Marka
bir ürün veya hizmetten farklı olarak sadece ticari bir anlam, kaygı gütmez.
Marka bir duygu işidir. Bu yüzden marka kavramı; duygu ve algı kavramları ile
paralel olacak şekilde birbirlerinden beslenerek tanımlanabilmektedir.
Günümüzde
markalar şirketlerin varlık sebeplerinin ve değer sistemlerinin sembolleri
haline gelmişlerdir. Bu trendi yakalayıp tüketici tutkularıyla, ilgileriyle
sorumlulukla ve şefkatle temas kurabilen şirketler gelecekte büyüyüp başarılı
olacaklardır. Yani, markaların rolü önem kazandıkça, pazarlamacıların da
markalarını oluşturmak için yeni ve yenilikçi yollar bulmaları gerekmektedir.
Çalışmada
öncelikle marka kavramı ve tarihçesine yer verilmiştir. Akabinde marka
stratejileri, marka çağrışımları / konumlandırma, marka algısı, kimliği,
kişiliği, imajı, tutumu, sadakati, farkındalığı, değeri ve öz varlığı
konularında geniş literatür çalışmaya yer verilmiştir.
“Marka” kavramının detaylı incelenmesi ve
marka ile ilgili kavramların net şekilde belirlendiği çalışma literatüre özgün
değer katacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |