The purpose of this
research; to determine the effects of computer games on the social lives of
middle school students in adolescence. For this purpose, descriptive survey
model was used. The population of the study consists of 27712 parent of
students in 35 public secondary schools in Yenimahalle district of Ankara in
the 2017-2018 academic year. The sample consists of 427 students in 9 secondary
schools determined by stratified sampling method. In this study, the data
collection tool obtained by the researcher Horzum, Ayas and Çakır’s (2008) was
developed by the researcher. The data were analyzed by taking SPSS 18.0 and
LISREL package program frequency and percentage distributions. According to the findings of the study; % 67.4 of parents play a
computer game adversely affect the child's social life; %50.4 of parents say
that their children do not play computer games outside of school time; % 48.7
of parents do not feel lonely while playing computer games; % 66.3 of parents
say that children do not find playing computer games more fun than being with
friends; according to % 53.4 of the
parents, children do not prefer playing computer games to other activities (sports,
playing traditional games, reading books, etc.).
Anxiety Computer Game Addiction Adolescent Adolescence Loneliness
Bu araştırmanın amacı; bilgisayar oyunlarının ergenlik dönemi içinde
olan ortaokul öğrencilerinin sosyal yaşamlarına olan etkilerini belirlemektir.
Bu amaç doğrultusunda araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara’nın Yenimahalle
ilçesindeki devlete bağlı 35 kamu ortaokulundaki 27712 öğrenci velisi;
örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 9 ortaokuldaki 427
öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada Horzum, Ayas ve Çakır’ın (2008)
ölçeğinin araştırmacı tarafından geliştirilmesiyle elde edilen veri toplama
aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 ve LISREL paket programı
ile frekans, yüzde dağılımları alınarak çözümlenmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; velilerin % 67,4’üne göre
bilgisayar oyunu oynamak çocuğun sosyal yaşamını olumsuz etkilemekte; velilerin
% 50,4’üne göre çocukları okul dışı vakitlerinde bilgisayar oyunu oynamamakta;
velilerin % 48,7’sine göre bilgisayar oyunu oynarken kendilerini yalnız
hissetmemekte; velilerin % 66,3’üne göre çocukları bilgisayar oyunu oynamayı
arkadaşlarıyla birlikte olmaktan daha eğlenceli bulmamakta; velilerin %
53,4’üne göre de çocukları bilgisayar oyunu oynamayı diğer aktivitelere (spor
yapma, geleneksel oyunlar oynama, kitap okuma vb.) tercih etmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |