Dear Editor,
Our aim is highlighting patient consumerism and its implications for clinical laboratories. The increasing awareness among patients about their health and the widespread availability of medical information have led to a shift in their expectations from healthcare providers, including laboratory services. Patient consumerism in laboratory medicine is an area that warrants further discussion and research. We would appreciate the opportunity to contribute to this dialogue through your esteemed journal.
Consumerism Clinical Laboratories Patient Behaviour Healthcare
Değerli Editör,
Bu mektupta amacımız hasta tüketimine ve bunun klinik laboratuvarlardaki etkisine dikkat çekmektir. Hastalarda sağlıklarına yönelik artan bilinç ve medikal bilgiye ulaşımın yaygınlaşması, hastaların sağlık hizmetinden beklentilerinde bir değişime yol açmıştır. Buna laboratuvar hizmetleri de dahildir. Tıbbi laboratuvarda hasta tüketiciliği daha fazla tartışma ve araştırmayı gerektiren bir alandır. Saygın derginiz aracılığıyla bu diyaloğa katkıda bulunma fırsatından memnun oluruz.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Sağlığın Geliştirilmesi, Sağlık ve Toplum Hizmetleri |
| Bölüm | Editöre Mektup |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 16 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2149-8296
The content of this site is intended for health care professionals. All the published articles are distributed under the terms of
Creative Commons Attribution Licence,
which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.