Aim: The aim of this study is to determine the relationship between family functionality perceptions of 12–15-year-old middle school students and sociodemographic variables. Methods: This descriptive study was conducted with 859 children between the ages of 12-15 in three primary schools. Data were collected using a survey form containing 14 questions about the students’ sociodemographic characteristics and the Family Assessment Scale (FAS) consisting of 60 items were used. Results: It was found that the highest average score of the students was in the 'roles' sub-dimension (28.81±2.71) and the lowest average score was in the 'problem-solving' sub-dimension (11.33±3.63) of the FAS, with the age of the students and the FAS sub-dimension. It was determined that the difference between all dimensions, gender, and “behavior control” was significant (p<0.05). The difference between maternal education level and all of the FAD sub-dimensions (p<0.05), and father education level and all sub-dimensions except problem-solving (Communication, Roles, Emotional Responsiveness, Showing Due Care, Behavior Control, General Functions) were significant (p<0.05). 0.05), among all sub-dimension items (PÇ, İLT, R, DTV, GİG, Gİ) except for 'behavior control' and family income level (p<0.05), children whose mothers and fathers are separated were 'showing the necessary attention' and it was determined that the difference between the sub-dimension mean scores of behavioral control were significant (p<0.05). Conclusion: One of the most important results of this study is that as the education level of mothers increases, students perceive their families more functional. Likewise, as the family income level increases, students perceive their families as more functional. This study is important in terms of determining the functional and non-functional areas of the family.
Amaç: Bu araştırmanın amacı, 12-15 yaşları arasındaki öğrencilerin aile işlevselliği algıları ve sosyodemografik değişkenlerle ilişkinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma üç ilköğretim okulunda 12-15 yaş aralığında olan 859 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, öğrenciler ve ailelerinin sosyodemografik özelliklerini içeren 14 soruluk anket formu ve 60 maddeden oluşan Aile Değerlendirme Ölçeği (ADÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin en yüksek puan ortalamasının ADÖ’nün ‘roller’ alt boyutunda (28,81±2,71), en düşük puan ortalamasının ise ‘problem çözme’ alt boyutunda (11,33±3,63) olduğu, öğrencilerin yaşları ile ADÖ alt boyutlarının tümü, cinsiyeti ile “davranış kontrolü” arasındaki farkın anlamlı (p<0.05) olduğu belirlenmiştir. Anne eğitim durumu ile ADÖ alt boyutlarının tümü (p<0.05), baba eğitim düzeyi ile de problem çözme dışındaki alt boyutların tümü (İletişim, Roller, Duygusal Tepki Verebilme, Gereken İlgiyi Gösterme, Davranış Kontrolü, Genel İşlevler) arasındaki farkın anlamlı (p<0.05) olduğu, ‘davranış kontrolü’ dışındaki tüm alt boyut maddeleri ile (PÇ, İLT, R, DTV, GİG, Gİ) aile gelir düzeyi arasında (p<0.05), annesi ve babası ayrı yaşayan çocukların ‘gereken ilgiyi gösterme’ ve ‘davranış kontrolü’ alt boyut puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı (p<0.05) olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Bu çalışmanın en önemli sonuçlarından biri anne eğitim düzeyi arttıkça, öğrencilerin ailelerini daha işlevsel algıladıklarıdır. Aynı şekilde aile gelir düzeyi arttıkça da öğrenciler ailelerini daha işlevsel algılamaktadırlar. Bu çalışma ailenin işlevsel olduğu ve olmadığı alanların belirlenmesi açısından önem taşımaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orijinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 15 Sayı: 4 |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.