Biomimicry is an approach that aims to develop human-made systems by mimicking nature's design principles and processes. In interior architecture education, the application of biomimicry enables students to develop their creative thinking skills and create sustainable design solutions. This approach aims to integrate the inspiring aesthetic and functional characteristics of natural systems into interior design. In this context, this study examines the course content applied within the scope of Structural Knowledge, a compulsory course in the third-semester curriculum of the Interior Architecture Department at Selçuk University's Faculty of Architecture and Design. The aim of the study is for students to analyze the structural characteristics of structures and organisms in nature using biomimicry principles and to create the main outlines of the design process in their own projects. The scope of the study included second-year interior architecture students who were asked to create shells and load-bearing systems for their interior architecture projects in the project studio as part of their Structural Knowledge course. The various shell formations that emerged as a result of the study, along with the impact of nature on the design process, were highlighted. Based on the findings obtained from the semi-structured interviews conducted, it has been revealed that there are positive views regarding the impact of biomimicry on the design process.
Biyomimikri, doğanın tasarım prensiplerini ve süreçlerini taklit ederek insan yapımı sistemlerin geliştirilmesini amaçlayan bir yaklaşımdır. İç mimarlık eğitiminde, biyomimikrinin uygulanması, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine ve sürdürülebilir tasarım çözümleri oluşturmalarına olanak tanımaktadır. Bu yaklaşım, doğal sistemlerin estetik ve işlevsellik açısından ilham verici özelliklerini iç mekân tasarımına entegre etmeyi hedefler. Bu kapsamda çalışma Selçuk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık bölümü 3. Dönem müfredatında zorunlu ders olarak yer alan Strüktür Bilgisi kapsamında uygulanan ders içeriğini incelemektedir. Ders kapsamında yapının taşıyıcı sistem elemanları kolon, kiriş, döşeme, temel çeşitleri hakkında bilgileri verilmiş ve biyomimikri tasarım yaklaşımının tasarım sürecine katkısı, strüktürel sistem ve kabuk oluşumunun safhaları incelenmiştir. Çalışmada amaç öğrenciler biyomimikri prensiplerini kullanarak, doğadaki yapılar ve organizmaların strüktürel özelliklerini analiz edip, kendi projelerinde tasarım sürecnin ana hatlarını oluşturmasıdır. Biyomimikri kavramı, iç mimarlık eğitiminde yenilikçi ve sürdürülebilir strüktürel biçimlerin geliştirilmesine katkıda bulunarak, doğa ile uyumlu tasarım anlayışını benimsemelerine yardımcı olmaktadır. Çalışma kapsamına İç mimarlık 2. Sınıf öğrencilerinin, Strüktür Bilgisi dersi kapsamında proje stüdyosunda çalıştıkları iç mimari projelerine kabuk ve taşıyıcı sistem oluşturulması istenmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan farklı kabuk oluşumları ve doğanın tasarım sürecine olan etkisi öne çıkarılmıştır. Yapılan yarı zamanlı görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda biyomimikri kavramının tasarım sürecinde etkisine yönelik olumlu görüşlerin olduğu ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlıkta Estetik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 18 |