Graduated landscape architects are the most important stakeholders of the departments of landscape architecture. With Bologna process, demands and expectations of landscape architects are the most important for change and evolution of landscape architecture education and training in Universities of Turkey. For this purpose, the survey was conducted on the internet for landscape architects. The questionnaire consists of 36 questions and by responding to a total of 612 landscape architects has contributed to work through. The survey results were analyzed as a percentage. According to results, graduated landscape architects for higher education request in such briefly including to in the profession satisfying to find a job or profession adequately to perform the relevant theoretical and practical courses in a balanced way, to prepare and adapt to real life and the conditions of our country, to give to actual information and guidance for develop themselves continuously, to increase to the physical facilities and the quality and quantity of academic buildings in the sections, to reorganization to present faculty roof and to reduce the number of graduates etc. In this context, for training and education of this discipline is urgently realized to this process needs including " To formation policy of European-wide framework", "Student-oriented education system", "Decision making student participation to ensure," "Lifelong learning continue," " To benefit from experiences," "Education/Learning mobility support”, "Equalization and recognized contribution", "Intercultural Dialogue", "Curriculum renovation work done", “Graduate students (employees) monitoring and employee relations with determination", "Preparation, responsibilities and share increase" and "Accreditation of achieving" etc.
Keywords: Higher education, Landscape architecture, Graduates, Landscape architect, Expectations
Peyzaj Mimarlığı Bölümlerinin en önemli paydaşları mezun olan peyzaj mimarlarıdır. Bologna süreci ile kapsamında Peyzaj Mimarlığı eğitim ve öğretimde yapılacak değişim ve gelişimde mezunların istek ve eğilimleri önemlilik arz etmektedir. Bu amaçla, mezunlara yönelik olarak internet ortamında anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket formu 36 sorudan oluşmuş olup toplam 612 peyzaj mimarı ankete yanıt vermek suretiyle veriler elde edilmiştir. Anket sonuçları yüzde değerleri olarak değerlendirilmiştir. Anket verilerinin değerlendirilmesi sonucu mezun peyzaj mimarlarının Yükseköğretimden özetle; meslekte tatmin edici bir iş bulmak veya mesleği layıkıyla gerçekleştirmek için ilgili teorik ve uygulama derslerinin dengeli bir şekilde verilmesini, gerçek hayata hazırlanmasını, ülkemiz koşullarına uyum sağlayacak ve kendini sürekli geliştirebilecek güncel bilgi verilmesini ve yönlendirilmesini, Bölümlerde fiziki imkanlarının ve akademik yapısının nitelik ve nicelik olarak artırılmasını, Fakülte yapılanmasının yeniden düzenlenmesini, mezun sayısının azaltılmasını vb isteklerde bulunmuştur. Bu bağlamda Peyzaj Mimarlığı disiplini olarak eğitim ve öğretimde “Avrupa genelinde bir çerçeve politikasının oluşturulması”, “Öğrenci odaklı eğitim sistemi”, “Karar almada öğrenci katılımının sağlanması”, “Yaşam boyu öğrenimin devamı”, “Deneyimden yararlanma”, “Öğretim/Öğrenim hareketliliğinin desteklenmesi”, “Denklik ve tanınmaya katkı”, “Kültürler arası diyalog”,“Müfredat yenileme çalışmalarını yapılması”, “Mezun öğrencilerin (çalışanlar) izlenmesi ve işverenle olan ilişkilerin belirlenmesi”, “Hazırlık, sorumluluk ve paylaşmanın artırılması” ve “Akreditasyonun gerçekleştirilmesi” gibi bu süreçlerin acilen bir bütünlük içinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Anahtar kelimeler: Yükseköğretim, Peyzaj mimarlığı, Mezunlar, Peyzaj mimarı, Beklentiler
Yükseköğretim Peyzaj mimarlığı Mezunlar Peyzaj mimarı Beklentiler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Orijinal Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 2 |