Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İş Dünyasına Dijital Ekosisteme Uyumlu, Dijital İletişimde Yetkin İnsan Kaynağının Kazandırılması; Kiğılı Vaka Analizi

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 79 - 104, 13.09.2022

Öz

Bilgisayar, internet, mobil telefon, sosyal medya ve oyunlarla gelişen dijitalleşme, Covid-19 pandemisinin etkisiyle insan yaşamının ayrılmaz parçası haline gelmiştir. Son yıllarda, uluslararası kuruluşların tavsiyelerini izleyen çok sayıda eğitim sistemi, geleneksel olarak konu temelli müfredatlarının yanına yetkinlik temelli uygulamalar eklemiştir. Bireyleri iş dünyasına ve sosyal hayata hazırladığı düşünülen üniversitelerde dijital hayatta bireyin düşüncelerini ve duygularını nasıl ifade edeceğine dair ya da dijital iletişimin getirdiği güvenlik sorunları ile ilgili herhangi bir ders/eğitim müfredatı bulunmayışı, bireylerin gelecekte dijital iletişim kazaları yaşamalarına yol açabilmektedir. Öğrencilerin dijital yetkinliğini geliştirmek; günümüzde sosyal hayat kadar iş dünyası için de ihtiyaç haline gelen temel yeterliliklerden biridir. Bu çalışmaya, şu anda her meslekten insanın kullandığı dijital ekosistemdeki dijital iletişimin üniversitelerde ders olarak verilmesi konu edilmektedir. Dijital iletişim eğitimin iş dünyası ve sosyal hayat için neden gerekli ve önemli olduğuna dair değerlendirmeler öneri niteliğinde sunulmuştur. Ayrıca Kiğılı’nın yaşamış olduğu sosyal medya krizi 5N1K analizi ile ele alınarak örgüt kültürü ve kriz yönetimi bağlamında incelenmiş ve sav desteklenmiştir. Bu çalışmanın amacı; okullar veya vaka analizine konu işletmenin başarı veya başarısızlığını belirlemek olmayıp iletişime teknolojinin getirdiği büyük değişim ortamında politika yapıcıların ve müfredat hazırlayıcılarının asgari gereklilikleri sağlaması konusuna dikkatini çekmektir. Üniversitelerin iş dünyasının ihtiyaçları doğrultusunda dijital ekosisteme uyumlu, dijital iletişim konusunda yetkin bireyler yetiştirebilmeleri konusunda farkındalık oluşturmaktır.

Kaynakça

  • Aksu, A. (2009). Kriz Yönetimi Ve Vizyoner Liderlik. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(15), 2435-2450.
  • Aktan, C. C. (2015). Organizasyonlarda Yanlış Uygulamalara Karşı Bir Sivil Erdem, Ahlaki Tepki Ve Vijdani Red Davranışı: Whistleblowing. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 19-36.
  • Aydın, A. (2015). Dijital Vatandaşlık. Türk Kütüphaneciliği, 29(1), 142-146.
  • Aydın, M. A. (2019). Üst Düzey Yönetİcİlerİn Kurumsallaşma Ve Krİz Yönetİmİ İlİşkİsİnİ Algilamalari Üzerİne Nİtel Bİr Araştirma: Otomotİv Sektörü Örneğİ. (Doktora Doktora Tezi), Beykent Üniversitesi, İstanbul.
  • Bayne, S., & Ross, J. (2011). ‘Digital native’and ‘digital immigrant’discourses. In Digital difference (pp. 159-169): Springer.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrim içi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 257-263.
  • Bozkurt, A., Hamutoğlu, N. B., Kaban, A. L., Taşçı, G., & Aykul, M. (2021). Dijital Bilgi Çağı: Dijital Toplum, Dijital Dönüşüm, Dijital Eğitim Ve Dijital Yeterlilikler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 35-63. doi:10.51948/auad.911584
  • Demirtaş, r. H. (2000). Kriz yönetimi. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 23(23), 353-373.
  • Dere, İ., & Yavuzay, M. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Dijital Vatandaşlık Göstergelerinin Incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(3), 2400-2414.
  • Diyadin, A., & Özdil, T. (2017). Krizlerle Baş Etmede Sosyal Medyanın Yeri ve Önemi. Ege Academic Review, 17(3).
  • EC. (2018). Proposal for a COUNCIL RECOMMENDATION on Key Competences for Lifelong Learning. Retrieved from Brussels:
  • Erdem, O., & Dikici, A. M. (2009). Liderlik ve kurum kültürü etkileşimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 198-213.
  • Halis, M. (2000). Örgütsel İletİşİm ve İletİşİm Tatmİnİne İlİşkİn Bİr Araştirma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1).
  • Han, J., Kim, J., & Lee, S. (2020). 5W1H-Based Expression For The Effective Sharing of Information In Digital Forensic Investigations. arXiv:2010.15711.
  • Han, S., Lee, K., Lee, D., & Lee, G. G. (2013). Counseling dialog system with 5w1h extraction. Paper presented at the Proceedings of the SIGDIAL 2013 Conference.
  • I-SCOOP. (2022). What Is Digital Business Transformation? The Essential Guide To Dx. Retrieved from https://www.i-scoop.eu/digital-transformation/
  • Kiğılı. (2022). Türkiye'nin Erkek Giyim Markası. Retrieved from https://corporate.kigili.com/hakkimizda
  • Kılınç, B., Eriş, U., Oğuz, M. T., Oğuz, G. Y., Aydın, C. H., & Çallı, İ. D. (2018). İletişim Bilgisi (Vol. AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2158). Eskişehir: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3295.
  • Kırıcı, A. (2021). Dijital İletişim ve Dijital İletişimin Temel Unsurları. Retrieved from
  • https://blog.adresgezgini.com/dijital-iletisim-ve-dijital-iletisimin-temel-unsurlari
  • Mayo, E. (2003). The Human Problems Of An Industrial Civilization (K. Thompson Ed. Vol. VOLUME VI). London and New York: Routledge.
  • OECD. (2005). The Definition and Selection of Key Competencies-Executive Summary. Retrieved from Ormanlı, O. (2012). Dijitalleşme ve Türk Sinemasi. The Turkish Online Journal of Design Art Communication, 2(2), 32-38.
  • Özispa, N., & Akdaş, O. (2019). Dijital Dönüşüm Konusunda Yapilmiş Çalişmalarin Lisansüstü Tezlere Dayali Bibliyometrik Analizi. Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 60-75.
  • Ribble, M. (2008). Passport to Digital Citizenship. Learning and Leading with Technology, 36(4), 14-17.
  • Sezgin, A. A., & Karabacak, Z. İ. n. (2020). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Ve Dijital Okuryazarlik Dersine Yönelik Betimsel Bir Analiz. e-Kurgu Online Journal of the Faculty of Communication Sciences, 28(1), 17-30.
  • Tağraf, H., & Arslan, N. T. (2003). Krİz Oluşum Sürecİ Ve Krİz Yönetİmİnde Proaktİf Yaklaşim. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi,, 4(1), 149-160.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital Çağda Yükseköğretim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 96-109.
  • Tekin, P. (2015). Kurum Içi Iletişimin Kurum Kültürüne Etkisi: Bir Kamu Kurumu Uygulaması. (İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lİsans Tezİ), İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
  • Tucker, R. C. (1973). Culture, Political Culture, And Communist Society. Political Science Quarterly, 88(2), 173-190.
  • Tylor, E. B. (1871). Primitive culture: Researches into the development of mythology, philosophy, religion, art and custom (Vol. 2): J. Murray.
  • We are Social, & Hootsuite. (2021). Digital 2021: Global Overview Report. Retrieved from https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report
  • We are Social, & Hootsuite. (2022). Digital 2022-Global Overview Report. Retrieved from
  • https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/
  • Yağcı, T., & Uçar, M. (2018). İletişimde Engeller Ve Etkinlik. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3 Ek), 142-160.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuncay Taşkın 0000-0002-7730-6652

Nurten Dönmez 0000-0001-9007-4588

Yayımlanma Tarihi 13 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşkın, T., & Dönmez, N. (2022). İş Dünyasına Dijital Ekosisteme Uyumlu, Dijital İletişimde Yetkin İnsan Kaynağının Kazandırılması; Kiğılı Vaka Analizi. Topkapı Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 79-104.