kuralları / Instructions for Authors / http://www.jmo.org.tr/yayinlar/tjb_yazim_kurallari.php
Etik Bildirimi ve Telif Hakkı Devir Formu / Ethical Statement and Copyrighy Form / https://www.jmo.org.tr/yayinlar/tjb_telif_etik_formlar.php