Lastik tekerlekli ulaşım sistemlerinde oyun değiştirici olarak değerlendirilen elektrikli araçlar, ulaşım sektörü kaynaklı emisyonların azaltmasında etkili bir yöntem olarak değerlendirilmektedir. Küresel ölçekte elektrikli araçların son dönem yaygınlaşması 2009 yılında Çin tarafından yürürlüğe konulan bir dizi destek politikaları ile başlatılmıştır. Buna göre dünya genelinde birçok ülke tarafından uygulanan elektrikli araç satın alma sübvansiyonundan, ihtiyaç duyulan şarj istasyon altyapıları için desteklere, şarj hizmet bedellerinde indirimlerden, elektrikli araç kullanımında sağlanan vergi teşviklerine kadar birçok alanda elektrikli araç kullanımına yönelik öncelik ve avantajlar ortaya konulmuştur.
Elektrikli araçlarda ihtiyaç duyulan şarj gereksinimlerini esas alındığı yenilikçi bir işletme modelinin ortaya konulduğu işbu çalışmada; mevcut durumda saha yer alan şarj istasyonlarının kapasite kullanım oranlarının arttırılması, şebeke yük dengesine katkı sunulması ve şarj hizmetleri bedelinde maliyet avantajı sağlanması öngörülmektedir.
Yoktur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Teknoloji Yönetimi, Girişimsel Pazarlama, Ticari Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 16 |