Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 3, 185 - 190, 30.09.2018
https://doi.org/10.18663/tjcl.376869

Öz

Aim: It is a
sign of pleasure for the institution to choose the hospital again. In this
study, demographic variables such as gender, age, educational status and
satisfaction factors as physician, physical facility and employee's factors
which are thought to be effective on the re-preference of the hospital are
aimed to be explained by the logistic regression analysis

Material and Methods: The sample
of the study included 1349 patients who applied to the outpatient clinics of
Kırıkkale University Medical Faculty Hospital. Patients were determined by
stratified random sampling method.

Results: The
demographic variables were found to be statistically significant (p <0.05) for gender, age and
educational status for re-preference of the hospital. Physician and physical
facility factors were found to be statistically significant but employee's
factor was not important in re-preference.







Conclusion:
As a
result of this study, the re-preference of the hospital was determined with
respect to the gender, age and educational status of the patient, as well as the
level of satisfaction of the patient for physician and the hospital physical
facilities. Health institutions should be in an effort to develop new
strategies, taking into consideration the variables that are important to
re-preference.

Kaynakça

  • 1. Soysal A, Öke P, Yağar F, Kılıç B. Hastaların sigortalı olma durumları ve hasta memnuniyeti düzeylerinin incelenmesi: özel hastane örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi (USAK’17) İstanbul. 20–22 Nisan 2017.
  • 2. Özer A, Çakıl E. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetini etkileyen faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi 2007; 5.
  • 3. Tüfekçi N, Asığbulmuş H. Hasta memnuniyeti ve hastane tercihinde etkili olan faktörler: Isparta ili örneği. Journal of Current Researches on Health Sector 2016; 6: 71-92.
  • 4. Güleç ŞN. Özel hastane tercihinde kurumsal imajın rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, The Journal of Social Science. 2017; 4: 275-92.
  • 5. Erdem R, Rahman S, Avcı L, Demirel B, Köseoğlu S, Fırat G, Kesici T, Kırmızıgül Ş, Üzel S, Kubat C. Hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerine etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2008; 31: 95-110.
  • 6. Derin N, Demirel ET. Hasta görüşlerine göre oluşan kurum ünü ile hasta tutum ve davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Turgut Özal Tıp Merkezi örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2011; 21: 208-35.
  • 7. Erdem R, Yıldırım HH. Sağlık hizmetlerinde vekalet ilişkisi ve arzın talep yaratması problemi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 2003; 6: 3-26.
  • 8. Dursun Y, Çerçi M. Algılanan sağlık hizmeti kalitesi, algılanan değer, hasta tatmini ve davranışsal niyet ilişkileri üzerine bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2004; 23: 1-16.
  • 9. Varinli İ, Çakır A. Hizmet kalitesi, değer, hasta Tatmini ve davranışsal niyetler arasındaki ilişki –Kayseri’de poliklinik hastalarına yönelik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2004; 17: 33-52
  • 10. Ibanez VA, Hartmann P, Calvo PZ. Antecedents of costumer loyalty in residentila energy markets: service quality, satisfaction, trust and switching costs”, The Service Industries Journal 2006; 26: 633-50.
  • 11. Girginer N, Cankuş B. Tramvay yolcu memnuniyetinin lojistik regresyon analiziyle ölçülmesi: estram örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2008; 15: 181-93.
  • 12. Erdugan F, Yörübulut S, Şahin E, Öncel SY. Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde hasta ve çalışan memnuniyeti. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2017; 9: 165-77.
  • 13. Belber BG. Yaş ve medeni duruma göre “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın” hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisi: Nevşehir uygulaması. International Journal of Social Sciences and Education Research 2015; 1: 424-38.
  • 14. Korkmaz S, Çuhadar U. Sağlık hizmet kalitesi ve sağlık kurumunu tekrar tercih etme niyeti arasındaki ilişki: eğitim ve araştırma hastanesi örneği. Uluslararası sağlık yönetimi ve stratejileri araştırma dergisi 2017; 3: 72-87.

Hastanenin tekrar tercih edilebilirliğinin lojistik regresyon ile İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 3, 185 - 190, 30.09.2018
https://doi.org/10.18663/tjcl.376869

Öz

Amaç: Hastanenin
tekrar tercih edilmesi kurum açısından memnuniyetin bir göstergesidir. Bu
çalışmada hastanenin tekrar tercih edilmesi üzerinde etkili olduğu düşünülen
cinsiyet, yaş, eğitim durumu gibi demografik değişkenler ile birlikte
memnuniyet faktörleri olarak belirlenmiş olan hekim, fiziki olanak ve çalışan
personelin etkisinin lojistik regresyon analizi ile açıklanması amaçlanmıştır.

Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın
örneklemine Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi polikliniklerine
başvuran 1349 hasta dahil edilmiştir. Hastalar tabakalı rasgele örnekleme
yöntemi ile belirlenmiştir.

Bulgular: Hastanenin
tekrar tercih edilmesinde demografik değişkenlerden cinsiyet, yaş ve eğitim
durumu değişkenlerinin istatistiksel olarak önemli (p<0,05) olduğu bulunmuştur. Memnuniyet faktörlerinden ise fiziki
olanak ve hekim faktörünün istatistiksel olarak önemli olduğu, çalışan
personelin tekrar tercihte önemli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.







Sonuçlar: Bu
çalışmanın sonucunda, hastanenin tekrar tercih edilmesinde hastanın cinsiyet,
yaş ve eğitim durumu ile birlikte hekimlerden ve hastane fiziki olanaklarından
duydukları memnuniyet düzeyinin önemli olduğu belirlenmiştir. Sağlık kurumları tekrar tercihte
önemli olan bu değişkenleri göz önüne alarak yeni stratejiler geliştirme çabası
içinde olmalıdır.

Kaynakça

  • 1. Soysal A, Öke P, Yağar F, Kılıç B. Hastaların sigortalı olma durumları ve hasta memnuniyeti düzeylerinin incelenmesi: özel hastane örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi (USAK’17) İstanbul. 20–22 Nisan 2017.
  • 2. Özer A, Çakıl E. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetini etkileyen faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi 2007; 5.
  • 3. Tüfekçi N, Asığbulmuş H. Hasta memnuniyeti ve hastane tercihinde etkili olan faktörler: Isparta ili örneği. Journal of Current Researches on Health Sector 2016; 6: 71-92.
  • 4. Güleç ŞN. Özel hastane tercihinde kurumsal imajın rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, The Journal of Social Science. 2017; 4: 275-92.
  • 5. Erdem R, Rahman S, Avcı L, Demirel B, Köseoğlu S, Fırat G, Kesici T, Kırmızıgül Ş, Üzel S, Kubat C. Hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerine etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2008; 31: 95-110.
  • 6. Derin N, Demirel ET. Hasta görüşlerine göre oluşan kurum ünü ile hasta tutum ve davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Turgut Özal Tıp Merkezi örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2011; 21: 208-35.
  • 7. Erdem R, Yıldırım HH. Sağlık hizmetlerinde vekalet ilişkisi ve arzın talep yaratması problemi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 2003; 6: 3-26.
  • 8. Dursun Y, Çerçi M. Algılanan sağlık hizmeti kalitesi, algılanan değer, hasta tatmini ve davranışsal niyet ilişkileri üzerine bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2004; 23: 1-16.
  • 9. Varinli İ, Çakır A. Hizmet kalitesi, değer, hasta Tatmini ve davranışsal niyetler arasındaki ilişki –Kayseri’de poliklinik hastalarına yönelik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2004; 17: 33-52
  • 10. Ibanez VA, Hartmann P, Calvo PZ. Antecedents of costumer loyalty in residentila energy markets: service quality, satisfaction, trust and switching costs”, The Service Industries Journal 2006; 26: 633-50.
  • 11. Girginer N, Cankuş B. Tramvay yolcu memnuniyetinin lojistik regresyon analiziyle ölçülmesi: estram örneği. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2008; 15: 181-93.
  • 12. Erdugan F, Yörübulut S, Şahin E, Öncel SY. Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde hasta ve çalışan memnuniyeti. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2017; 9: 165-77.
  • 13. Belber BG. Yaş ve medeni duruma göre “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın” hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisi: Nevşehir uygulaması. International Journal of Social Sciences and Education Research 2015; 1: 424-38.
  • 14. Korkmaz S, Çuhadar U. Sağlık hizmet kalitesi ve sağlık kurumunu tekrar tercih etme niyeti arasındaki ilişki: eğitim ve araştırma hastanesi örneği. Uluslararası sağlık yönetimi ve stratejileri araştırma dergisi 2017; 3: 72-87.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Özgün Makale
Yazarlar

Serap Yörübulut

Funda Erdugan

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yörübulut, S., & Erdugan, F. (2018). Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /. Turkish Journal of Clinics and Laboratory, 9(3), 185-190. https://doi.org/10.18663/tjcl.376869
AMA Yörübulut S, Erdugan F. Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /. TJCL. Eylül 2018;9(3):185-190. doi:10.18663/tjcl.376869
Chicago Yörübulut, Serap, ve Funda Erdugan. “Analyzing the Re-Preference of the Hospital by Logistic Regression /”. Turkish Journal of Clinics and Laboratory 9, sy. 3 (Eylül 2018): 185-90. https://doi.org/10.18663/tjcl.376869.
EndNote Yörübulut S, Erdugan F (01 Eylül 2018) Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /. Turkish Journal of Clinics and Laboratory 9 3 185–190.
IEEE S. Yörübulut ve F. Erdugan, “Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /”, TJCL, c. 9, sy. 3, ss. 185–190, 2018, doi: 10.18663/tjcl.376869.
ISNAD Yörübulut, Serap - Erdugan, Funda. “Analyzing the Re-Preference of the Hospital by Logistic Regression /”. Turkish Journal of Clinics and Laboratory 9/3 (Eylül 2018), 185-190. https://doi.org/10.18663/tjcl.376869.
JAMA Yörübulut S, Erdugan F. Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /. TJCL. 2018;9:185–190.
MLA Yörübulut, Serap ve Funda Erdugan. “Analyzing the Re-Preference of the Hospital by Logistic Regression /”. Turkish Journal of Clinics and Laboratory, c. 9, sy. 3, 2018, ss. 185-90, doi:10.18663/tjcl.376869.
Vancouver Yörübulut S, Erdugan F. Analyzing the re-preference of the hospital by logistic regression /. TJCL. 2018;9(3):185-90.


e-ISSN: 2149-8296

The content of this site is intended for health care professionals. All the published articles are distributed under the terms of

Creative Commons Attribution Licence,

which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.