Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Web Tabanlı Tıp Eğitimi Yönetim Sistemi Geliştirilmesi; Özel Sonuç Raporu Özeti

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 3, 200 - 214, 27.08.2018
https://doi.org/10.21763/tjfmpc.452475

Öz

Zorlu tıp eğitimi sürecine ilişkin sorunların kısa vadeli çözümü; zamanı ve mevcut kaynakları daha verimli şekilde kullanmaktır. Tıp eğitiminin planlanması ve yürütülmesi sırasında göz önünde tutulması ve değerlendirilmesi gereken çok fazla parametre mevcuttur. Özellikle insan gücü ve diğer fiziksel kaynakların sınırlı olduğu üniversitelerde kısıtlı imkanlarla eğitim kalitesini değerlendirmek ve geliştirmek zorlu bir mücadeledir. Sonuç özeti sunulan bu projede özellikle tıp eğitimine ilişkin yönetici ve karar verici öğretim üyelerinin ve tıp fakültesi yönetiminin eğitim sürecine ilişkin olabildiğince fazla parametreyi gözleyebileceği, kontrol edebileceği ve toplam iş gücünü kısıtlı kaynaklara uygun şekilde dağıtacak planlamalar yapabileceği bir yapı oluşturulmuştur. Sistem tasarlanırken sadece eğitime ilişkin parametreler değil, yönetimi kolaylaştıracak; kurul çalışma modülleri (elektronik belge yönetim sistemi dahil), soru bankası modülü, Ulusal Çekirdek Eğitim Programı Uyumluluk Modülü gibi ek modüllerde sisteme entegre edilmiştir. Projede yer alan veri tabanları ve ara yüzler, tıp eğitiminin karmaşık yapısını ve yönetilmesi gereken veri büyüklüğünü ortaya koymaktadır. Projede gerçeklenen sistem esnek ve modüler olduğu için gerek veri tabanları gerek ara yüzler farklı istekler doğrultusunda dikey ve yatay eksenlerde artırılabilecek veya azaltılabilecektir. Yönetim sistemine ilişkin veri tabloları 'ilişkisel veri tabanı yönetim sistemi' mantığı ile yapılandırıldığı için tüm veri tabloları anahtarlarla birbirine bağlanmıştır. Farklı modüllerde yapılan değişiklikler tüm sistemdeki ilişkili tablolarda otomatik olarak uygun düzenlemeleri sağlamaktadır. Veri tabanı yapıları gibi hesaplama algoritmaları da modüler tarzda geliştirildiği için sistem üzerine aşırı yük bindirmeden gerekli hesaplamalar ve düzenlemeler hızlıca yerine getirilmektedir. Sisteme proje süresi boyunca sanal veriler yüklenmiş, gerekli testler gerçeklenmiş, çıktıların manüel kontrol ve doğrulamaları yapılmıştır. Her yeni geliştirilen sistemde olduğu gibi bu sistem de kullanıldıkça zaman içinde kullanıcılardan gelecek geri bildirimler çerçevesinde geliştirilmeye devam edilecektir.

Kaynakça

  • 1. T.C. Yükseköğretim Kurulu, T.C. Sağlık Bakanlığı, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı. Türkiye’de Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnsangücü Durum Raporu. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/turkiyede_saglik_egitimi/3eef8efe-9fbe-4e66-bc05-15262a6ec747Accessed: 18.03.2016.
  • 2. Türk Tabipleri Birliği. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2010. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/mote_2010.pdfAccessed: 21.04.2016.
  • 3. Baysal Z, Cengiz M, Mordeniz C. Tıp fakültesi birinci sınıfında uygulanan temel yaşam desteği eğitiminin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2007;16(2):17-20.
  • 4. Jason MS, Ellen H. Emotion skills training for medical students: a systematic review. Med Educ 2007;41:935-941.
  • 5. Yılmaz ED. Tıp eğitimi sistemleri yöntemleri ve tıp fakültelerinin sorumlulukları. Trakya Üni Tıp Fak Derg 2006;23:1-3.
  • 6. Cox M, Irby DM. Assessment in Medical Education. N Engl J Med 2007;356:387-396.
  • 7. Ak B. Türkiye'de sağlık bilişimi, bir kişisel değerlendirme ve uluslararası başarı öyküsü: CorTTex. Akademik Bilişim Konferansı 2009. http://ab.org.tr/ab09/kitap/ak_AB09.pdfAccessed:14.12.2015.
  • 8. Driessen E, Tartwijk JV, Vleuten CVD, Wass V. Portfolios in medical education: why do they meet with mixed success? A systematic review. Med Educ 2007;41:1224-1233.
  • 9. Lurie S.J, Mooney CJ, Lyness JM. Measurement of the general competencies of the accreditation council for graduate medical education: a systematic review. Acad Med 2009;84:301-309.
  • 10. Birgin O, Baki A. The use of portfolio to assess student's performance. Journal of Turkish Science Education 2007;4(2): 75-90.
  • 11. The PHP Group. What is PHP. http://php.net/Accessed:12.02.2016.
  • 12. Oracle. MySQL Documentation. https://dev.mysql.com/doc/Accessed: 28.06.2016.
  • 13. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/27821052/tip_fakultesi_cekirdek_egitim_mufredati.pdfAccessed: 09.07.2016.

Web Based Medical Education Management System; Special Brief Result Report

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 3, 200 - 214, 27.08.2018
https://doi.org/10.21763/tjfmpc.452475

Öz

Medical
education is a tough process because of particular diversity of medical
profession. It's a challenging work to keep appropriate education standards
because of limited physical conditions and limited number of instructors of
medical schools. The only short term solution seems to use time and resorces
more efficiently. An ample amount of parameters are present to consider for
planning and conducting medical education. Especially in medical schools which
have limited resources it's hard to evaluate and improve quality of education.
In this project a comprehensive structure was designed for manager instructors
and managers of medical faculty to control and follow many parameters of
education process. Managers can reorganize labor resources properly through
this sytem. Other modules that would facilitate management of education besides
the standard education data and modules were also integrated into the system;
'committee/commission work modules'(with electronic document management
system), 'question bank module', 'National Core Education Program compatibility
module'. Current databases and interfaces in the project have revealed the
complicated side and the excessive amount of data in medical education. As the
system was designed as fexible and modular, both databases and user interfaces
could be increased and decreased horizontaly and vertically if required. Data
tables of management system were structered as 'relational database management
system'; as all tables are connected to each other with common keys and values.
This structure allows to reorganize the related data automatically after changing
some values. Also calculating algorithms and scripts were structured as modular
that allows the system work faster. Virtual data were entered to system,
essential tests were conducted, and the outputs were controlled and confirmed
manually. This system could be optimized by time according to feedback of
users, as all novel systems.

Kaynakça

  • 1. T.C. Yükseköğretim Kurulu, T.C. Sağlık Bakanlığı, T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı. Türkiye’de Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnsangücü Durum Raporu. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/turkiyede_saglik_egitimi/3eef8efe-9fbe-4e66-bc05-15262a6ec747Accessed: 18.03.2016.
  • 2. Türk Tabipleri Birliği. Türk Tabipleri Birliği Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Raporu-2010. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/mote_2010.pdfAccessed: 21.04.2016.
  • 3. Baysal Z, Cengiz M, Mordeniz C. Tıp fakültesi birinci sınıfında uygulanan temel yaşam desteği eğitiminin değerlendirilmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2007;16(2):17-20.
  • 4. Jason MS, Ellen H. Emotion skills training for medical students: a systematic review. Med Educ 2007;41:935-941.
  • 5. Yılmaz ED. Tıp eğitimi sistemleri yöntemleri ve tıp fakültelerinin sorumlulukları. Trakya Üni Tıp Fak Derg 2006;23:1-3.
  • 6. Cox M, Irby DM. Assessment in Medical Education. N Engl J Med 2007;356:387-396.
  • 7. Ak B. Türkiye'de sağlık bilişimi, bir kişisel değerlendirme ve uluslararası başarı öyküsü: CorTTex. Akademik Bilişim Konferansı 2009. http://ab.org.tr/ab09/kitap/ak_AB09.pdfAccessed:14.12.2015.
  • 8. Driessen E, Tartwijk JV, Vleuten CVD, Wass V. Portfolios in medical education: why do they meet with mixed success? A systematic review. Med Educ 2007;41:1224-1233.
  • 9. Lurie S.J, Mooney CJ, Lyness JM. Measurement of the general competencies of the accreditation council for graduate medical education: a systematic review. Acad Med 2009;84:301-309.
  • 10. Birgin O, Baki A. The use of portfolio to assess student's performance. Journal of Turkish Science Education 2007;4(2): 75-90.
  • 11. The PHP Group. What is PHP. http://php.net/Accessed:12.02.2016.
  • 12. Oracle. MySQL Documentation. https://dev.mysql.com/doc/Accessed: 28.06.2016.
  • 13. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/27821052/tip_fakultesi_cekirdek_egitim_mufredati.pdfAccessed: 09.07.2016.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İç Hastalıkları
Bölüm Orijinal Makaleler
Yazarlar

İbrahim Başhan

Yücel Uysal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 26 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Başhan İ, Uysal Y. Web Tabanlı Tıp Eğitimi Yönetim Sistemi Geliştirilmesi; Özel Sonuç Raporu Özeti. TJFMPC. 2018;12(3):200-14.

Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.

Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care © 2024 by Aile Hekimliği Akademisi Derneği is licensed under CC BY-NC-ND 4.0