Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Demir, G. & Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). School Libraries Along With Their Various Dimensions. İdeal Kültür Yayıncılık. ISBN: 978-625-8375-40-4

Yıl 2023, , 309 - 312, 30.12.2023
https://doi.org/10.24146/tk.1358488

Öz

This paper aims to review the book titled “School Libraries Along with Their Various Dimensions” edited by Güler Demir and Burak Savaş Sarıçoban. School libraries are a genre that has been the subject of special studies in the field of librarianship. This book consists of 7 studies on school libraries. National developments, international studies and innovative services related to school libraries are discussed in the book.

Kaynakça

  • Çakmak, T. ve Eroğlu, Ş. (2020). Zenginleştirilmiş kütüphanelerdeki mevcut durum ve uygulamaların analizi: Ankara’nın Çankaya ilçesindeki 12 okulda gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları. Türk Kütüphaneciliği, 34(1), 3-28. https://doi.org/10.24146/tk.635256
  • Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli boyutları ile okul kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. IFLA (2015). Okul kütüphaneleri rehberi. Arıoğlu, S. ve Durukan, A.Y. (Çev.). https://repository.ifla.org/bitstream/123456789/75/1/ifla-school-library-guidelines-tr.pdf
  • Lance, K. C. (2002, 4 Haziran). The importance of school libraries [Konferans Sunumu]. White House Conference on school libraries. http://cesdlibrary.pbworks.com/f/Lance.pdf
  • McGrath, K. G. (2015). School libraries and inovation. Knowledge Quest, 43(3), 54-61.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği (2001, 22 Ağustos). Resmi Gazete (Sayı: 24501). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2001/08/20010822.htm#7
  • Önal, İ. ve Şenyurt Topçu, Ö. (2013). Eğitimi gerçekleştirmek: öğretim programlarında okul kütüphanelerinin yeri. Bilgi Dünyası, 14(2), 306-328. https://doi.org/10.15612/bd.2013.123
  • Todd, R. ve Kuhlthau, C. C. (2005). Student learning through Ohio school libraries, part 1: how effective school libraries help students. School Libraries Worldwide, 11(1), 63-88. https://journals.library.ualberta.ca/slw/index.php/slw/article/view/6958/3956

Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli Boyutları ile Okul Kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. ISBN: 978-625-8375-40-4

Yıl 2023, , 309 - 312, 30.12.2023
https://doi.org/10.24146/tk.1358488

Öz

Okul kütüphaneleri, kütüphanecilik alanında ulusal ve uluslararası özel olarak çalışmaların yürütüldüğü kütüphane türlerinden biridir. Okul kütüphaneleri, bireylerin çocukluk dönemlerinden itibaren okuma alışkanlığı, doğru bilgi arama davranışlarını edinmesi açısından oldukça büyük bir öneme sahiptir. Aynı zamanda eğitim kurumları olan okulların faaliyetlerini yürütmesinde en önemli destekçisidir. Eğitimin en önemli destekçisi olan okul kütüphaneleri için kütüphanecilik alanında faaliyet gösteren Uluslararası Kütüphane Dernekleri ve Kurumları Federasyonunun (International Federation of Library Associations and Institutions-IFLA) Okul Kütüphane Rehberi uluslararası bağlamda yapılan çalışmalara en iyi örneklerdendir. Ulusal bağlamda yapılan çalışmalarda da Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği örnek gösterilebilir. Literatür incelendiğinde okul kütüphanelerine yönelik birçok makale, tez çalışmasının yapıldığı görülmektedir. Okul kütüphanelerinin tarihi, yönetimi, bilgi hizmetleri, yenilikçi hizmetler, ulusal ve uluslararası çalışmalar gibi çeşitli boyutlarla tek bir kitap altında anlatılması literatür açısından oldukça kıymetli bir çalışmanın ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Çalışmada, kitapta yer alan her bir bölüm tek tek irdelenmektedir.

Kaynakça

  • Çakmak, T. ve Eroğlu, Ş. (2020). Zenginleştirilmiş kütüphanelerdeki mevcut durum ve uygulamaların analizi: Ankara’nın Çankaya ilçesindeki 12 okulda gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları. Türk Kütüphaneciliği, 34(1), 3-28. https://doi.org/10.24146/tk.635256
  • Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli boyutları ile okul kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. IFLA (2015). Okul kütüphaneleri rehberi. Arıoğlu, S. ve Durukan, A.Y. (Çev.). https://repository.ifla.org/bitstream/123456789/75/1/ifla-school-library-guidelines-tr.pdf
  • Lance, K. C. (2002, 4 Haziran). The importance of school libraries [Konferans Sunumu]. White House Conference on school libraries. http://cesdlibrary.pbworks.com/f/Lance.pdf
  • McGrath, K. G. (2015). School libraries and inovation. Knowledge Quest, 43(3), 54-61.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği (2001, 22 Ağustos). Resmi Gazete (Sayı: 24501). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2001/08/20010822.htm#7
  • Önal, İ. ve Şenyurt Topçu, Ö. (2013). Eğitimi gerçekleştirmek: öğretim programlarında okul kütüphanelerinin yeri. Bilgi Dünyası, 14(2), 306-328. https://doi.org/10.15612/bd.2013.123
  • Todd, R. ve Kuhlthau, C. C. (2005). Student learning through Ohio school libraries, part 1: how effective school libraries help students. School Libraries Worldwide, 11(1), 63-88. https://journals.library.ualberta.ca/slw/index.php/slw/article/view/6958/3956
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kütüphane Çalışmaları
Bölüm Tanıtım-Değerlendirme
Yazarlar

Mehmet Kürşat Değer 0000-0001-9167-8885

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 11 Eylül 2023
Kabul Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Değer, M. K. (2023). Demir, G. ve Sarıçoban, B. S. (Ed.) (2023). Çeşitli Boyutları ile Okul Kütüphaneleri. İdeal Kültür Yayıncılık. ISBN: 978-625-8375-40-4. Türk Kütüphaneciliği, 37(4), 309-312. https://doi.org/10.24146/tk.1358488

Bu dergi içeriği CC BY 4.0cc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1 ile lisanslanmaktadır.