Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Direct marketing in non-wood forest products in Turkey

Yıl 2018, , 210 - 218, 21.07.2018
https://doi.org/10.18182/tjf.414125

Öz

Over the last decade, direct marketing practices have been widely used in the marketing of agricultural products in the world. The non-wood forest products (NWFP) have been affected by this development and direct marketing efforts of these products have made significant progress in the world. Direct marketing of NWFP in the world is organized with civil organizations, producers and consumers. On the other hand, it has been determined that no significant improvement has been achieved in NWFP, although partial improvement was observed in the direct marketing initiatives for agricultural products in Turkey. In this study, direct marketing options that were widely used in NWFP were discussed with examples. The benefits and risks of each direct marketing option for NWFP were demonstrated. In addition, some suggestions have been made in terms of giving direction to direct marketing initiatives in Turkey. The difficulty of inventory of these products due to the large size of the forests collected from large forest areas, the lack of communication with collectors, intermediaries and other marketing channel members, irregular use of products, lack of inspection and inadequacy of education were some of the important constraints for the direct marketing of NWFP.

Kaynakça

  • Adam, K., Rittenhouse, T., 2016. Direct marketing. ATTRA Sustainable Agriculture National Center for Appropriate Technology. https://attra.ncat.org/attra-pub/ viewhtml .php?id=263, Erişim: 03 Ocak 2017.
  • Adanacıoğlu, H., 2014. Tarımsal ürünlerde doğrudan pazarlama kavramı ve pazarlama etkinliği açısından dolaylı pazarlama ile karşılaştırılmalı analizi: İzmir ili Urla ilçesi Balıklıova köyü örneği. XI. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, 03-05 Eylül 2014, Cilt:3, Samsun, s. 1418-1427.
  • Adanacıoğlu, H., Çelimli, S., 2016. Tarımsal ürünlerde doğrudan pazarlamaya yönelik yasal düzenlemelerin analizi. XII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, 25-27 Mayıs 2016, Cilt:1, Isparta, s. 633-642.
  • Adanacioglu, H., 2017. Factors affecting farmers’ decisions to participate in direct marketing: A case study of cherry growers in the Kemalpasa District of Izmir, Turkey. Renewable Agriculture and Food Systems, 32(4): 291-305.
  • Aguglia, L., Santis, F.D., Salvioni, C., 2009. Direct selling: A marketing strategy to shorten distances between production and consumption. Paper Prepared for Presentation at the 113th EAAE Seminar ‘A Resilient European Food Industry and Food Chain in a Challenging World’, Chania, Crete, Greece, 03–06 September 2009. p. 13. http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/57657/2/Aguglia.pdf, Erişim: 04.04.2018.
  • Altunel, T., 2012. Odun dışı orman ürünlerinin toplayıcı/üretici açısından sosyoekonomik önemi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 62 (1): 85-99.
  • Artukoğlu, M. M., Uzmay, A., 2003. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler İç ve Dış Ticareti Üzerine Bir Araştırma. İzmir Ticaret Odası, İzmir.
  • Aschmann, S., 2003. Direct Marketing of Agroforestry Products. Agroforestry Note 27, USDA National Agroforestry Center (NAC), Lincoln, Nebraska. https://nac.unl.edu/documents/agroforestrynotes/an27g04.pdf, Erişim: 15 Ağustos 2016.
  • Burt, L., Moulton, C., County, S., Kropf, J., 2008. Marketing Alternatives for Fresh Produce. A Pacific Nortwest Extension Publication, Oregon State University, University of Idaho, Washington State Uniersity. https://catalog.extension.oregonstate.edu/sites/catalog/files/project/pdf/pnw241.pdf, Erişim: 04 Nisan 2017.
  • Daşdemir, İ., Söğüt, T., 2017. Bartın’da odun dışı orman ürünleri ve değerlendirilme olanakları. Türkiye Ormancılar Derneği, IV. Ulusal Ormancılık Kongresi, İnsan-Doğa Etkileşiminde Orman ve Ormancılık, 15-16 Kasım 2017, Antalya, Türkiye Ormancılar Derneği Yayınları Diğer Yayın No:42, ISBN: 978-605-64482-9-4 (2.c), s:13-30.
  • Erdoğan, B.Z., Uztuğ, F., Gülmez, E., Yılmaz, R.A., Öztürk, A.S., Özer, A., İspir, N.B., Özmen, M., Eroğlu, E., 2013. Pazarlama İletişimi (1. Basım). TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2850, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1807, ISBN: 978-975-06-1512-2, Eskişehir. Erdoğan, B.Z., Gegez, A.E., Odabaşı, Y., Torlak, Ö., Timur, M.N., Öztürk, S.A., Barış, G., Eroğlu, E., 2014. Pazarlama Yönetimi (3. Basım). TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2579, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1549, ISBN: 978-975-06-1244-2, Eskişehir.
  • Geray, U., Şafak, İ., 2007. Ege Bölgesi odun dışı bitkisel orman ürünleri yönetimindeki sorunlar ve çözüm önerileri. Ormancılık Eğitiminin 150. Yılında Orman Kaynaklarının İşlevleri Kapsamında Darboğazlar, Çözüm Önerileri ve Öncelikler Sempozyumu, 17-19 Ekim 2007, İstanbul, s.467-482.
  • Göksu, E., 2014. Evaluation of the economic aspect of present situation of almond (Amygdalus communis L.) sector in the World and in Turkey. 3rd International Non-wood Forest Products Symposium, Symposium Proceedings, 8-10 May, Kahramanmaraş, pp.26-35.
  • İlter, E., Ok, K., 2012. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi (Örnek Olaylarla) III. Baskı, ISBN: 978-975-96967-5-7, Ankara.
  • İslamoğlu, A.H., 1993. Pazarlama İlkeleri. Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 170, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Yayın No:09, Trabzon.
  • Josiah, S.J., 2014. Marketing specialty forestry products. University of Nebraska-Lincoln School of Natural Resources and Cooperative Extersion, 4p. https://nac.unl.edu/documents/morepublications/sfp1_MarketingSFP.pdf, Erişim: 21.03.2017.
  • Karalar, R., Özalp, İ., Maviş, F., Geylan, R., Tenekecioğlu, B., Şahin, M., Çömlekçi, F., Aydın., N., 2005. Genel İşletme (5. Basım). TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 704, ISBN: 978-975-06-1244-2, Eskişehir.
  • Korkmaz, M., Fakir, H., 2009. Odun dışı bitkisel orman ürünlerine ilişkin nihai tüketici özelliklerinin belirlenmesi (Isparta iline yönelik bir araştırma). Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, ISSN: 1302-7085, 2(0): 10-20.
  • Kurt, R., 2011. Türkiye odun dışı orman ürünlerinin mevcut durumu ve dış ticaret analizi. Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bartın, 141s.
  • Leroux, M., 2012. Guide to marketing channel selection: how to sell through wholesale & direct marketing channels. Cooperative Extension, Tompkins County, Province of Nova Scotia and University of New Hampshire Cooperative Extension. http://0-nsleg-edeposit.gov.ns.ca.legcat.gov.ns.ca/deposit/b10655074.pdf, Erişim: 06.06.2017.
  • Megan, L.B., Matthew D.E., 2010. Choosing direct marketing channels for agricultural products. Institute of Agriculture, The University of Tennessee, Knoxville. https://extension.tennessee.edu/publications/Documents/PB1796.pdf, Erişim:25.06.2017. Mucuk, İ., 2012. Pazarlama İlkeleri (19. Basım). Türkmen Kitabevi, ISBN: 978-975-7337-59-1, İstanbul.
  • OGM, 2015. Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. Orman Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • OGM, 2016. 302 sayılı Odun Dışı Orman Ürünlerinin Envanter Planlaması İle Üretim ve Satış Esasları Tebliği. Orman Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • OGM, 2018. Tüm Faaliyet Raporları. Orman Genel Müdürlüğü,https://www.ogm.gov.tr/ekutuphane/FaaliyetRaporu/Forms/AllItems.aspx. Erişim:04.04.2018.
  • Ok, K., Alagöz, G.Ö., Atıcı, E., Çoban, S., Şenyurt, M., 2014. Süsleme Amaçlı Kullanılan Odun Dışı Orman Ürünlerinin Sürdürülebilir Yönetimi. TÜBİTAK., 134s.
  • Orman Kanunu (6831 sayılı), 1956. T.C. Resmi Gazete, 9402, 08 Eylül 1956.
  • Pazar Yerleri Hakkında Yönetmelik, 2012. T.C. Resmi Gazete, 28351, 12 Temmuz 2012.
  • Şafak, İ., Okan, T., 2004. Kekik, defne ve çam fıstığının üretimi ve pazarlaması. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, DOA Dergisi, 10, 101-129.
  • Tavmergen, İ.P., 2002. Doğrudan Pazarlama Yönetimi Kavramlar, İlkeler ve Uygulama (1. Basım). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Tenekecioğlu, B., Tokol, T., Çalık, N., Karalar, R., Timur, N., Öztürk, A.S., 2003. Pazarlama Yönetimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 1478, Açıköğretim Fakültesi Yayın No: 791, ISBN: 975-06-0210-2, Eskişehir.
  • Tokol, T., 2007. Pazarlama Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, 10. Basım, Ankara.
  • USDA, United States Department of Agriculture., 2016. National Agricultural Statistics Service (NASS), Direct Farm Sales of Food, Results from the 2015 Local Food Marketing Practices Survey. https://www.agcensus.usda.gov/Publications/2012/Online_Resources/Highlights/Local_Food/LocalFoodsMarketingPractices_Highlights.pdf, Erişim: 19.05.2017.
  • Yavuz, Ö.T., 2011. Odun dışı orman ürünlerinden yararlanmanın yasal esasları. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 61(1): 13-21.
  • Yıldırım, H.T., 2011. Türkiye’nin odun dışı orman ürünleri üretiminin ormancılık politikası açısından değerlendirilmesi. I. Ulusal Akdeniz Orman ve Çevre Sempozyumu, 26-28 Ekim 2011, Kahramanmaraş, ss.18-25.
  • Yörük, D., Dündar, S., 2011. Tüketicilerin internetten alışveriş yapma olasılıklarının lojistik regresyon yöntemiyle tahmini. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25, 451-462.

Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama

Yıl 2018, , 210 - 218, 21.07.2018
https://doi.org/10.18182/tjf.414125

Öz

Son on yılda dünyada tarımsal ürünlerin pazarlanmasında doğrudan pazarlama uygulamalarının yaygın bir şekilde kullanıldığı görülmektedir. Odun dışı orman ürünleri (ODOÜ) de bu gelişmeden etkilenmiş olup, bu ürünlerin doğrudan pazarlamasına yönelik çalışmalar dünyada önemli bir gelişme göstermiştir. Dünyada ODOÜ’nün doğrudan pazarlanması sivil organizasyonlar, üreticiler ve tüketiciler ile organize bir şekilde yapılmaktadır. Diğer yandan Türkiye’de, doğrudan pazarlama girişimlerinin tarımsal ürünlerde sınırlı düzeyde kaldığı, ODOÜ’de ise pek önemli bir gelişme sağlanamadığı belirlenmiştir. Bu çalışmada, ODOÜ’ye ait dünyada yaygın olarak kullanılan doğrudan pazarlama seçenekleri örneklerle incelenerek tartışılmış, her bir seçeneğe ait fayda ve riskler ortaya konulmuş ve Türkiye’deki doğrudan pazarlama girişimlerine yön verilmesi açısından bazı öneriler getirilmiştir. ODOÜ geniş orman alanlarından toplandığından, bu ürünlerin envanterinin zorluğu, toplayıcılar, aracılar ve diğer pazarlama kanallarını oluşturan elemanlarla iletişim eksikliğinin olması, ürünlerden düzensiz faydalanma, denetim eksikliği ve eğitim yetersizliği ODOÜ’nün doğrudan pazarlanması için önemli görülen kısıtlardan bazılarıdır.

Kaynakça

  • Adam, K., Rittenhouse, T., 2016. Direct marketing. ATTRA Sustainable Agriculture National Center for Appropriate Technology. https://attra.ncat.org/attra-pub/ viewhtml .php?id=263, Erişim: 03 Ocak 2017.
  • Adanacıoğlu, H., 2014. Tarımsal ürünlerde doğrudan pazarlama kavramı ve pazarlama etkinliği açısından dolaylı pazarlama ile karşılaştırılmalı analizi: İzmir ili Urla ilçesi Balıklıova köyü örneği. XI. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, 03-05 Eylül 2014, Cilt:3, Samsun, s. 1418-1427.
  • Adanacıoğlu, H., Çelimli, S., 2016. Tarımsal ürünlerde doğrudan pazarlamaya yönelik yasal düzenlemelerin analizi. XII. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, 25-27 Mayıs 2016, Cilt:1, Isparta, s. 633-642.
  • Adanacioglu, H., 2017. Factors affecting farmers’ decisions to participate in direct marketing: A case study of cherry growers in the Kemalpasa District of Izmir, Turkey. Renewable Agriculture and Food Systems, 32(4): 291-305.
  • Aguglia, L., Santis, F.D., Salvioni, C., 2009. Direct selling: A marketing strategy to shorten distances between production and consumption. Paper Prepared for Presentation at the 113th EAAE Seminar ‘A Resilient European Food Industry and Food Chain in a Challenging World’, Chania, Crete, Greece, 03–06 September 2009. p. 13. http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/57657/2/Aguglia.pdf, Erişim: 04.04.2018.
  • Altunel, T., 2012. Odun dışı orman ürünlerinin toplayıcı/üretici açısından sosyoekonomik önemi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 62 (1): 85-99.
  • Artukoğlu, M. M., Uzmay, A., 2003. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler İç ve Dış Ticareti Üzerine Bir Araştırma. İzmir Ticaret Odası, İzmir.
  • Aschmann, S., 2003. Direct Marketing of Agroforestry Products. Agroforestry Note 27, USDA National Agroforestry Center (NAC), Lincoln, Nebraska. https://nac.unl.edu/documents/agroforestrynotes/an27g04.pdf, Erişim: 15 Ağustos 2016.
  • Burt, L., Moulton, C., County, S., Kropf, J., 2008. Marketing Alternatives for Fresh Produce. A Pacific Nortwest Extension Publication, Oregon State University, University of Idaho, Washington State Uniersity. https://catalog.extension.oregonstate.edu/sites/catalog/files/project/pdf/pnw241.pdf, Erişim: 04 Nisan 2017.
  • Daşdemir, İ., Söğüt, T., 2017. Bartın’da odun dışı orman ürünleri ve değerlendirilme olanakları. Türkiye Ormancılar Derneği, IV. Ulusal Ormancılık Kongresi, İnsan-Doğa Etkileşiminde Orman ve Ormancılık, 15-16 Kasım 2017, Antalya, Türkiye Ormancılar Derneği Yayınları Diğer Yayın No:42, ISBN: 978-605-64482-9-4 (2.c), s:13-30.
  • Erdoğan, B.Z., Uztuğ, F., Gülmez, E., Yılmaz, R.A., Öztürk, A.S., Özer, A., İspir, N.B., Özmen, M., Eroğlu, E., 2013. Pazarlama İletişimi (1. Basım). TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2850, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1807, ISBN: 978-975-06-1512-2, Eskişehir. Erdoğan, B.Z., Gegez, A.E., Odabaşı, Y., Torlak, Ö., Timur, M.N., Öztürk, S.A., Barış, G., Eroğlu, E., 2014. Pazarlama Yönetimi (3. Basım). TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2579, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1549, ISBN: 978-975-06-1244-2, Eskişehir.
  • Geray, U., Şafak, İ., 2007. Ege Bölgesi odun dışı bitkisel orman ürünleri yönetimindeki sorunlar ve çözüm önerileri. Ormancılık Eğitiminin 150. Yılında Orman Kaynaklarının İşlevleri Kapsamında Darboğazlar, Çözüm Önerileri ve Öncelikler Sempozyumu, 17-19 Ekim 2007, İstanbul, s.467-482.
  • Göksu, E., 2014. Evaluation of the economic aspect of present situation of almond (Amygdalus communis L.) sector in the World and in Turkey. 3rd International Non-wood Forest Products Symposium, Symposium Proceedings, 8-10 May, Kahramanmaraş, pp.26-35.
  • İlter, E., Ok, K., 2012. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi (Örnek Olaylarla) III. Baskı, ISBN: 978-975-96967-5-7, Ankara.
  • İslamoğlu, A.H., 1993. Pazarlama İlkeleri. Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 170, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Yayın No:09, Trabzon.
  • Josiah, S.J., 2014. Marketing specialty forestry products. University of Nebraska-Lincoln School of Natural Resources and Cooperative Extersion, 4p. https://nac.unl.edu/documents/morepublications/sfp1_MarketingSFP.pdf, Erişim: 21.03.2017.
  • Karalar, R., Özalp, İ., Maviş, F., Geylan, R., Tenekecioğlu, B., Şahin, M., Çömlekçi, F., Aydın., N., 2005. Genel İşletme (5. Basım). TC. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 704, ISBN: 978-975-06-1244-2, Eskişehir.
  • Korkmaz, M., Fakir, H., 2009. Odun dışı bitkisel orman ürünlerine ilişkin nihai tüketici özelliklerinin belirlenmesi (Isparta iline yönelik bir araştırma). Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, ISSN: 1302-7085, 2(0): 10-20.
  • Kurt, R., 2011. Türkiye odun dışı orman ürünlerinin mevcut durumu ve dış ticaret analizi. Bartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Mühendisliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bartın, 141s.
  • Leroux, M., 2012. Guide to marketing channel selection: how to sell through wholesale & direct marketing channels. Cooperative Extension, Tompkins County, Province of Nova Scotia and University of New Hampshire Cooperative Extension. http://0-nsleg-edeposit.gov.ns.ca.legcat.gov.ns.ca/deposit/b10655074.pdf, Erişim: 06.06.2017.
  • Megan, L.B., Matthew D.E., 2010. Choosing direct marketing channels for agricultural products. Institute of Agriculture, The University of Tennessee, Knoxville. https://extension.tennessee.edu/publications/Documents/PB1796.pdf, Erişim:25.06.2017. Mucuk, İ., 2012. Pazarlama İlkeleri (19. Basım). Türkmen Kitabevi, ISBN: 978-975-7337-59-1, İstanbul.
  • OGM, 2015. Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. Orman Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • OGM, 2016. 302 sayılı Odun Dışı Orman Ürünlerinin Envanter Planlaması İle Üretim ve Satış Esasları Tebliği. Orman Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • OGM, 2018. Tüm Faaliyet Raporları. Orman Genel Müdürlüğü,https://www.ogm.gov.tr/ekutuphane/FaaliyetRaporu/Forms/AllItems.aspx. Erişim:04.04.2018.
  • Ok, K., Alagöz, G.Ö., Atıcı, E., Çoban, S., Şenyurt, M., 2014. Süsleme Amaçlı Kullanılan Odun Dışı Orman Ürünlerinin Sürdürülebilir Yönetimi. TÜBİTAK., 134s.
  • Orman Kanunu (6831 sayılı), 1956. T.C. Resmi Gazete, 9402, 08 Eylül 1956.
  • Pazar Yerleri Hakkında Yönetmelik, 2012. T.C. Resmi Gazete, 28351, 12 Temmuz 2012.
  • Şafak, İ., Okan, T., 2004. Kekik, defne ve çam fıstığının üretimi ve pazarlaması. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, DOA Dergisi, 10, 101-129.
  • Tavmergen, İ.P., 2002. Doğrudan Pazarlama Yönetimi Kavramlar, İlkeler ve Uygulama (1. Basım). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Tenekecioğlu, B., Tokol, T., Çalık, N., Karalar, R., Timur, N., Öztürk, A.S., 2003. Pazarlama Yönetimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 1478, Açıköğretim Fakültesi Yayın No: 791, ISBN: 975-06-0210-2, Eskişehir.
  • Tokol, T., 2007. Pazarlama Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, 10. Basım, Ankara.
  • USDA, United States Department of Agriculture., 2016. National Agricultural Statistics Service (NASS), Direct Farm Sales of Food, Results from the 2015 Local Food Marketing Practices Survey. https://www.agcensus.usda.gov/Publications/2012/Online_Resources/Highlights/Local_Food/LocalFoodsMarketingPractices_Highlights.pdf, Erişim: 19.05.2017.
  • Yavuz, Ö.T., 2011. Odun dışı orman ürünlerinden yararlanmanın yasal esasları. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 61(1): 13-21.
  • Yıldırım, H.T., 2011. Türkiye’nin odun dışı orman ürünleri üretiminin ormancılık politikası açısından değerlendirilmesi. I. Ulusal Akdeniz Orman ve Çevre Sempozyumu, 26-28 Ekim 2011, Kahramanmaraş, ss.18-25.
  • Yörük, D., Dündar, S., 2011. Tüketicilerin internetten alışveriş yapma olasılıklarının lojistik regresyon yöntemiyle tahmini. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25, 451-462.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Emre Göksu 0000-0002-1205-5872

Hakan Adanacıoğlu

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Göksu, E., & Adanacıoğlu, H. (2018). Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama. Turkish Journal of Forestry, 19(2), 210-218. https://doi.org/10.18182/tjf.414125
AMA Göksu E, Adanacıoğlu H. Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama. Turkish Journal of Forestry. Temmuz 2018;19(2):210-218. doi:10.18182/tjf.414125
Chicago Göksu, Emre, ve Hakan Adanacıoğlu. “Türkiye’de Odun dışı Orman ürünlerinde doğrudan Pazarlama”. Turkish Journal of Forestry 19, sy. 2 (Temmuz 2018): 210-18. https://doi.org/10.18182/tjf.414125.
EndNote Göksu E, Adanacıoğlu H (01 Temmuz 2018) Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama. Turkish Journal of Forestry 19 2 210–218.
IEEE E. Göksu ve H. Adanacıoğlu, “Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama”, Turkish Journal of Forestry, c. 19, sy. 2, ss. 210–218, 2018, doi: 10.18182/tjf.414125.
ISNAD Göksu, Emre - Adanacıoğlu, Hakan. “Türkiye’de Odun dışı Orman ürünlerinde doğrudan Pazarlama”. Turkish Journal of Forestry 19/2 (Temmuz 2018), 210-218. https://doi.org/10.18182/tjf.414125.
JAMA Göksu E, Adanacıoğlu H. Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama. Turkish Journal of Forestry. 2018;19:210–218.
MLA Göksu, Emre ve Hakan Adanacıoğlu. “Türkiye’de Odun dışı Orman ürünlerinde doğrudan Pazarlama”. Turkish Journal of Forestry, c. 19, sy. 2, 2018, ss. 210-8, doi:10.18182/tjf.414125.
Vancouver Göksu E, Adanacıoğlu H. Türkiye’de odun dışı orman ürünlerinde doğrudan pazarlama. Turkish Journal of Forestry. 2018;19(2):210-8.