Amaç: Bu çalışma Kovid-19 pandemi sürecinde okul, sosyal hayat, ebeveynlerin iş yaşamında meydana gelen değişimlerin okul öncesi dönem çocuklarının aile yaşamlarında meydan gelen değişimleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın amacı doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel araştırma yöntemi ve uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu okul öncesi dönemde çocuğa sahip ebeveynler oluşturmaktadır. Verileri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafından hazırlanan Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler IBMM SPSS Statistic 22 Paket programı ile betimsel analizini yapmak amacıyla frekans dağılımları incelenmiştir.
Bulgular: Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, okul öncesi dönem çocuklarının Kovid-19 pandemi sürecini %63,7’si ailelerinden öğrenmiş, %33’ünün süreçten orta düzeyde kaygılı oldukları, %98,1’inin 3T kullandıkları, %59,4’ünün pandemi öncesi döneme göre davranış değişilikleri gösterdikleri %33,5’inde anne babası ile inatlaştıkları görülmüştür.
Sonuç: Araştırma bulgularına göre Kovid-19 pandemi sürecinin okul öncesi dönem çocukların rutinlerini, kurallarını sekteye uğratmış ve değişikliklere neden olmuştur. Bu sürecin çocukların gelişimlerini en az düzeyde sekteye uğratması ve kalıcı hasarlara neden olmaması için ebeveynlere ev içi destek programları, bilgilendirmeler hazırlanarak desteklenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |