Hızla gelişmekte olan günümüz ekonomisinde
işletmelerin başarılı olmaları ve hayatta kalmalarını sağlayabilmek için önemli
unsurlardan birisi olarak inovasyon kavramı sıkça gündeme gelmektedir.
Akademisyenlerden işadamlarına, devlet yöneticilerinden CEO’lara,
pazarlamacılardan ekonomistlere iş dünyası ile ilgili hemen herkesi yakından
ilgilendiren ve sıkça söz edilen inovasyon kavramı zihinlerde oluşan yeni bir
fikrin hayata geçirilmesi, teorikten pratiğe ya da düşünceden uygulamaya dönüşümü
olarak nitelendirilebilir. Bilim sanayi işbirliği olarak yansıması görülebilen
bu fikri ya da teorik dönüşümün gerçekleştirilebilmesi için öncelikle
inovasyonun ve stratejilerinin kavramsal temellerinin zihinlerde yerli yerince
oturtulması ve bu kavramın daha fazla araştırmaya konu olması gerektiği
düşünülmektedir. Bu nedenle çalışma sahası aktörleri olan sanayi, iş dünyası
çevreleri ile yerel ve merkezi karar mekanizmalarına inovasyonla ilgili faydalı
olabilecek temel bilgilerin sunulması son derece önemlidir. Bu önem doğrultusunda
çalışmanın amacı, inovasyon ve stratejileriyle ilgili literatür özeti yaparak
konuyla ilgili kavramsal bir çerçeve oluşturmak ve inovasyon hakkında ilgili
çevrelere yönelik farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca bu çalışmayla birlikte
inovasyon kavramının farklı kavramlarla olan ilişkisinin incelenmesine yönelik
zemin hazırlanması da amaçlanmıştır.
In
today's fast-paced economy, the concept of innovation often comes to an end as
one of the key elements for businesses to succeed and survive. The notion of
innovation, which is closely related to academics, business executives, CEOs,
marketing practitioners and business people, is often referred to as a new
intellectual mindset, theoritical practice, or a transformation into practice.
In order to realize this idea or theoretical transformation that can be seen as
a reflection of science industry cooperation, it is thought that the conceptual
bases of innovation and innovation strategies should be placed in the mind
first and this concept should be subject to further research. For this reason
it is crucial to provide basic information that can be useful for industry,
business world circles and local and central decision-making bodies, which are
working actors. The aim of working towards this importance is to create a
conceptual framework on the innovation and innovation strategies by making a
literature review and to raise awareness about the subject. It is also aimed to
prepare the ground for examining the relation between the concept of innovation
and different concepts.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |