KÜRESEL MEGA MARKA ŞEHİR: DUBAİ’NİN MARKALAŞMA SÜRECİ VE MARKA ALGISINA YÖNELİK ARAŞTIRMA
Yıl 2021,
Cilt: 5 Sayı: 9, 210 - 225, 25.02.2021
Çiğdem Çalapkulu
,
Kübra Kızıldağ
Öz
Küreselleşen dünyada şirketler arasında yaşanan ürün ve hizmet rekabetine şehirler de katılmıştır. Şehirler bu noktada diğer şehirlerden ayrılma, kendine bir değer yaratma, bilinirliği arttırma amacıyla markalaşma sürecine gitmişlerdir. Markalaşma yoluyla ismini uluslararası arenada duyuran şehirler bu yolla turistlerin de ilgisini çekmiştir. Bu çalışmada şehir markalaşması/marka şehir kavramı açıklanarak Küresel Mega Marka Şehir: Dubai’nin markalaşma süreci literatür taraması yöntemiyle incelenmiş ve bu süreçte gerçekleştirilen çalışmalara yer verilmiştir. Dünya genelinde marka şehir olduğunu iddia eden Dubai’nin Türk halkı zihnindeki marka imajı ve kent halkına ilişkin imajını araştırmak suretiyle oluşturulan çevrimiçi anket ile literatür taramasında elde edilen marka şehir çalışmalarının ne denli başarı olup olmadığı ölçümlenmiş ve analize tabi tutulmuştur. Dubai’nin uluslararası arenadaki durumu Türkiye bazlı olarak değerlendirilmiştir.
Kaynakça
- Aılawadı, Kusum L. ve Kevin L. Keller (2004), “Understanding Retail Branding: Conceptual Insights and Research Priorities”, Journal of Retailing, Vol. 80, s. 331-342.
- Akbay, O. S. (2013). Türkiye’nin Ortadoğu İle Ekonomik İlişkileri, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 1, Sayı: 1, 87-101.
- Davidson, C.M., (2005),The United Arab Emirates: A Study in Survival, Boulder: Lynne Rienner Publishers, Inc.
- Doyle, Peter; Değer Temelli Pazarlama, Çev.: Gülfidan Barış, Media-Cat Yayınları, İstanbul, 2003.
- Elden, M. Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 2016.
- Eben Saleh, M.A., (2001),“The Changing image of Arriyadh City”,Cities, S. 10, s. 315-330.
- Işık, Metin. Nasıl Marka Şehir Olunur?, Eğitim Yayınevi, İstanbul, 2015.
- Korelin, K., Schneider, E., (2009),“City Branding - A Comprehensive Outlook of Four International Cities”,Yüksek lisans tezi.International Marketing Master’s Program, Malardalen University College.
- Philip KOTLER, “Opinion Pieces Where is place branding heading?”, Place Branding, Cilt
No, 1, Sayı,1, 2004, s.12.
- Saran, M.,(2005), “Kent Pazarlaması: Güçlü Bir Kent İmajı ve Kent Markası Oluşturmak,” TMMOB Makine Müh. Odası, Marka Yönetimi Sempozyumu, 14-15 Nisan, Gaziantep, s.30.
- Sevin, H. Efe (2014),“Understanding cities through city brands: City branding as a social and semantic network”, Elsevier, Cities 38, s.s: 47-56.
- https://tr.wikipedia.org/wiki/Dubai, Erişim tarihi, 23.01.2021.