BibTex RIS Kaynak Göster

Expectations of graduated landscape architects from their education and training

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 131 - 140, 17.11.2011

Öz

Graduated landscape architects are the most important stakeholders of the departments of landscape architecture. With Bologna process, demands and expectations of landscape architects are the most important for change and evolution of landscape architecture education and training in Universities of Turkey. For this purpose, the survey was conducted on the internet for landscape architects. The questionnaire consists of 36 questions and by responding to a total of 612 landscape architects has contributed to work through. The survey results were analyzed as a percentage. According to results, graduated landscape architects for higher education request in such briefly including to in the profession satisfying to find a job or profession adequately to perform the relevant theoretical and practical courses in a balanced way, to prepare and adapt to real life and the conditions of our country, to give to actual information and guidance for develop themselves continuously, to increase to the physical facilities and the quality and quantity of academic buildings in the sections, to reorganization to present faculty roof and to reduce the number of graduates etc. In this context, for training and education of this discipline is urgently realized to this process needs including " To formation policy of European-wide framework", "Student-oriented education system", "Decision making student participation to ensure," "Lifelong learning continue," " To benefit from experiences," "Education/Learning mobility support”, "Equalization and recognized contribution", "Intercultural Dialogue", "Curriculum renovation work done", “Graduate students (employees) monitoring and employee relations with determination", "Preparation, responsibilities and share increase" and "Accreditation of achieving" etc.
Keywords: Higher education, Landscape architecture, Graduates, Landscape architect, Expectations

Kaynakça

  • Gazvoda, D. 2002. Characteristics of modern landscape architecture and its education. Landscape and Urban Planning, 60 (2002) 117–133.
  • Gül, A. 2000. Peyzaj-insan ilişkisi ve peyzaj mimarlığı,” S.D.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, Seri: A, Sayı:1, 97-114, Isparta.
  • Gül, A., Akten, M. 2009. Peyzaj Mimarlığına Giriş Ders Notları. SDU Orman Fak. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Isparta.(Basılmamış).
  • Gül, A. Topay, M., Kazaz, S., Erol, E.U., Yılmaz, S., Özgüner, H., Akten, M., Kuş Şahin, C., Örücü, Ö. K., Küçük, V., Akten, S., Eraslan, Ş. 2009. Bologna süreci ve ülkemizdeki peyzaj mimarlığı öğretimine etkisi. Peyzaj Mimarlığı Akademik İşbirliği Toplantısı (PEMAT) 2009 sunulu bildiri. SDU Or. Fak. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Isparta.
  • Çabuk, S.N., Çabuk, A. 2007. Peyzaj Mimarlığında sektörel gelişim için akreditasyon ve kalite. Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 409-416s.Antalya.
  • Demiralp, S. 2007. Peyzaj mimarlığında meslek içi eğitim sistemi. Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 417-424 s. Antalya.
  • IFLA, 2003. Definition of The Profession of Landscape Architect for the International Standard Classification of Occupations /International Labour Office / Geneva. Final Version Approved By The World Council 2003, Banff / Canada of The International Federation of Landscape Architects. http://www.iflaonline.org/images/PDF/landscapeArchi/ladeffin alversion30.pdf (Erişim tarihi: 14.04.2010). IFLA, 2005.
  • http://www.iflaonline.org/images/PDF/education/ifla_laeducati oncharter_082005.pdf (Erişim Tarihi: 14.04.2010). ISKUR, 2010. http://e_ogrenme.iskur.gov.tr/oyscontent/Courses/Course162/p df/p/14.pdf (Erişim Tarihi: 20.04.2010).
  • Kaya, M. 2010. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi (TEKAM) Müdürü.
  • http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=9778 (Erişim tarihi: 31.03.2010)
  • Kaplan, A. 2000. Peyzaj Mimarlığı Meslek Disiplinine Eleştirel bir Bakış. Peyzaj Mimarlığı Kongresi , TMMOB, Peyzaj Mimarları Odası.191-214. Ankara.
  • Kesim, G., Mansuroğlu, S. 2000.Ülkemizde peyzaj Mimarlığı eğitimine yönelik bazı görüş ve öneriler. Peyzaj Mimarlığı Kongresi, TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, s.547- 554.Ankara.
  • Marušic, I. 2002. Some observations regarding the education of landscape architects for the 21st century. Landscape and Urban Planning 60 (2002) 95–103.
  • PMO, 2006. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Serbest Peyzaj Mimarlık Müşavirlik Hizmetleri Uygulama, Meslekî Denetim, Büroların Tescili Ve Asgarî Ücret Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarihi: 21.03.2006 Resmi Gazete Sayı No: 26115 Madde 4.
  • Rodiek, J. E., Steiner, 1998. Special Issue: Landscape Architecture Research and Education.Landscape and Urban Planning (42) 73-74p.
  • Yiğit Turan, B., Çulcuoğlu, G. 2007. Peyzaj kuramı ve peyzaj mimarlığının batı bağlamında dönüşümüne bakış ve Türkiye peyzaj mimarlığın geleceği üzerine düşünceler, Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 441- 453s.Antalya.
  • Yücel, M., Yılmaz, K.T., Say, N., Alphan, H. 2007. Peyzaj mimarlığı eğitiminde yeniden yapılanma gerekliliği. Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 425- 431s. Antalya.
  • Yücel, M., Aslanboğa, İ., Korkut, A. 2008. Peyzaj Mimarlığı Terimleri Sözlüğü. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası, 2008/4, 128 s. Ankara.

Mezun peyzaj mimarlarının eğitim ve öğretimden beklentileri

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 131 - 140, 17.11.2011

Öz

Peyzaj Mimarlığı Bölümlerinin en önemli paydaşları mezun olan peyzaj mimarlarıdır. Bologna süreci ile kapsamında Peyzaj Mimarlığı eğitim ve öğretimde yapılacak değişim ve gelişimde mezunların istek ve eğilimleri önemlilik arz etmektedir. Bu amaçla, mezunlara yönelik olarak internet ortamında anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket formu 36 sorudan oluşmuş olup toplam 612 peyzaj mimarı ankete yanıt vermek suretiyle veriler elde edilmiştir. Anket sonuçları yüzde değerleri olarak değerlendirilmiştir. Anket verilerinin değerlendirilmesi sonucu mezun peyzaj mimarlarının Yükseköğretimden özetle; meslekte tatmin edici bir iş bulmak veya mesleği layıkıyla gerçekleştirmek için ilgili teorik ve uygulama derslerinin dengeli bir şekilde verilmesini, gerçek hayata hazırlanmasını, ülkemiz koşullarına uyum sağlayacak ve kendini sürekli geliştirebilecek güncel bilgi verilmesini ve yönlendirilmesini, Bölümlerde fiziki imkanlarının ve akademik yapısının nitelik ve nicelik olarak artırılmasını, Fakülte yapılanmasının yeniden düzenlenmesini, mezun sayısının azaltılmasını vb isteklerde bulunmuştur. Bu bağlamda Peyzaj Mimarlığı disiplini olarak eğitim ve öğretimde “Avrupa genelinde bir çerçeve politikasının oluşturulması”, “Öğrenci odaklı eğitim sistemi”, “Karar almada öğrenci katılımının sağlanması”, “Yaşam boyu öğrenimin devamı”, “Deneyimden yararlanma”, “Öğretim/Öğrenim hareketliliğinin desteklenmesi”, “Denklik ve tanınmaya katkı”, “Kültürler arası diyalog”,“Müfredat yenileme çalışmalarını yapılması”, “Mezun öğrencilerin (çalışanlar) izlenmesi ve işverenle olan ilişkilerin belirlenmesi”, “Hazırlık, sorumluluk ve paylaşmanın artırılması” ve “Akreditasyonun gerçekleştirilmesi” gibi bu süreçlerin acilen bir bütünlük içinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Anahtar kelimeler: Yükseköğretim, Peyzaj mimarlığı, Mezunlar, Peyzaj mimarı, Beklentiler

Kaynakça

  • Gazvoda, D. 2002. Characteristics of modern landscape architecture and its education. Landscape and Urban Planning, 60 (2002) 117–133.
  • Gül, A. 2000. Peyzaj-insan ilişkisi ve peyzaj mimarlığı,” S.D.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, Seri: A, Sayı:1, 97-114, Isparta.
  • Gül, A., Akten, M. 2009. Peyzaj Mimarlığına Giriş Ders Notları. SDU Orman Fak. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Isparta.(Basılmamış).
  • Gül, A. Topay, M., Kazaz, S., Erol, E.U., Yılmaz, S., Özgüner, H., Akten, M., Kuş Şahin, C., Örücü, Ö. K., Küçük, V., Akten, S., Eraslan, Ş. 2009. Bologna süreci ve ülkemizdeki peyzaj mimarlığı öğretimine etkisi. Peyzaj Mimarlığı Akademik İşbirliği Toplantısı (PEMAT) 2009 sunulu bildiri. SDU Or. Fak. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Isparta.
  • Çabuk, S.N., Çabuk, A. 2007. Peyzaj Mimarlığında sektörel gelişim için akreditasyon ve kalite. Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 409-416s.Antalya.
  • Demiralp, S. 2007. Peyzaj mimarlığında meslek içi eğitim sistemi. Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 417-424 s. Antalya.
  • IFLA, 2003. Definition of The Profession of Landscape Architect for the International Standard Classification of Occupations /International Labour Office / Geneva. Final Version Approved By The World Council 2003, Banff / Canada of The International Federation of Landscape Architects. http://www.iflaonline.org/images/PDF/landscapeArchi/ladeffin alversion30.pdf (Erişim tarihi: 14.04.2010). IFLA, 2005.
  • http://www.iflaonline.org/images/PDF/education/ifla_laeducati oncharter_082005.pdf (Erişim Tarihi: 14.04.2010). ISKUR, 2010. http://e_ogrenme.iskur.gov.tr/oyscontent/Courses/Course162/p df/p/14.pdf (Erişim Tarihi: 20.04.2010).
  • Kaya, M. 2010. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi (TEKAM) Müdürü.
  • http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=9778 (Erişim tarihi: 31.03.2010)
  • Kaplan, A. 2000. Peyzaj Mimarlığı Meslek Disiplinine Eleştirel bir Bakış. Peyzaj Mimarlığı Kongresi , TMMOB, Peyzaj Mimarları Odası.191-214. Ankara.
  • Kesim, G., Mansuroğlu, S. 2000.Ülkemizde peyzaj Mimarlığı eğitimine yönelik bazı görüş ve öneriler. Peyzaj Mimarlığı Kongresi, TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, s.547- 554.Ankara.
  • Marušic, I. 2002. Some observations regarding the education of landscape architects for the 21st century. Landscape and Urban Planning 60 (2002) 95–103.
  • PMO, 2006. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Serbest Peyzaj Mimarlık Müşavirlik Hizmetleri Uygulama, Meslekî Denetim, Büroların Tescili Ve Asgarî Ücret Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarihi: 21.03.2006 Resmi Gazete Sayı No: 26115 Madde 4.
  • Rodiek, J. E., Steiner, 1998. Special Issue: Landscape Architecture Research and Education.Landscape and Urban Planning (42) 73-74p.
  • Yiğit Turan, B., Çulcuoğlu, G. 2007. Peyzaj kuramı ve peyzaj mimarlığının batı bağlamında dönüşümüne bakış ve Türkiye peyzaj mimarlığın geleceği üzerine düşünceler, Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 441- 453s.Antalya.
  • Yücel, M., Yılmaz, K.T., Say, N., Alphan, H. 2007. Peyzaj mimarlığı eğitiminde yeniden yapılanma gerekliliği. Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi TMMOB Peyzaj Mimarlığı Odası, 425- 431s. Antalya.
  • Yücel, M., Aslanboğa, İ., Korkut, A. 2008. Peyzaj Mimarlığı Terimleri Sözlüğü. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası, 2008/4, 128 s. Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Orijinal Araştırma Makalesi
Yazarlar

Atila Gül

Ömer Örücü

Şehriban Eraslan

Yayımlanma Tarihi 17 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gül, A., Örücü, Ö., & Eraslan, Ş. (2011). Expectations of graduated landscape architects from their education and training. Turkish Journal of Forestry, 12(2), 131-140. https://doi.org/10.18182/tjf.78119
AMA Gül A, Örücü Ö, Eraslan Ş. Expectations of graduated landscape architects from their education and training. Turkish Journal of Forestry. Kasım 2011;12(2):131-140. doi:10.18182/tjf.78119
Chicago Gül, Atila, Ömer Örücü, ve Şehriban Eraslan. “Expectations of Graduated Landscape Architects from Their Education and Training”. Turkish Journal of Forestry 12, sy. 2 (Kasım 2011): 131-40. https://doi.org/10.18182/tjf.78119.
EndNote Gül A, Örücü Ö, Eraslan Ş (01 Kasım 2011) Expectations of graduated landscape architects from their education and training. Turkish Journal of Forestry 12 2 131–140.
IEEE A. Gül, Ö. Örücü, ve Ş. Eraslan, “Expectations of graduated landscape architects from their education and training”, Turkish Journal of Forestry, c. 12, sy. 2, ss. 131–140, 2011, doi: 10.18182/tjf.78119.
ISNAD Gül, Atila vd. “Expectations of Graduated Landscape Architects from Their Education and Training”. Turkish Journal of Forestry 12/2 (Kasım 2011), 131-140. https://doi.org/10.18182/tjf.78119.
JAMA Gül A, Örücü Ö, Eraslan Ş. Expectations of graduated landscape architects from their education and training. Turkish Journal of Forestry. 2011;12:131–140.
MLA Gül, Atila vd. “Expectations of Graduated Landscape Architects from Their Education and Training”. Turkish Journal of Forestry, c. 12, sy. 2, 2011, ss. 131-40, doi:10.18182/tjf.78119.
Vancouver Gül A, Örücü Ö, Eraslan Ş. Expectations of graduated landscape architects from their education and training. Turkish Journal of Forestry. 2011;12(2):131-40.