Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Aile Planlaması ve Cinsel Temasla Bulaşan Hastalıklara İlişkin Bilgi Düzeyi

Yıl 2023, , 50 - 61, 31.03.2023
https://doi.org/10.21763/tjfmpc.1126454

Öz

Amaç: Bu çalışma, sağlık alanında eğitim gören üniversite öğrencilerinin Aile Planlaması (AP) ve Cinsel Temasla Bulaşan Hastalıklar (CTBH) ile ilgili bilgi düzeyinin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın örneklemini Türkiye’nin doğusunda bir şehirde sağlık alanında ön lisans eğitimi gören 304 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Cinsel Temasla Bulaşan Hastalıklar (CTBH) ile ilgili bilgi testi” kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %58,8’inin lise eğitimini sağlık alanında bir meslek lisesinde tamamladığı, %75,6’sının AP bilgi düzeyini eksik bulduğu, % 68,7’sinin cinsellikle ilgili konuları ebeveynleri ile paylaşmadığı, en sık bilinen AP yönteminin prezervatif olduğu, %65,1’inin CTBH ile eğitim almak istedikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin CTBH ile ilgili bilgi testi toplam puan ortalaması X+SS:13,24+3,08 (min:7 / maks: 22) olarak belirlenmiştir. Cinsiyet daha önce eğitim görülen lise, yaşanılan yer ve CTBH ile ilgili bilgi alma durumu ile CTBH ile ilgili bilgi testi toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmemiş (p>0,05); ikinci sınıfta eğitim gören öğrencilerin CTBH ile ilgili bilgi testi toplam puan ortalaması istatistiksel olarak yüksek olduğu belirlendi (p<0,05). Sonuç: Öğrencilerin AP ve CTBH ile ilgili bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu, CTBH ile ilgili bilgi testi toplam puan ortalamalarının düşük olduğu ve bu konuda eğitim almak istedikleri saptandı.

Destekleyen Kurum

Destekleyen kurum bulunmamaktadır.

Proje Numarası

Proje numarası bulunmamaktadır

Teşekkür

Çalışmaya olan katkılarından dolayı katılımcılara teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • 1- Choudhary A, Nakade M, Shrivastava D. Family planning knowledge, attitude and practice among women of reproductive age from rural area of central India. International Journal of Current Research and Review 2020;12(14):2-8.
  • 2- Yazganoğlu KD, Özarmağan G, Tozeren A, Özgülnar N. Knowledge, behavior and attitudes of university students toward sexually transmitted ınfections. Türkderm 2012;46:20–5.
  • 3- Türkiye Sağlık ve Nüfus Araştırmaları (TNSA) 2018. [Erişim Tarihi: 12.Ocak.2020]. Erişim Adresi: http://www.hips.hacettepe.edu.tr. Ss:83-105.
  • 4- Ertop N, Altay B. 15-49 yaş arası evli kadınların kullandıkları aile planlaması yönteminin eş uyumuna etkisinin incelenmesi. KÜ Tıp Fak Dergisi 2012;14(3):1-8.
  • 5- Özalp S, Tanır HM, Ilgın H, Karataş A, Ilgın B. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi tıp ve mühendislik fakültesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve aile planlaması konusundaki bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Düzce Tıp Dergisi 2012;14(3):18-21.
  • 6- Kabalcıoğlu Bucak F, Kahraman S, Kartal M. Mevsimlik tarım işçisi evli kadınların bebek yapma hakkında düşünceleri ve aile planlaması kullanma durumları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi 2018; 5(3):178-83.
  • 7- Yücel U, Güner S, Şen FS. 15-49 yaş arası iki yaşından küçük çocuğu olan kadınlarda aile planlaması hizmet kullanımının değerlendirilmesi. Medical Sciences 2018;13(4):120-8.
  • 8- Karabulutlu Ö, Ersöz B. Kars ili, susuz ilçe merkezine bağlı aile planlaması yöntemi kullanan 15-49 yaş grubu evli kadınlarda kullanılan yöntem ve yöntem seçimini etkileyen faktörler. Caucasian Journal of Science 2018;4(1):26-44.
  • 9- Arslancan M, Çetin H, Tuna M, Yıldızdal A, Öner C, Şimşek EE. Bir aile sağlığı merkezine kayıtlı 15-49 yaş kadınların acil kontraseptif yöntemleri bilme, uygulama durumları ve ilişkili faktörler. JAREN 2020;6(2):352-9.
  • 10- Kaya M, Özgülnar N. İstanbul’da bir aile hekimine kayıtlı erkeklerin gebelikten korunma durumu ve gereksinimlerinin araştırılması. Turkish Journal of Public Health 2020;18(1):39-53.
  • 11- Okşan Çalıkoğlu E, Bedir B, Yılmaz S, Aydın A. Tıp fakültesi öğrencilerinin aile planlaması ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar ile ilgili sağlık bilgileri. Family Practice & Palliative Care, 2017; 2(2): 12-7.
  • 12- Şen S, Oğuz Gülşen B, Sezer G, Köken Durgun S. Ebelik öğrencilerinin aile planlaması tutumlarının belirlenmesi. Medical Sciences 2019;14(3):146-53.
  • 13- Duman BN, Yılmazel G, Topuz Ş, Başcı AB, Koçak YD, Büyükgönenç L. Üniversiteli gençlerin üreme sağlığı ve cinsel sağlığa ilişkin bilgi, tutum ve davranışları. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik E-Dergisi 2015;3(1):18-32.
  • 14- Dağ H, Dönmez S, Şirin A, Kavlak O. Akran eğitiminin üniversite öğrencilerinin cinsel sağlık konusundaki bilgi düzeylerine etkisi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2012;15(1):10-7.
  • 15- Gbagbo FY, Nkrumah J. Family planning among undergraduate university students: a case study of a Public University in Ghana. BMC Women's Health 2019;19(12):1-9.
  • 16- Healthy People.gov. Healthy People 2020. Family Planning. Erişim Tarihi: 8.Nisan.2021 Erişim adresi: https://www.healthypeople.gov/2020/topics-objectives/topic/family-planning.
  • 17- Ayubu AE, Mwasha LK, Kabeya LD. Knowledge, attitudes, and use of family planning methods among female secondary school students in Tanzania. BMC Women's Health, 2019
  • 18- Dangat C, Njau B. Knowledge, Attitudes and practices on family planning services among adolescents in secondary schools in Hai district, Northern Tanzania. Tanzania Journal of Health Research 2013; 15(1):1-8.
  • 19- Oharume IM. Knowledge, sexual behaviours and risk perception of sexually transmitted ınfections among students of the Polytechnic, Ibadan, Oyo State. African Health Sciences 2020;20(1):39-44.
  • 20- Avcıkurt AS. Balıkesir Üniversitesi öğrencilerinin HIV/AIDS hakkındaki bilgi düzeyi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2014;3(2):79-86.
  • 21- Nigussie T, Yosef T. Knowledge of sexually transmitted ınfections and ıts associated factors among polytechnic college students ın Southwest Ethiopia. PAMJ 2020;37(68):1-11.
  • 22- Ravi RP, Kulasekaran RA. Comprehensive knowledge and practices about sexually transmitted ınfections among young married rural women ın South India. American Journal of Epidemiology and Infectious Disease 2014;2(1):41-6.
  • 23- Demir G, Şahin TK. Selçuk Üniversitesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgileri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2014;4(3):19-24.
  • 24- Cinsel yolla bulaşan hastalıkların istatistikleri (2021). T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar Daire Başkanlığı. Erişim Tarihi: 08.Nisan.2021. Erişim Adresi: https://hsgm.saglik.gov.tr.
  • 25- T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. Türkiye HIV/AIDS Kontrol Programı 2019–2024. Erişim Tarihi: 08.Nisan.2021. Erişim Adresi: https://hsgm.saglik.gov.tr.
  • 26- Çalışkan T, Çevik C, Ergün S. Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Balıkesir Saglık Bil Derg 2015;4(1):27-31.
  • 27- Elkin N. Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgilerinin araştırılması. Mersin Univ Sağlık Bilim Derg 2015;8(1):1-14.
  • 28- Irmak Vural P, Bakır N, Oskay Ü. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar konusundaki bilgi düzeyleri. KASHED 2015;2(2):58-70.
  • 29- Kara Ulu N, Demir H, Taşar MA, Dallar YB. Ankara’da düşük sosyoekonomik düzeyi olan bir bölgede ergenlerin cinsel yolla bulaşan hastalıklar hakkındaki bilgi düzeyleri. Türkiye Çocuk Hast Dergisi 2015; 1:32-8.
  • 30- Yücesan A, Ayaz Alkaya S. Okullarda göz ardı edilen bir konu: Cinsel sağlık eğitimi. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2018;25(2):200-9.
  • 31- Siyez DM, Siyez E. Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklara ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi. Türk Üroloji Dergisi 2009;35(1):49-55.
  • 32- Erenoğlu R, Gümüş Şekerci Y. Öğrencilere verilen eğitim programının aile planlaması tutumları üzerindeki etkisi: Yarı deneysel bir çalışma. Çukurova Tıp Dergisi, 2020; 45(3): 840-50.
  • 33- Soleymani S, Abdul Rahman H, Lekhraj R, Mohd Zulkefli NA, Matinnia N. A Cross-sectional study to explore postgraduate students' understanding of and beliefs about sexual and reproductive health ın a Public University Malaysia. Reprod Health 2015;12:77.
  • 34- Barbour B, Salameh P. Knowledge and practice of university students ın Lebanon regarding contraception East Mediterr Health J 2009;15(2):387-99.
  • 35- Blidaru IE, Furau G, Socolov D. Female Romanian university students' attitudes and perceptions about contraception and motherhood. Eur J Contracept Reprod Health Care 2016;21(1):39-48.
  • 36- Von Rosen FV, Von Rosen AJ, Müller-Riemenschneider F, Damberg I, Tinnemann P STI knowledge in Berlin adolescents. IJERPH 2018;15(110):1-14.
  • 37- Demis A, Adera A, Workeneh D. Determination of knowledge, attitudes and practices on prevention of sexually transmitted ınfections among seto semero high school students. MOJPH 2017;5(5): 141-53.
  • 38- Grabowska P, Lewoc M, Jakubowicz-Zalewska O, Mierzejewska P, Baran A, Flisiak I. What do you know about sexually transmıtted ınfectıons? Survey concernıng knowledge and rısky behavıors among students of Bıałystok Unıversıtıes. Przegl Epıdemıol 2020;74(2):370-82.
  • 39- İkiışık H, Arı A, Başıbüyük H, Bıyık K, Erdem A, Maral İ. Tıp öğrencilerinin üreme sağlığı ve aile planlaması konusundaki bilgi düzeyinin değerlendirilmesi. Anatolian Clinic the Journal of Medical Sciences 2019;24(2):147-54.
  • 40- Reis M, Ramiro L, Matos MG, Diniz JA. Nationwide survey of contraceptive and sexually transmitted ınfection knowledge, attitudes and skills of University Students in Portugal. Int J Clin Health Psychol 2013;13:127-37.
  • 41- Nsubuga H, Sekandi JN, Sempeera H, Makumbi FE. Contraceptive use, knowledge, attitude, perceptions and sexual behavior among female University students in Uganda: a cross-sectional survey. BMC Women's Health 2016;16(6):1-13.
  • 42- Karasu F, Göllüce A, Güvenç E, Dadük S, Tunçel T. Hemşirelik öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar hakkındaki bilgilerinin incelenmesi, İ.Ü. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi 2017;5(1):1-15.
  • 43- Wong LP. An exploration of knowledge, attitudes and behaviours of young multiethnic Muslim-majority society in Malaysia in relation to reproductive and premarital sexual practices. BMC Public Health 2012; 12(865):1-13.
  • 44- Cıccarese G, Drago F, Herzum A, Rebora A, Cogorno L, Zangrıllo F, et al. Knowledge of sexually transmitted infections and risky behaviors among undergraduate students in Tirana, Albania: Comparison with Italian students. J Prev Med HYG 2020;6:E3-E5.
  • 45- Loraki M, Tafazoli M, Latifnejad Rodsari R, Shakeri MT, Babaie A. Assessment of perceived educational needs of damaged women ın relation with high risk sexual behavior (persian). Iranian Journal of Obstetrics, Gynecology and Infertility 2015;17(130):21-31.

Knowledge About Family Planning and Sexually Transmitted Diseases Among University Students

Yıl 2023, , 50 - 61, 31.03.2023
https://doi.org/10.21763/tjfmpc.1126454

Öz

Objective: The aim of this study was to determine the knowledge level of university students studying in the field of health about Family Planning (FP) and Sexually Transmitted Diseases (STD). Methods: The sample is a city in eastern Turkey in the county vocational school attached to the university has created 304 undergraduate students in health education. The data of the study were collected using the "Personal Information Form" and the "Knowledge Test of Sexually Transmitted Diseases (STDs)". Results: The student of 58.8% completed their high school education in a vocational high school in the field of health, 75.6% found their FP knowledge incomplete, 68.7% did not share sexual issues with their parents, the most common satır FP method was condom It was determined that 65.1% of them wanted to be educated with STDs. The total score average of The Students' Knowledge Test on STDs was determined as X + SD: 13.24 + 3.08 (min-maks:7-22). No statistically significant difference was found between gender, high school previously educated, living place and information about STDs and the total score average of the knowledge test about (p> 0.05); The total score average of the knowledge test about STDs of the students studying in the second year was found to be statistically high (p <0.05). Conclusion: It was determined that the students' knowledge levels about FP and STDs were insufficient, the total average score of the knowledge test about STDs was low, and they wanted to receive training on this subject.

Proje Numarası

Proje numarası bulunmamaktadır

Kaynakça

  • 1- Choudhary A, Nakade M, Shrivastava D. Family planning knowledge, attitude and practice among women of reproductive age from rural area of central India. International Journal of Current Research and Review 2020;12(14):2-8.
  • 2- Yazganoğlu KD, Özarmağan G, Tozeren A, Özgülnar N. Knowledge, behavior and attitudes of university students toward sexually transmitted ınfections. Türkderm 2012;46:20–5.
  • 3- Türkiye Sağlık ve Nüfus Araştırmaları (TNSA) 2018. [Erişim Tarihi: 12.Ocak.2020]. Erişim Adresi: http://www.hips.hacettepe.edu.tr. Ss:83-105.
  • 4- Ertop N, Altay B. 15-49 yaş arası evli kadınların kullandıkları aile planlaması yönteminin eş uyumuna etkisinin incelenmesi. KÜ Tıp Fak Dergisi 2012;14(3):1-8.
  • 5- Özalp S, Tanır HM, Ilgın H, Karataş A, Ilgın B. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi tıp ve mühendislik fakültesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve aile planlaması konusundaki bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Düzce Tıp Dergisi 2012;14(3):18-21.
  • 6- Kabalcıoğlu Bucak F, Kahraman S, Kartal M. Mevsimlik tarım işçisi evli kadınların bebek yapma hakkında düşünceleri ve aile planlaması kullanma durumları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi 2018; 5(3):178-83.
  • 7- Yücel U, Güner S, Şen FS. 15-49 yaş arası iki yaşından küçük çocuğu olan kadınlarda aile planlaması hizmet kullanımının değerlendirilmesi. Medical Sciences 2018;13(4):120-8.
  • 8- Karabulutlu Ö, Ersöz B. Kars ili, susuz ilçe merkezine bağlı aile planlaması yöntemi kullanan 15-49 yaş grubu evli kadınlarda kullanılan yöntem ve yöntem seçimini etkileyen faktörler. Caucasian Journal of Science 2018;4(1):26-44.
  • 9- Arslancan M, Çetin H, Tuna M, Yıldızdal A, Öner C, Şimşek EE. Bir aile sağlığı merkezine kayıtlı 15-49 yaş kadınların acil kontraseptif yöntemleri bilme, uygulama durumları ve ilişkili faktörler. JAREN 2020;6(2):352-9.
  • 10- Kaya M, Özgülnar N. İstanbul’da bir aile hekimine kayıtlı erkeklerin gebelikten korunma durumu ve gereksinimlerinin araştırılması. Turkish Journal of Public Health 2020;18(1):39-53.
  • 11- Okşan Çalıkoğlu E, Bedir B, Yılmaz S, Aydın A. Tıp fakültesi öğrencilerinin aile planlaması ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar ile ilgili sağlık bilgileri. Family Practice & Palliative Care, 2017; 2(2): 12-7.
  • 12- Şen S, Oğuz Gülşen B, Sezer G, Köken Durgun S. Ebelik öğrencilerinin aile planlaması tutumlarının belirlenmesi. Medical Sciences 2019;14(3):146-53.
  • 13- Duman BN, Yılmazel G, Topuz Ş, Başcı AB, Koçak YD, Büyükgönenç L. Üniversiteli gençlerin üreme sağlığı ve cinsel sağlığa ilişkin bilgi, tutum ve davranışları. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik E-Dergisi 2015;3(1):18-32.
  • 14- Dağ H, Dönmez S, Şirin A, Kavlak O. Akran eğitiminin üniversite öğrencilerinin cinsel sağlık konusundaki bilgi düzeylerine etkisi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2012;15(1):10-7.
  • 15- Gbagbo FY, Nkrumah J. Family planning among undergraduate university students: a case study of a Public University in Ghana. BMC Women's Health 2019;19(12):1-9.
  • 16- Healthy People.gov. Healthy People 2020. Family Planning. Erişim Tarihi: 8.Nisan.2021 Erişim adresi: https://www.healthypeople.gov/2020/topics-objectives/topic/family-planning.
  • 17- Ayubu AE, Mwasha LK, Kabeya LD. Knowledge, attitudes, and use of family planning methods among female secondary school students in Tanzania. BMC Women's Health, 2019
  • 18- Dangat C, Njau B. Knowledge, Attitudes and practices on family planning services among adolescents in secondary schools in Hai district, Northern Tanzania. Tanzania Journal of Health Research 2013; 15(1):1-8.
  • 19- Oharume IM. Knowledge, sexual behaviours and risk perception of sexually transmitted ınfections among students of the Polytechnic, Ibadan, Oyo State. African Health Sciences 2020;20(1):39-44.
  • 20- Avcıkurt AS. Balıkesir Üniversitesi öğrencilerinin HIV/AIDS hakkındaki bilgi düzeyi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2014;3(2):79-86.
  • 21- Nigussie T, Yosef T. Knowledge of sexually transmitted ınfections and ıts associated factors among polytechnic college students ın Southwest Ethiopia. PAMJ 2020;37(68):1-11.
  • 22- Ravi RP, Kulasekaran RA. Comprehensive knowledge and practices about sexually transmitted ınfections among young married rural women ın South India. American Journal of Epidemiology and Infectious Disease 2014;2(1):41-6.
  • 23- Demir G, Şahin TK. Selçuk Üniversitesi öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgileri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2014;4(3):19-24.
  • 24- Cinsel yolla bulaşan hastalıkların istatistikleri (2021). T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Bulaşıcı Hastalıklar Daire Başkanlığı. Erişim Tarihi: 08.Nisan.2021. Erişim Adresi: https://hsgm.saglik.gov.tr.
  • 25- T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü. Türkiye HIV/AIDS Kontrol Programı 2019–2024. Erişim Tarihi: 08.Nisan.2021. Erişim Adresi: https://hsgm.saglik.gov.tr.
  • 26- Çalışkan T, Çevik C, Ergün S. Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Balıkesir Saglık Bil Derg 2015;4(1):27-31.
  • 27- Elkin N. Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusundaki bilgilerinin araştırılması. Mersin Univ Sağlık Bilim Derg 2015;8(1):1-14.
  • 28- Irmak Vural P, Bakır N, Oskay Ü. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar konusundaki bilgi düzeyleri. KASHED 2015;2(2):58-70.
  • 29- Kara Ulu N, Demir H, Taşar MA, Dallar YB. Ankara’da düşük sosyoekonomik düzeyi olan bir bölgede ergenlerin cinsel yolla bulaşan hastalıklar hakkındaki bilgi düzeyleri. Türkiye Çocuk Hast Dergisi 2015; 1:32-8.
  • 30- Yücesan A, Ayaz Alkaya S. Okullarda göz ardı edilen bir konu: Cinsel sağlık eğitimi. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi 2018;25(2):200-9.
  • 31- Siyez DM, Siyez E. Üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklara ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi. Türk Üroloji Dergisi 2009;35(1):49-55.
  • 32- Erenoğlu R, Gümüş Şekerci Y. Öğrencilere verilen eğitim programının aile planlaması tutumları üzerindeki etkisi: Yarı deneysel bir çalışma. Çukurova Tıp Dergisi, 2020; 45(3): 840-50.
  • 33- Soleymani S, Abdul Rahman H, Lekhraj R, Mohd Zulkefli NA, Matinnia N. A Cross-sectional study to explore postgraduate students' understanding of and beliefs about sexual and reproductive health ın a Public University Malaysia. Reprod Health 2015;12:77.
  • 34- Barbour B, Salameh P. Knowledge and practice of university students ın Lebanon regarding contraception East Mediterr Health J 2009;15(2):387-99.
  • 35- Blidaru IE, Furau G, Socolov D. Female Romanian university students' attitudes and perceptions about contraception and motherhood. Eur J Contracept Reprod Health Care 2016;21(1):39-48.
  • 36- Von Rosen FV, Von Rosen AJ, Müller-Riemenschneider F, Damberg I, Tinnemann P STI knowledge in Berlin adolescents. IJERPH 2018;15(110):1-14.
  • 37- Demis A, Adera A, Workeneh D. Determination of knowledge, attitudes and practices on prevention of sexually transmitted ınfections among seto semero high school students. MOJPH 2017;5(5): 141-53.
  • 38- Grabowska P, Lewoc M, Jakubowicz-Zalewska O, Mierzejewska P, Baran A, Flisiak I. What do you know about sexually transmıtted ınfectıons? Survey concernıng knowledge and rısky behavıors among students of Bıałystok Unıversıtıes. Przegl Epıdemıol 2020;74(2):370-82.
  • 39- İkiışık H, Arı A, Başıbüyük H, Bıyık K, Erdem A, Maral İ. Tıp öğrencilerinin üreme sağlığı ve aile planlaması konusundaki bilgi düzeyinin değerlendirilmesi. Anatolian Clinic the Journal of Medical Sciences 2019;24(2):147-54.
  • 40- Reis M, Ramiro L, Matos MG, Diniz JA. Nationwide survey of contraceptive and sexually transmitted ınfection knowledge, attitudes and skills of University Students in Portugal. Int J Clin Health Psychol 2013;13:127-37.
  • 41- Nsubuga H, Sekandi JN, Sempeera H, Makumbi FE. Contraceptive use, knowledge, attitude, perceptions and sexual behavior among female University students in Uganda: a cross-sectional survey. BMC Women's Health 2016;16(6):1-13.
  • 42- Karasu F, Göllüce A, Güvenç E, Dadük S, Tunçel T. Hemşirelik öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklar hakkındaki bilgilerinin incelenmesi, İ.Ü. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi 2017;5(1):1-15.
  • 43- Wong LP. An exploration of knowledge, attitudes and behaviours of young multiethnic Muslim-majority society in Malaysia in relation to reproductive and premarital sexual practices. BMC Public Health 2012; 12(865):1-13.
  • 44- Cıccarese G, Drago F, Herzum A, Rebora A, Cogorno L, Zangrıllo F, et al. Knowledge of sexually transmitted infections and risky behaviors among undergraduate students in Tirana, Albania: Comparison with Italian students. J Prev Med HYG 2020;6:E3-E5.
  • 45- Loraki M, Tafazoli M, Latifnejad Rodsari R, Shakeri MT, Babaie A. Assessment of perceived educational needs of damaged women ın relation with high risk sexual behavior (persian). Iranian Journal of Obstetrics, Gynecology and Infertility 2015;17(130):21-31.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orijinal Makaleler
Yazarlar

Canan Sarı 0000-0002-3686-5343

Leyla Adıgüzel 0000-0001-8151-1723

Birsel Canan Demirbağ 0000-0002-7533-7201

Proje Numarası Proje numarası bulunmamaktadır
Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

Vancouver Sarı C, Adıgüzel L, Demirbağ BC. Üniversite Öğrencilerinin Aile Planlaması ve Cinsel Temasla Bulaşan Hastalıklara İlişkin Bilgi Düzeyi. TJFMPC. 2023;17(1):50-61.

Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.