This study hasbeenconducted withthe aimoftesting the characteristics ofusageand evaluatingthe effectsofuser education onwebsite use throughassessmentofwebsite of Hacettepe UniversityLibraries. In thestudyconducted on eight volunteersubjectswhoareusersof thewebsiteof theUniversity Libraries, qualitativeand quantitative research methods wereusedcollectively.During the applicationof thetraditionalusability test, sixtaskswere giventotheassociations, requiringthem touse varioussectionsofthewebsite oftheuniversitylibrary.During the responding periodofthe questions; thedata obtained fromloud-thinkingtechnique, click countsandresponsetimeswere recorded. Afterwards,provided with atraining by alibrarian. The quantitativeandqualitative dataobtained attheendofthe studywereanalyzed and thepositive and negative features affectingthe use of thewebsite were determined. Accordingtotheresearchresults,it was hard . for themtoanswer thequestionsofthe pre-screening ofthe user catalog,database access, and problemsfinding thearticlebeforethetraining. Supportthroughtraining_ forassociations has positivelyaffected theusabilityofthewebsite. According to the findings,it is suggested that users should be trained on using the website during training programs, catalog section should be more promoted and highlighted, the terminologyshould be reviewed and a subject search engine should be created in the databases section
Usability of website usability test training forusability web siteofHacettepeUniversity Libraries
Bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri’nin web sitesini değerlendirerek, kullanım özelliklerini sınamak ve kullanıcı eğitiminin web sitesi kullanmadaki etkilerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Üniversite Kütüphanesi web sitesi kullanıcısı olan sekiz gönüllü denek üzerinde gerçekleştirilen araştırmada nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Klasik kullanılabilirlik testinin uygulanması aşamasında deneklere üniversite kütüphanesi web sitesinin çeşitli bölümlerinin kullanımını gerektiren altı görev verilmiştir. Soruların yanıtlanması sırasında sesli düşünme tekniği ile elde edilen veriler, tıklama sayıları ve yanıtlama süreleri kaydedilmiştir. Daha sonra deneklere kütüphaneci tarafından bir eğitim verilmiştir. Çalışmanın sonucunda elde edilen nicel ve nitel veriler analiz edilerek web sitesinin kullanımını olumlu ya da olumsuz etkileyen unsurlar belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, eğitim öncesi kullanıcıların yanıtlamakta en zorlandıkları sorular katalog taraması, veri tabanlarına erişim ve makale bulma sorularıdır. Deneklerin eğitimle desteklenmesi web sitesinin kullanılabilirliğini olumlu yönde etkilemiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, kullanıcılara eğitim programları içerisinde web sitesinin öğrenimi ve kullanımı ile ilgili eğitimler verilmesi, katalog kısmının daha ön plana çıkarılması, kullanılan terminolojinin gözden geçirilmesi, veri tabanları kısmında bir konu arama motoru oluşturulması önerilmektedir.
Web sitesi kullanılabilirliği kullanılabilirlik testi kullanılabilirlik eğitimi Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri web sitesi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 30 Sayı: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.