Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 3, 243 - 254, 29.09.2022
https://doi.org/10.18182/tjf.1152895

Öz

Bu araştırma oduna dayalı orman ürünlerinin satışında kullanılmaya başlayan elektronik satış yöntemine ilişkin uygulayıcı personel görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında Orman Genel Müdürlüğüne bağlı çeşitli birimlerde çalışan ve elektronik satışlarda görev alan 323 personel ile anket çalışması yürütülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde temel istatistik testler ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre ilk denemeleri 2019 yılında başlayan elektronik satışların orman ürünlerinin satışındaki kullanımı Covid-19 pandemi süreci ile birlikte hızla yaygınlaşmıştır. Başlangıçta uygulayıcılarca temkinli yaklaşılan elektronik satışlar pandemi sürecindeki sokağa çıkma yasakları, yüz yüze iş yapmadaki riskler, yöntemin kolay, güvenilir, hızlı ve adil olarak görülmesi, vb. nedenlerle benimsenmiş ve salon satışlarına nazaran daha avantajlı bir yöntem olarak görülmeye başlanmıştır. Orman ürünlerinin satış fiyatlarının artmasında diğer nedenlerle birlikte yöntemin rolünün de olduğu düşünülmektedir. Yöntemin en olumsuz yanı olarak ise müşterilerle olan doğrudan iletişim-etkileşimin azaltması olarak görülmektedir.

Teşekkür

Bu makale Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde tamamlanan “Orman Ürünlerinin Pazarlanmasında Elektronik Satış Uygulamaları” başlıklı Yüksek Lisans Tezinden üretilmiştir. Emeği geçen kurum ve kişilere teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Alkan, H., 2001. İşletme başarısında maliyet yönetiminin rolü ve maliyet yönetiminde yeni yaklaşımlar (Ormancılık açısından bir değerlendirme). SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 2(1): 177-192.
  • Alkan, H., 2007. Devlet orman fidanlık işletmelerinde maliyet yönetimi ve pazarlama, Fidan standardizasyonu, Standart Fidan Yetiştirmenin Biyolojik ve Teknik Esasları, s: 493– 548.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Eker, M., 2008. Isparta Orman Bölge Müdürlüğü’nün müşteri profili ve talep yapısı, Isparta Orman Bölge Müdürlüğü, yayınlanmamış rapor, 24s, Isparta.
  • Alkan, H., 2013. Ormancılık ve orman ürünleri programı öğrencilerine yönelik bir araştırma. SDÜ Orman Fakültesi, 14: 88-94.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Mcgill D., Eker, M., 2010a. Conflicts in benefits from sustainable natural resources management two diverse examples from Turkey. Journal of Environmental Biology, 31: 87-96.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Eker, M., 2010b. Sürdürülebilir orman yönetiminde yaşanan gelişmeler, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Isparta Orman Bölge Müdürlüğü örneği. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 20 Mayıs, Artvin, Türkiye, s: 56-65.
  • Alkan H., Korkmaz, M., Eker, M., 2014. Stakeholders perspectives on utilization of logging residues for bioenergy in Turkey. Crotian Journal of Forest Engineering, 35: 153-165.
  • Alkan H., Eker, M., Korkmaz, M., 2017. Social assessment of the availability of logging residues in Turkish Pine Forests. 50th International Symposium on Forestry Mechanization, Eylül pp. 25-29.
  • Aksu, M., Alkan, G. B., 1997. Pazarlamada “mamul hayat seyri” kavramı ve uluslararası pazarlamada kullanımı. Pazarlama Dünyası, 11(66): 4-5.
  • Akyol, A., 2004. Türkiye’de sürdürülebilir orman kaynakları yönetimi, ilkeleri, göstergeleri ve uygulamalar, Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Akyol, A., 2010. Sürdürülebilir orman yönetimi ölçüt ve göstergelerinin Türkiye modeli, Doktora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Akyol, A., Tolunay, A., 2006. Türkiye’de sürdürülebilir orman kaynakları yönetimi, ilkeleri, göstergeleri ve uygulamaları. SDÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (10): 221-234.
  • Akyol A., Tolunay A., 2014. Sürdürülebilir orman yönetimi ölçüt ve göstergelerinin Türkiye için modellenmesi. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, (15): 21-32.
  • Berry, T. H., 1991. Managing The Total Quality Transformation, Mc-Graw Hill Inc, USA.
  • Cemalcılar, İ., 1999. Pazarlama, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Çelikkol, Ö. 2008. Kamu yönetiminde e-devlet yapılanması ve Türkiye için e-devlet model önerisi. Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Daşdemir, İ., 2003. Asli orman ürünlerinde fiyat analizi (Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Bartın Orman Fakültesi Yayınları, 26:12, 119s.
  • Daşdemir, İ., 2009. Orman Mühendisliği için maliye. Bartın Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, 1(18): 141s.
  • Hakverdi, A.E., Akyol, A., 2021. Pandemi döneminde orman işletmelerinin yıllık çalışma performansının değerlendirilmesi Kayseri Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Ziraat, Orman ve Su Ürünlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler, Ankara, s: 154-179
  • İlter, E., Ok, K., 2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi (Örnek Olaylarla). Ofset Matbaacılık, İstanbul.
  • Kalaycı, Ş., 2006. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karasar, N., 2005. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keskin, N., Koraltan, A., Öztürk, Ö., 2010. Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO öğrenci profili. Ulusal MYO Öğrenci Sempozyumu, Düzce.
  • Korkmaz, M., 2006. Orman işletmelerinde üretim planlarının optimizasyon olanakları ve bir uygulama. Doktora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Korkmaz, M., Alkan, H., Özçelik, R., Yılmaztürk, A., 2010. Orman amenajman planlarının düzenlenmesinde sosyo-ekonomik durum envanterine yönelik iş tanımının geliştirilmesi. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 20-22 Mayıs, Isparta, s. 292-301.
  • OGM, 2016. Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Üretim Pazarlama Faaliyetleri, https://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane-sitesi / EgitimDokumanlari/%C4%B0%C5%9Fletme%20ve%20Pazarlama/Oduna%20Dayal%C4%B1%20Orman%20%C3%9Cr%C3%BCnlerinin%20%C3%9Cretim%20ve%20Pazarlama%20Faaliyetleri-2016.pdf Erişim: 22.06.2022.
  • OGM, 2019a. TC Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü satış ilanları sayfası, http://www.ogm.gov.tr.e-satış, Erişim: 22.06.2022.
  • OGM, 2019b. 7307 sayılı Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Elektronik Satış, Usul ve Esasları tebliğ, https://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane-sitesi/mevzuat-sitesi/Tamimler/ODUNA%20DAYALI%20ORMAN%20%C3%9CR%C3%9CNLER%C4%B0N%C4%B0N%20ELEKTRON%C4%B0K%20SATI%C5%9E%20USUL%20VE%20ESASLARI%20(EK-4-0%20i%C5%9Flenmi% C5%9F).pdf Erişim: 23.06.2022.
  • OGM, 2020a. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü e-kütüphane resmi istatistikler, http://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane/resmi-istatistikler, Erişim: 22.06.2022.
  • OGM 2020b. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü satış ilanları sayfası, http://www.ogm.gov.tr.e-satış, Erişim: 23.06.2022.
  • OGM, 2021a. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü 2021 yılı aralık ayı damga, üretim, satış, stok durumu, http://www.ogm.gov.tr./e-kutuphane-sitesi/Pages/UretimSatisveStokFaaliyetler, Erişim: 22.06.2022.
  • OGM, 2021b. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü satış ilanları sayfası, http://www.ogm.gov.tr.e-satış, Erişim: 23.06.2022.
  • OGM, 2022. 312 Sayılı Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Satış, Usul ve Esasları tebliği, https://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane-sitesi/mevzuatsitesi/Tebligler/ Oduna%20Dayalı%20Orman%20Ürünlerinin%20Satış%20Usul%20ve%20Esasları%20Hakkında%20312%20Sayılı%20Tebliğ.pdf Erişim: 22.06.2022.
  • Ok, K., 1997. Devlet orman işletmelerinin açık artırmalı satışlarının etkileşimi. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Dergisi, 3: 39-62.
  • Özdamar, K., 2013. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Nisan Kitapevi, Eskişehir.
  • Özen, M., 2020. Devlet orman işletmelerinde pazarlama fonksiyonunun yapısı ve müşteri memnuniyetinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Isparta.
  • Özen, M., Alkan, H., 2021. Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi Örneği, Türkiye Ormancılık Dergisi, 22(4): 386-394.
  • Özön, M. N., 1971. Osmanlıca – Türkçe Sözlük. Bilgi Yayınevi. Ankara.
  • Resmi Gazete, 2021. 27857 sayılı Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/11/20211130-7.htm Erişim: 10.06.2022.
  • Saydan, R., 2010. Müşteri Memnuniyeti, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler. Detay Yayıncılık, Ankara
  • Türker, M. F., 2000. Orman işletmeciliği ders notu. Trabzon, KTÜ Orman Fakültesi, Ders Notları Yayın No:59.
  • Türker, M.F., 2008. Ormancılık İşletme Ekonomisi. Derya Kitabevi, Trabzon.
  • Türkoğlu, T., 2010. Türkiye’deki orman endüstrisi işletmelerine sürdürülebilir orman yönetimi çerçevesinde odun ham maddesi tedariki ve orman ürünlerinin sertifikasyonu. Türkiye'de Sürdürülebilir Orman Yönetimi: Mevcut Durum ve Gelecek Ulusal Çalıştayı, Sunum, 21-23 Haziran 2003, Isparta, Türkiye s:1-65.
  • Türkoğlu, T., 2011. Türkiye’deki orman endüstri işletmelerinde sürdürülebilir orman yönetimi çerçevesinde odun ham maddesi tedariki ve orman ürünlerinin sertifikasyonu. Doktora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Türkoğlu, T., Tolunay, A., 2014. FSC orman yönetim sertifikasının Muğla ormanlarına etkisinin nitel olarak araştırılması, II. Ulusal Akdeniz Çevre ve Orman Sempozyumu, 22-24 Ekim 2014, Bildiriler Kitabı, s: 506-517.
  • Yükselen, C., 2000. Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta Yayıncılık.
  • Yükselen, C., 2007. Pazarlama İlkeler-Yönetim. Ankara, Detay Yayıncılık, (Genişletilmiş ve Örnek Olaylar Eklenmiş), Ankara.

Opinions of forest administration employees on using electronic sales in the sales of forest products

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 3, 243 - 254, 29.09.2022
https://doi.org/10.18182/tjf.1152895

Öz

This research was carried out to determine the opinions of the implementing personnel regarding electronic sales methods, which have started being used in the sale of wood-based forest products. Within the scope of the research, a survey was conducted with 323 personnel working in various units of the General Directorate of Forestry and working in electronic sales. Basic statistical tests and the chi-square test were used in the analysis of the research data. According to the research findings, the use of electronic sales in the sales of forest products, which started in 2019 with the reflection of technological developments in forestry, has become widespread with the Covid -19 pandemic period. Electronic sales, which were approached cautiously at the beginning by practitioners, were adopted due to the curfews during the pandemic process, the risks born with doing business face-to-face, the ease, reliability, speed and fairness etc. of the method and the consideration that it was more advantageous compared to in-person sales. It is thought that the method plays a role in the increase in the sales prices of forest products along with other reasons. The most negative aspect of the method is the reduction of direct communication-interaction with customers.

Kaynakça

  • Alkan, H., 2001. İşletme başarısında maliyet yönetiminin rolü ve maliyet yönetiminde yeni yaklaşımlar (Ormancılık açısından bir değerlendirme). SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 2(1): 177-192.
  • Alkan, H., 2007. Devlet orman fidanlık işletmelerinde maliyet yönetimi ve pazarlama, Fidan standardizasyonu, Standart Fidan Yetiştirmenin Biyolojik ve Teknik Esasları, s: 493– 548.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Eker, M., 2008. Isparta Orman Bölge Müdürlüğü’nün müşteri profili ve talep yapısı, Isparta Orman Bölge Müdürlüğü, yayınlanmamış rapor, 24s, Isparta.
  • Alkan, H., 2013. Ormancılık ve orman ürünleri programı öğrencilerine yönelik bir araştırma. SDÜ Orman Fakültesi, 14: 88-94.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Mcgill D., Eker, M., 2010a. Conflicts in benefits from sustainable natural resources management two diverse examples from Turkey. Journal of Environmental Biology, 31: 87-96.
  • Alkan, H., Korkmaz, M., Eker, M., 2010b. Sürdürülebilir orman yönetiminde yaşanan gelişmeler, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Isparta Orman Bölge Müdürlüğü örneği. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 20 Mayıs, Artvin, Türkiye, s: 56-65.
  • Alkan H., Korkmaz, M., Eker, M., 2014. Stakeholders perspectives on utilization of logging residues for bioenergy in Turkey. Crotian Journal of Forest Engineering, 35: 153-165.
  • Alkan H., Eker, M., Korkmaz, M., 2017. Social assessment of the availability of logging residues in Turkish Pine Forests. 50th International Symposium on Forestry Mechanization, Eylül pp. 25-29.
  • Aksu, M., Alkan, G. B., 1997. Pazarlamada “mamul hayat seyri” kavramı ve uluslararası pazarlamada kullanımı. Pazarlama Dünyası, 11(66): 4-5.
  • Akyol, A., 2004. Türkiye’de sürdürülebilir orman kaynakları yönetimi, ilkeleri, göstergeleri ve uygulamalar, Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Akyol, A., 2010. Sürdürülebilir orman yönetimi ölçüt ve göstergelerinin Türkiye modeli, Doktora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Akyol, A., Tolunay, A., 2006. Türkiye’de sürdürülebilir orman kaynakları yönetimi, ilkeleri, göstergeleri ve uygulamaları. SDÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (10): 221-234.
  • Akyol A., Tolunay A., 2014. Sürdürülebilir orman yönetimi ölçüt ve göstergelerinin Türkiye için modellenmesi. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, (15): 21-32.
  • Berry, T. H., 1991. Managing The Total Quality Transformation, Mc-Graw Hill Inc, USA.
  • Cemalcılar, İ., 1999. Pazarlama, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Çelikkol, Ö. 2008. Kamu yönetiminde e-devlet yapılanması ve Türkiye için e-devlet model önerisi. Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Daşdemir, İ., 2003. Asli orman ürünlerinde fiyat analizi (Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü örneği). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Bartın Orman Fakültesi Yayınları, 26:12, 119s.
  • Daşdemir, İ., 2009. Orman Mühendisliği için maliye. Bartın Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, 1(18): 141s.
  • Hakverdi, A.E., Akyol, A., 2021. Pandemi döneminde orman işletmelerinin yıllık çalışma performansının değerlendirilmesi Kayseri Orman Bölge Müdürlüğü örneği. Ziraat, Orman ve Su Ürünlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler, Ankara, s: 154-179
  • İlter, E., Ok, K., 2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi (Örnek Olaylarla). Ofset Matbaacılık, İstanbul.
  • Kalaycı, Ş., 2006. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karasar, N., 2005. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keskin, N., Koraltan, A., Öztürk, Ö., 2010. Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO öğrenci profili. Ulusal MYO Öğrenci Sempozyumu, Düzce.
  • Korkmaz, M., 2006. Orman işletmelerinde üretim planlarının optimizasyon olanakları ve bir uygulama. Doktora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Korkmaz, M., Alkan, H., Özçelik, R., Yılmaztürk, A., 2010. Orman amenajman planlarının düzenlenmesinde sosyo-ekonomik durum envanterine yönelik iş tanımının geliştirilmesi. III. Ulusal Karadeniz Ormancılık Kongresi, 20-22 Mayıs, Isparta, s. 292-301.
  • OGM, 2016. Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Üretim Pazarlama Faaliyetleri, https://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane-sitesi / EgitimDokumanlari/%C4%B0%C5%9Fletme%20ve%20Pazarlama/Oduna%20Dayal%C4%B1%20Orman%20%C3%9Cr%C3%BCnlerinin%20%C3%9Cretim%20ve%20Pazarlama%20Faaliyetleri-2016.pdf Erişim: 22.06.2022.
  • OGM, 2019a. TC Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü satış ilanları sayfası, http://www.ogm.gov.tr.e-satış, Erişim: 22.06.2022.
  • OGM, 2019b. 7307 sayılı Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Elektronik Satış, Usul ve Esasları tebliğ, https://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane-sitesi/mevzuat-sitesi/Tamimler/ODUNA%20DAYALI%20ORMAN%20%C3%9CR%C3%9CNLER%C4%B0N%C4%B0N%20ELEKTRON%C4%B0K%20SATI%C5%9E%20USUL%20VE%20ESASLARI%20(EK-4-0%20i%C5%9Flenmi% C5%9F).pdf Erişim: 23.06.2022.
  • OGM, 2020a. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü e-kütüphane resmi istatistikler, http://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane/resmi-istatistikler, Erişim: 22.06.2022.
  • OGM 2020b. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü satış ilanları sayfası, http://www.ogm.gov.tr.e-satış, Erişim: 23.06.2022.
  • OGM, 2021a. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü 2021 yılı aralık ayı damga, üretim, satış, stok durumu, http://www.ogm.gov.tr./e-kutuphane-sitesi/Pages/UretimSatisveStokFaaliyetler, Erişim: 22.06.2022.
  • OGM, 2021b. T.C. Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü satış ilanları sayfası, http://www.ogm.gov.tr.e-satış, Erişim: 23.06.2022.
  • OGM, 2022. 312 Sayılı Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Satış, Usul ve Esasları tebliği, https://www.ogm.gov.tr/tr/e-kutuphane-sitesi/mevzuatsitesi/Tebligler/ Oduna%20Dayalı%20Orman%20Ürünlerinin%20Satış%20Usul%20ve%20Esasları%20Hakkında%20312%20Sayılı%20Tebliğ.pdf Erişim: 22.06.2022.
  • Ok, K., 1997. Devlet orman işletmelerinin açık artırmalı satışlarının etkileşimi. Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Dergisi, 3: 39-62.
  • Özdamar, K., 2013. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Nisan Kitapevi, Eskişehir.
  • Özen, M., 2020. Devlet orman işletmelerinde pazarlama fonksiyonunun yapısı ve müşteri memnuniyetinin belirlenmesi. Yüksek lisans tezi, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Isparta.
  • Özen, M., Alkan, H., 2021. Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi Örneği, Türkiye Ormancılık Dergisi, 22(4): 386-394.
  • Özön, M. N., 1971. Osmanlıca – Türkçe Sözlük. Bilgi Yayınevi. Ankara.
  • Resmi Gazete, 2021. 27857 sayılı Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/11/20211130-7.htm Erişim: 10.06.2022.
  • Saydan, R., 2010. Müşteri Memnuniyeti, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler. Detay Yayıncılık, Ankara
  • Türker, M. F., 2000. Orman işletmeciliği ders notu. Trabzon, KTÜ Orman Fakültesi, Ders Notları Yayın No:59.
  • Türker, M.F., 2008. Ormancılık İşletme Ekonomisi. Derya Kitabevi, Trabzon.
  • Türkoğlu, T., 2010. Türkiye’deki orman endüstrisi işletmelerine sürdürülebilir orman yönetimi çerçevesinde odun ham maddesi tedariki ve orman ürünlerinin sertifikasyonu. Türkiye'de Sürdürülebilir Orman Yönetimi: Mevcut Durum ve Gelecek Ulusal Çalıştayı, Sunum, 21-23 Haziran 2003, Isparta, Türkiye s:1-65.
  • Türkoğlu, T., 2011. Türkiye’deki orman endüstri işletmelerinde sürdürülebilir orman yönetimi çerçevesinde odun ham maddesi tedariki ve orman ürünlerinin sertifikasyonu. Doktora tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Türkoğlu, T., Tolunay, A., 2014. FSC orman yönetim sertifikasının Muğla ormanlarına etkisinin nitel olarak araştırılması, II. Ulusal Akdeniz Çevre ve Orman Sempozyumu, 22-24 Ekim 2014, Bildiriler Kitabı, s: 506-517.
  • Yükselen, C., 2000. Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta Yayıncılık.
  • Yükselen, C., 2007. Pazarlama İlkeler-Yönetim. Ankara, Detay Yayıncılık, (Genişletilmiş ve Örnek Olaylar Eklenmiş), Ankara.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orijinal Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Alkan 0000-0001-7944-420X

İsmail Araç Bu kişi benim 0000-0003-4260-2352

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2022
Kabul Tarihi 19 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alkan, H., & Araç, İ. (2022). Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri. Turkish Journal of Forestry, 23(3), 243-254. https://doi.org/10.18182/tjf.1152895
AMA Alkan H, Araç İ. Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri. Turkish Journal of Forestry. Eylül 2022;23(3):243-254. doi:10.18182/tjf.1152895
Chicago Alkan, Hasan, ve İsmail Araç. “Orman ürünlerinin satışında Elektronik satışların kullanılmasına ilişkin Orman işletmesi çalışanlarının görüşleri”. Turkish Journal of Forestry 23, sy. 3 (Eylül 2022): 243-54. https://doi.org/10.18182/tjf.1152895.
EndNote Alkan H, Araç İ (01 Eylül 2022) Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri. Turkish Journal of Forestry 23 3 243–254.
IEEE H. Alkan ve İ. Araç, “Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri”, Turkish Journal of Forestry, c. 23, sy. 3, ss. 243–254, 2022, doi: 10.18182/tjf.1152895.
ISNAD Alkan, Hasan - Araç, İsmail. “Orman ürünlerinin satışında Elektronik satışların kullanılmasına ilişkin Orman işletmesi çalışanlarının görüşleri”. Turkish Journal of Forestry 23/3 (Eylül 2022), 243-254. https://doi.org/10.18182/tjf.1152895.
JAMA Alkan H, Araç İ. Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri. Turkish Journal of Forestry. 2022;23:243–254.
MLA Alkan, Hasan ve İsmail Araç. “Orman ürünlerinin satışında Elektronik satışların kullanılmasına ilişkin Orman işletmesi çalışanlarının görüşleri”. Turkish Journal of Forestry, c. 23, sy. 3, 2022, ss. 243-54, doi:10.18182/tjf.1152895.
Vancouver Alkan H, Araç İ. Orman ürünlerinin satışında elektronik satışların kullanılmasına ilişkin orman işletmesi çalışanlarının görüşleri. Turkish Journal of Forestry. 2022;23(3):243-54.