Bu çalışmanın birincil amacı, ergenliğin en kritik unsuru olan arkadaşlık ilişkilerini 9. sınıfa devam eden ergenlerde incelemek ve Covid-19 pandemisinin bu ilişkiler üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırma grubu, amaçlı örneklem doğrultusunda araştırmaya katılmayı kabul eden 9. sınıfa devam eden 13 kız ve 8 erkek, 21 ergen olarak belirlenmiştir. Amaç doğrultusunda demografik bilgiler, arkadaşlık ilişkileri ve pandemi yaşantılarına ilişkin soruların yer aldığı görüşme formu ile çevrimiçi görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda ergenlerin pandemi sürecinde farklı platformlar üzerinden eğitimlerine devam ettikleri, pandemi sürecinde zamanlarının çoğunu telefonlarıyla geçirdikleri, kullanırken dersleri ve sosyal medyayı takip etmek için kullandıkları görüldü. Ergenlerin arkadaşlık ilişkilerinde pandeminin bir sonucu olan çevrimiçi hayatın, arkadaşlardan uzaklaşma, görüşememe, arkadaş edinememe ve arkadaş sayısında azalma gibi etkileri olduğu gözlemlendi. Bu doğrultuda ergenlerin arkadaşlık ilişkilerinin korunması, çevrimiçi hayatın olası tehlikelerinden korunmaları ve eğitimde standardizasyonun sağlanması veya derginin yazarlara yönelik yönergelerinde belirtildiği şekilde özetinizin buraya yapıştırılması önerilebilir.
The primary purpose of this study is to examine friendship relationships, which are the most critical element of adolescence, in adolescents attending 9th grade and to reveal the impact of the Covid-19 pandemic on these relationships. In this direction, phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used. The research group was determined as 13 girls and 8 boys, 21 adolescents in 9th grade, and accepted to participate in the study, in line with the purposeful sample. In line with the purpose, online interviews were done with an interview form that included questions about demographic information, friendship relations, and pandemic lives. As a result of the research, it was seen that adolescents continued their education through different platforms during the pandemic process, spent most of their time with their phones during the pandemic process, and used it to follow lessons and social media while using it. It has been observed that online life, an outcome of the pandemic in the friendship relationships of adolescents, has effects such as getting away with friends, not meeting, not being able to make friends and a decrease in the number of friends. In this direction, it can be suggested to protect adolescents' friendship relationships, protect them from the possible dangers of online life, and ensure standardization of education or paste your abstract here as prescribed by the journal's instructions for authors.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |