As the first stop at libraries and info-centers, reference services are considered open-and closed-office environments. In this study, Hacettepe University Beytepe Library's closed-office reference services and BilkentUniversity Central Library's open-office reference services are evaluated in accordance with usersatisfactionsurveys, librarian opinions and reference service standards. In light of the results, the advantagesand disadvantages of the two reference services are presented and the design of a new model to minimize the disadvantages is offered
reference desk reference services open-office reference services closed-office reference services Hacettepe University Beytepe Library Bilkent University Central Library
Kütüphane ve bilgi merkezlerinde kullanıcılar için ilk durak olma özelliğini taşıyan danışma hizmetleri açık ve kapalı ofis ortamları kapsamında değerlendirilmektedir. Çalışmada Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kütüphanesi kapalı ofis danışma hizmeti ile Bilkent Üniversitesi Merkez Kütüphanesi açık ofis danışma hizmeti kullanıcılara uygulanan memnuniyet anketleri, kütüphaneci görüşleri ve danışma hizmeti standartlar çerçevesinde değerlendirilmiştir. Sonuçlar ışığında iki tip danışma hizmetinin de olumlu ve olumlu olmayan tarafları ortaya konmuş ve olumsuz yanları en aza indirgeyecek yeni bir model tasarlanmıştır.
danışma masası danışma hizmetleri açık ofis danışma hizmetleri kapalı ofis danışma hizmetleri Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kütüphanesi Bilkent Üniversitesi Merkez Kütüphanesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.