Okul yaşamının kalitesi ve saldırganlığın okul sağlık hizmetleri açısından birbirini etkilediği söylenebilir. Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin okul yaşamı kalitesi ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu tanımlayıcı kesitsel araştırmanın örneklemini şehir merkezindeki üç ortaokula giden 822 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu, Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği ve Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sıklık, yüzde, t testi, ANOVA testi ve lojistik regresyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin %56.2’si kız ve %43.8’i erkek olup, ortalama yaş 12.64 ± 1.04 olarak bulunmuştur. Öğrenciler arasında cinsiyet, okul başarısı, arkadaşlık ilişkileri ve ortalama okul yaşam kalitesi ile saldırganlık puanları arasında anlamlı fark vardır. Okullarda öfkenin önlenmesi ve kontrolü için risk düzeylerine göre öğrenci-aile ve okul yönetimi arasında işbirliği sağlayan projelerin oluşturulması önerilebilir.
ortaokul öğrencileri okul yaşam kalitesi okul sağlığı hemşireliği ilişki
This study aimed to determine the relationship between quality of school life and aggression levels of secondary school students. The sample of the descriptive-cross-sectional study consisted of 822 students in three secondary schools of a city center in Turkey. The data of research were collected with “Personal Information Form, School Life Quality, Buss-Perry Aggression Scale”. Frequency, percentage, t test, ANOVA test and logistic regression analysis were used to evaluate the data. Of all students 56.2% were female, 43.8% were male, and the mean age was 12.64 ± 1.04. There was a significant difference between the students’ gender, school achievement, friendship relations, school life quality, aggression mean scores. In order to prevent aggression in schools, it can be suggested to create tools that provide cooperation between student-family, school management according to the risk levels.
secondary school student , aggression school life quality school health nursing relationship
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orijinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care © 2024 by Aile Hekimliği Akademisi Derneği is licensed under CC BY-NC-ND 4.0