The purpose ofthis study is to describe information needs, behaviors andchallengesofgeographers, whohave highestpercentage of using geographic/geospatial data atdesigning ageographic information center.Andabasis forfurther researchesisformedas a second goal. Qualitative method was used forthiswork and an interviewwas carriedoutwith scholars from AnkaraUniversity Department ofGeography. Semistructuredquestions were asked to themand collecteddata was analyzed withcontent analysis method.Deduced from the interviewsthat geographersneedgeographic informationcentersforretrieving informationtheyneed,especiallyhuge amounts of rawdata. It was alsoconcludedthat there are bigproblems insharing data among public agencies. Alsothis work presents significant information aboutgeographicinformation centersforTurkey
Geographic information centers geographic information information needs of geographers information behaviors.
Bu çalışmada, bir coğrafi bilgi merkezi tasarlanmasında coğrafi/ konumsal verileri en fazla kullanan coğrafyacıların bilgi gereksinimlerini, bilgi davranışlarını, karşılaştıkları zorlukları tanımlamak ve gelecek araştırmalara dayanak oluşturmak amaçlanmaktadır. Nitel yöntem kullanılarak yürütülen araştırmada, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi DTCF Coğrafya Bölümünde görev yapan öğretim elemanlarına yarı yapılandırılmış sorular yöneltilerek görüşme yapılmış, elde edilen veriler kodlanıp kategorilendirilerek analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda coğrafyacıların gereksinim duydukları bilgiye, özellikle büyük hacimlerdeki ham veriye ulaşmak amacıyla coğrafi bilgi merkezlerine ihtiyaçları olduğu, kamu kurumları arasında veri paylaşımında çok büyük zorluklar yaşandığı tespit edilmiştir. Ayrıca bu çalışma, Türkiye’de coğrafi bilgi merkezlerinin oluşturulmasında da önemli bilgiler vermektedir.
Coğrafi bilgi merkezleri coğrafi bilgi coğrafyacıların bilgi gereksinimleri bilgi davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 30 Sayı: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.