BibTex RIS Kaynak Göster

Wildlife education in higher education institutions, its importance and encountered problems

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 82 - 85, 09.04.2015

Öz

As an historical process, wildlife educations in higher learning institutions have some differences in Turkey compared to those of the developed western countries. Especially, opening of the wildlife programs and departments has not received the necessary attention until recent years in Turkey. Wildlife education is given as associate degree, undergraduate and postgraduate levels in the Universities of Turkey. The number of associate degree programmes, named as “Hunting and Wildlife”, is increasing day by day within various universities. Departments of Wildlife Ecology and Management are mostly located within the forestry faculties. Only in Usak University, "Department of Wildlife Ecology and Management" is placed in the Faculty of Agriculture and Natural Sciences. In this review, the importance of wildlife education, its historical process in both Turkey and especially in developed western countries, its contribution to the economy, job opportunities, encountered problems and solutions were discussed.
Keywords: Wildlife, Universities, Education, Economy

Kaynakça

  • Anonim, 2005. Çevre Orman Bakanlığı, 1.Çevre Orman Şurası Kitabı, Şura Kararları 1.Çevre ve Ormancılık Şurası Çalışma Belgesi, 99-103, 7.Bölüm Doğa Koruma, 1. Çevre ve Ormancılık Şurası, 22-24 Mart 2005, Antalya.
  • Anonim, 2009. Measures of Success: Survey of Graduates from Oregon State University’s Department of Fisheries and u3034/Surveyofgraduates09report.pdf. University Survey Research Center, California. Erişim: 29.09.2014. Oregon State
  • Anonim, 2010. Av Turizmi İstatistikleri. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Av ve Yaban Hayatı Dairesi, (1981-2010), Ankara.
  • Anonim, 2013. 2013- 2014 Faaliyet Raporu. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Kastamonu Orman ve Su İşleri Şube Müdürlüğü, Kastamonu.
  • Baker, J.E., 1997. Trophy hunting as a sustainable use of wildlife resources in Southern and Eastern Africa. Journal of Sustainable Tourism, 5: 306–321.
  • Başkaya, Ş., 2010. Türkiye’de yaban hayatı lisans eğitiminin gelişiminde orman mühendisliğinin yeri ve önemi. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 20- 22 Mayıs 2010, Cilt: I: 37-44.
  • Başkaya, Ş., Başkaya, E., 2012. Position and the importance of wildlife undergraduate education on environmental protection in Turkey. Journal of Environmental Protection and Ecology 13,(3A) : 2026–2034.
  • FACE, 2014. FACE: The European Federation of Associations for Hunting & Conservation. “Hunting in Finland.”http://www.face.eu/sites/default/files/finland.e n.2009.pdf. Erişim: 29.09.2014.
  • FWE, 2010. Department Mission and History. University of Wisconsin, Department of Forest and Wildlife Ecology,.http://forestandwildlifeecology.wisc.edu/depart ment-mission-and-history. Erişim: 29.09.2014.
  • KTÜ, 2014. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman

Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 82 - 85, 09.04.2015

Öz

Yaban hayatı eğitiminin yükseköğretim kurumlarında yer alması süreci Türkiye ve gelişmiş batı ülkelerinde farklılıklar arz etmektedir. Özellikle Türkiye'de yaban hayatı ile ilgili program ve bölümlerin açılması hususu son yıllara kadar gerekli ilgiyi görmemiştir. Türkiye'de yaban hayatı eğitimi üniversitelerde ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde verilmektedir. Ön lisans düzeyinde “Av ve Yaban Hayatı” ve “Avcılık ve Yaban Hayatı” programları mevcut olup çeşitli üniversiteler bünyesinde sayıları gün geçtikçe artmaktadır. Lisans düzeyinde “Yaban Hayatı Ekolojisi ve Yönetimi” bölümleri çoğunlukla orman fakülteleri bünyesinde yer almaktadır. Aktüel olarak orman fakülteleri dışında açılan tek bölüm Uşak Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi'nde yer almaktadır. Bu derlemede, yaban hayatı eğitiminin önemi, Türkiye ve özellikle gelişmiş batı ülkelerindeki tarihi süreç, yaban hayatının ekonomiye katkısı, yaban hayatı eğitimi alan mezunların iş olanakları, sorunlar ve çözüm önerileri üzerinde durulmuştur.
Anahtar kelimeler: Yaban hayatı, Üniversiteler, Eğitim, Ekonomi

Kaynakça

  • Anonim, 2005. Çevre Orman Bakanlığı, 1.Çevre Orman Şurası Kitabı, Şura Kararları 1.Çevre ve Ormancılık Şurası Çalışma Belgesi, 99-103, 7.Bölüm Doğa Koruma, 1. Çevre ve Ormancılık Şurası, 22-24 Mart 2005, Antalya.
  • Anonim, 2009. Measures of Success: Survey of Graduates from Oregon State University’s Department of Fisheries and u3034/Surveyofgraduates09report.pdf. University Survey Research Center, California. Erişim: 29.09.2014. Oregon State
  • Anonim, 2010. Av Turizmi İstatistikleri. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Av ve Yaban Hayatı Dairesi, (1981-2010), Ankara.
  • Anonim, 2013. 2013- 2014 Faaliyet Raporu. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Kastamonu Orman ve Su İşleri Şube Müdürlüğü, Kastamonu.
  • Baker, J.E., 1997. Trophy hunting as a sustainable use of wildlife resources in Southern and Eastern Africa. Journal of Sustainable Tourism, 5: 306–321.
  • Başkaya, Ş., 2010. Türkiye’de yaban hayatı lisans eğitiminin gelişiminde orman mühendisliğinin yeri ve önemi. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 20- 22 Mayıs 2010, Cilt: I: 37-44.
  • Başkaya, Ş., Başkaya, E., 2012. Position and the importance of wildlife undergraduate education on environmental protection in Turkey. Journal of Environmental Protection and Ecology 13,(3A) : 2026–2034.
  • FACE, 2014. FACE: The European Federation of Associations for Hunting & Conservation. “Hunting in Finland.”http://www.face.eu/sites/default/files/finland.e n.2009.pdf. Erişim: 29.09.2014.
  • FWE, 2010. Department Mission and History. University of Wisconsin, Department of Forest and Wildlife Ecology,.http://forestandwildlifeecology.wisc.edu/depart ment-mission-and-history. Erişim: 29.09.2014.
  • KTÜ, 2014. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme
Yazarlar

Erol Akkuzu

Sabri Ünal

Özkan Evcin

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkuzu, E., Ünal, S., & Evcin, Ö. (2015). Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar. Turkish Journal of Forestry, 16(1), 82-85. https://doi.org/10.18182/tjf.38258
AMA Akkuzu E, Ünal S, Evcin Ö. Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar. Turkish Journal of Forestry. Nisan 2015;16(1):82-85. doi:10.18182/tjf.38258
Chicago Akkuzu, Erol, Sabri Ünal, ve Özkan Evcin. “Yükseköğretim kurumlarında Yaban Hayatı eğitimi, önemi Ve karşılaşılan Sorunlar”. Turkish Journal of Forestry 16, sy. 1 (Nisan 2015): 82-85. https://doi.org/10.18182/tjf.38258.
EndNote Akkuzu E, Ünal S, Evcin Ö (01 Nisan 2015) Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar. Turkish Journal of Forestry 16 1 82–85.
IEEE E. Akkuzu, S. Ünal, ve Ö. Evcin, “Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar”, Turkish Journal of Forestry, c. 16, sy. 1, ss. 82–85, 2015, doi: 10.18182/tjf.38258.
ISNAD Akkuzu, Erol vd. “Yükseköğretim kurumlarında Yaban Hayatı eğitimi, önemi Ve karşılaşılan Sorunlar”. Turkish Journal of Forestry 16/1 (Nisan 2015), 82-85. https://doi.org/10.18182/tjf.38258.
JAMA Akkuzu E, Ünal S, Evcin Ö. Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar. Turkish Journal of Forestry. 2015;16:82–85.
MLA Akkuzu, Erol vd. “Yükseköğretim kurumlarında Yaban Hayatı eğitimi, önemi Ve karşılaşılan Sorunlar”. Turkish Journal of Forestry, c. 16, sy. 1, 2015, ss. 82-85, doi:10.18182/tjf.38258.
Vancouver Akkuzu E, Ünal S, Evcin Ö. Yükseköğretim kurumlarında yaban hayatı eğitimi, önemi ve karşılaşılan sorunlar. Turkish Journal of Forestry. 2015;16(1):82-5.